-Ein tydeleg medspelar Psykisk helse og fråfall i vgo Geirangerkonferansen 20. – 21. april 2016Jorunn Dahle.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
KVA FOR KONSEKVENSAR VIL DEN NYE RAMMEPLANEN HA FOR INNHALD, ORGANISERING OG UNDERVISNING I F Ø RSKULEL Æ RARUTDANNINGA? Sett fr å : - kommuneadministrasjonen.
Advertisements

Informasjon om Skoleprogrammet VIP Denne presentasjon kan vises på:  Foreldremøter  Skolens hjemmeside  E-post til foreldre  På ”It’s learning” eller.
SKOLEVEGRING Oslo kommune Veileder.
SYSTEMATISK KVALITETSARBEID Foto: Crestock. Prof. V Robinson five dimensions: Establishing goals and Expectations Mål etablert på skoleeiernivå / delvis.
Prosjekt «Innenfor skolen» 1. Tema for timen:  Bakgrunnen for prosjektet  Hva prosjektet går ut på i praksis  Hva vet vi om utprøvingen per dags dato.
2. mars trinn Vormsund ungdomsskole. Nasjonale prøver.
Nyansattopplæring v/ Marit Hofset Læring og mestring og brukermedvirkning.
FYR – SETT FYR PÅ MATEMATIKKEN ØNSKER Å – SÅ ELEVENE FORSTÅR DET.
Med fra start! Skolestart på Eidsvoll videregående skole høsten 2012 EIDSVOLL VIDEREGÅENDE SKOLE.
-Ein tydeleg medspelar IKO arbeidet Atlanten videregående skole og Kristiansund videregående skole.
Rådgivernettverk Elev- og lærlingombud Lasse Knutsen.
Livsmot og livsmestring -Kunnskap om sunnhet som grunnlag – Martha Bjelland Bø – Sagavoll folkehøgskole.
Nasjonalt toårig tverrfaglig utdanning i behandling av pasienter med alvorlige psykiske lidelser Torleif Ruud Professor, Akershus universitetsykehust
2 3 Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater.
BUØY SKOLE Lærelyst, vekst og glede. Vår visjon: Lærelyst, vekst og glede  Buøy skole år: 1-7 skole,160 elever og 30 ansatte  Opplæringsloven, læreplanen.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
-Ein tydeleg medspelar Økonomiplan OD-møte
Vi setter høye krav til oss selv Vi krever mye av andre Vi oppnår gode resultater
Halvard Berg fylkesprosjektleder 3. mars 2017
Regionsmøte hausten 2013 Samhandling mellom PPT og VGO
En introduksjon.
Bremanger utan utanforskap
Senter for økonomisk forskning, Rambøll Management Consulting,
Elevstatus, omvalg og forsering
Refleksjon over egen læring har stor effekt
Opplæringslova kapittel 9A
Rådgiversamling 3. mars 2017 Anna Skarheim.
Delevaluering av prosjektet Haugalandsløftet
Rådgiversamling 2. november 2016
Møte for foresatte 10.trinn
Frafall i ingeniørutdanningene
Velkommen til August 2017.
VIP-Makkerskap ved AVGS – år 2…
STORFORELDREMØTE
Endring i opplæringslova § 3-1
FLiK Forskningsbasert læringsmiljøutvikling i barnehager og skoler i Kristiansand.
Ingvild Vardheim, KoRus – Sør
RÅDGIVERSAMLING 8.SEPTEMBER PRAKSISBREVET
Dialogmøte i regionane
Høstrapport – tall og statistikk
Interkommunalt PPT samarbeid i 4 kommunar
Fylkestinget 12. desember 2017
Elever og foresatte 10.trinn
Skoleeier i utvikling av skolen. Ordfører Nina Sandberg
Ungdata 2016 Presentasjon på Folkehelseseminar, Tønnegarden
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Psykisk helse -Psykososialt team
alle barna sin rett til god omsorg
Informasjon til elever og foreldre skolemiljøutvalg
Matematikk på ungdomstrinnet
Geir Løkhaug, seksjonsleiar
Læringsmiljø §9a: Handlingsplikt Bedre læringsmiljø
Kriser og ulykker.
Kommunikasjon og relasjon i arbeid med ungdom
Velkommen til foreldremøte
Permisjon frå vidaregåande opplæring
Samarbeidspartnere for en bedre skolehverdag
Gjennomføring etter 5 år
Opplæringskontoret for industri- og teknologifag
Workshop interessepolitikk Bergen 31 januar 2019 Valg 2019
Oppfølging av Høstrapporten
Folkehelsetiltak i regi av Hordaland fylkeskommune
Referat frå foreldremøte
® Utallege møter - tverrfaglige mange dyre timeverk
Høstrapport – tall og statistikk
Vi oppnår resultater gjennom samarbeid Vi respekterer hverandres meninger Vi gjør det som er besluttet Vi oppnår resultater.
Inkluderande barnehage- og skulemiljø
Strategisk kompetansestyring i kommunene
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Foreldre og skole 6. og 7. trinn.
Utskrift av presentasjonen:

-Ein tydeleg medspelar Psykisk helse og fråfall i vgo Geirangerkonferansen 20. – 21. april 2016Jorunn Dahle

Årsak og tal på avbrott Tatt frå PULS sin statistikk Årsak til avbrott Opplæring i skule (ant elevar m/u.rett 9130) Vg1 i skule (ant elevar m/u.rett 3710) Opplæring i bedrift (av totalt inngåtte 833 kontr) Anna fråfallsårsak/ikkje oppgjeve Fått arbeid145 Begynt på anna skule4622 Bytta til anna programområde/utd.program på same skule 2111 Flytta158 Stort fråvær3820 Feilval4325 Ikkje møtt21 Lang reiseveg30 Manglande opphaldsløyve11 Personleg årsak/sjukdom Skulelei/motivasjon3415 Fagvanskar33 Slutta på skulen i løpet av skuleåret for å starte i lære 20 Permisjon3415 Sum /13384

Sju sentrale helsefremjande mediatorar for førebygging: Kjelde: Professor Arne Holte, Folkehelseinstituttet Identitet og selvrespekt, dvs. en følelse av å være noe og å være noe verdt; mening i livet, dvs. en følelse av å være del av noe større enn en selv, at det er noen som trenger en; mestring, dvs. en følelse av at man duger til noe; tilhørighet, dvs. en følelse av å høre hjemme et sted og være knyttet til noen; trygghet, dvs. å kunne tenke, føle og utfolde seg uten å være redd; sosial støtte, dvs. noen som kjenner en, bryr seg om en og vil passe på en om det trengs; sosialt nettverk, dvs. noen å dele tanker og følelser med, være del av et fellesskap.

Dei tre mest treffsikre tiltaka mot fråfall Tiltak retta mot oppmøte og åtferd. Tiltak i form av rettleiing Tiltak i form av kurs som førebuing til neste utdanningsnivå. (Kjelde: «Frafall i videregående opplæring - en systematisk kunnskapsoversikt fra Forskningsrådet»)

Kva kan hjelpe Kjelde: Direktør Sølvi Lillejord i Kunnskapssenter for utdanning. De enkle og tydelige tiltaka som gir best effekt Gjennomføringsfasen En tett relasjon mellom elever i faresonen for å slutte og en voksenperson Relasjonen må være prega av tillit, -god kontakt kommer ikke av seg selv Det tar tid å bygge tillit og relasjon må vedlikeholdes

Implementeringskvaliteten påverkar om tiltaka får effekt (kvaliteten på sjølve tiltaka) Dei som lukkast med tiltak sørgjer for at det blir etablert og opprettheldt sterke og tillitsskapande relasjonar mellom aktørar i og utanfor skulen. Dei som lukkast passar på at det er kontakt mellom nivåa, til dømes mellom ungdomstrinn og vidaregåande skule, og/eller mellom skule og kommune/fylke. Tiltak som lukkast har brei tilslutning blant alle deltakande aktørar. Slik tilslutning kjem ikkje av seg sjølv, men må integrerast som ein del av tiltaket. Ein lukkast når ein grip inn tidleg og ikkje lar problema bli for store før ein handlar. Vellykka tiltak er prega av stor systematikk – både i planleggings-, igangsettings- og gjennomføringsfasen. (Kjelde: «Frafall i videregående opplæring - en systematisk kunnskapsoversikt fra Forskningsrådet»)

Systematisk arbeid over tid med gode kvalitative tiltak, retta mot relasjon lærar/elev, klasseleiing/læringsmiljø, sikring av overgangane og riktig kompetanse

Kva gjer vi Sikre god relasjonskompetanse hos personalet Klasselærarråd o.l.- gode refleksjonsarena? Refleksjons/samtalegrupper med elevar «VIP» og «Vip-Makkerskap» «Go Campus» IKO (identifisering, kartlegging, oppfølging) PPT (hjelpe skulane med kompetanseheving og organisasjonsutvikling) Skulehelsetenesta Med meire….

Politisk sak 2016 Korleis ein skal implementere tilrådingane i rapporten frå utviklingsarbeidet «Læraren i møte med utsette elevar – Roller og relasjonar, 2014.» i skolane og sektoren sitt systematiske arbeid med kvalitetsutvikling.