Velkommen til Holte skole. Formålet med møtet: Gjennom dette møtet ønsker vi å gi dere informasjon om Holte skole. Samtidig ønsker vi at møtet skal bli.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen alle sammen Tema for møtet: «Læring og glede» Skolens program for et godt læringsmiljø for elevene foreldremøte vår 2014.
Advertisements

TØYENSTANDARDEN.
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
N Y G IV – OKTOBER 2012 Erfaringer med Ny Giv-prosjektet fra Tæruddalen skole.
Motivasjon og begeistring. Foreldre er viktige i skolen
STRATEGIKART SKOLE Kunnskap og glede, Mykje er stedet!
PEDAGOGISK UTVIKLINGSPLAN 2008 /2009
Tema: Velkommen til foreldremøte på Malakoff videregående skole
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE FOR VG1
Velkommen til foreldremøter for Vg1 Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. MESTRING ENGASJEMENTRESPEKT.
Velkommen til foreldremøte for Vg Ny visjon og nye verdier: Lærelyst for livet: Det beste i hver enkelt. Mestring – Engasjement - Respekt.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE 11.SEPTEMBER 2013 Stikkord og dato.
VURDERING.
Kunnskapsdepartementet Norsk mal: Startside Tips for engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk Eller velg DEPMAL– engelsk under ”oppsett”.
Felles foreldremøte Ellingsrudåsen skolene 21
Forventninger til oss som skole:
Dokumentasjon på at vurdering er gitt!
Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® - Kan kun benyttes av infoREGI kunder Spørmål rettes til
Velkommen til Osloskolen Skolestart 2014/2015
Velkommen til Godlia skole Skolestart Skolens visjon: "Et trygt sted å være og et godt sted å lære"
Nordberg skole – Den beste starten på fremtiden!
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTER HØSTEN MED FOKUS PÅ KUNNSKAP OG GLEDE.
Kampen skole Vår visjon:
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Motivasjon = Begeistring Tillitsvalgte foreldre er viktige i skolen!
Velkommen til Ski videregående skole. Program Generell orientering om skolen Presentasjon av rådgivere Fagvalg Vurdering Møte med kontaktlærerne.
Lyshovden Oppveksttun!
FORELDREMØTER Søreide skole September Søreide skoles strategiske plan En 4-årig plan for skoleutvikling på Søreide skole En 4-årig plan for skoleutvikling.
Slåtthaug ungdomsskole
Velkommen til nytt skoleår
Velkommen til 1.trinn foreldremøte bmt.
Kjære foreldre! Foreldreinvolvering og et godt samarbeide mellom hjem og skole fører til: ”Bedre læringsutbytte, bedre selvregulering, bedre trivsel, færre.
25.August 2016 Foreldremøte 8.trinn. Agenda Kort innledning ved rektor Vurdering for læring ved Inspektør It’s learning ved inspektør Lekser Helsesøster.
Velkommen til Rælingen vgs Møte med foresatte torsdag
Om presentasjonen Presentasjonen er bygget opp på følgende måte: Lysbilde 2-4: Om Kultur for læring. Vi mener det er vesentlig å ta med dette for å si.
APALLØKKA SKOLE Ca. 400 elever, 14 klasser Tradisjonelle klasserom Kunnskapsrike lærere, gode klasseledere Kunnskapsløftet og kompetansemålene er pensum.
Foreldremøte 8. trinn Ansatte Ledelsen skoleåret : Erik Nielsen, vikarierende rektor Per Steinar Røed, avdelingsleder Kent Gunnar.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Foreldre og skole - Forventninger -. Mål for skole/ hjem samarbeid Samarbeid skole/hjem skal bidra til størst mulig læringsutbytte for alle våre elever.
Oslo kommune Utdanningsetaten Oslo Handelsgymnasium Velkommen til Oslo Handelsgymnasium Foreldremøte 1SEA Onsdag 2. september 2015.
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE I SKJØNHAUG BARNEHAGE – 2017.
Velkommen til Rognan Ungdomsskole Foreldremøte
Hole ungdomsskole Visjon: TRYGG, KREATIV OG UTVIKLENDE FOR ALLE.
ÅPENHET MANGFOLD ENGASJEMENT MESTRING
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Foreldremøte 10. trinn Velkommen Roar Bjarne Kvamme.
Husregler.
Velkommen til foreldremøte høsten 2017
Mål for skoleåret – «indremedisin»
VELKOMMEN TIL FORELDREMØTE
Velkommen til foreldremøte for 8. trinn
Velkommen til foreldremøte!
23. November 2017 Skolen fyller 50 år !
Finsk lærer i svensk skole
9/17/2018.
Velkommen til Apalløkka
Velkommen til foreldremøte 10. trinn
Skøyenåsen skole Foreldremøte 9 og 10.trinn Tirsdag 5.september 2017.
Velkommen til Skøyenåsen skole !
Møte for foresatte til høstens 8.klassinger 2018
Velkommen til foreldremøte
Velkommen til Engebråten skole
Velkommen til Heggedal skole
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
Vår skole på Fornebulandet
Velkommen til 6C Jeg er ny og noen foresatte/foreldre er ny. Kort presentasjon om hvem vi foreldre/foresatte til.
Utskrift av presentasjonen:

Velkommen til Holte skole

Formålet med møtet: Gjennom dette møtet ønsker vi å gi dere informasjon om Holte skole. Samtidig ønsker vi at møtet skal bli starten på et godt samarbeid mellom skole og hjem Samtidig ønsker vi at møtet skal bli starten på et godt samarbeid mellom skole og hjem.

Denne kvelden vil inneholde: Informasjon fra rektor/inspektør Presentasjon av kontaktlærerne på 8. trinn Presentasjon av personer knyttet til ulike funksjoner Samling klassevis Tidsramme ca 2timer

Holte skole ferdigstilt i 2003 kapasitet 270 elever fra høsten 2016 har vi 264 elever fordelt på tre trinn 8.trinn 2016/2017 består av 74 elever

Dragen Dragen symboliserer eleven som skal sveve høyt og fritt, og løftes av vinden. Hvis dragen ikke har en snor som kontrollerer den, vil den falle. Snora symboliserer de voksne i skolesamfunnet, personalet, foresatte og lokalmiljø. Noen ganger strammes snora inn, slik at dragen ikke flyr så fritt, andre ganger slippes det ut mer line, slik at dragen kan fly friere og høyere. Hvis dragen faller, får den hjelp til å bli løftet opp igjen. Fritt etter: John N. Lie Holte skoles første rektor

VERDIGRUNNLAG MedmenneskelighetKollektivitetMestringUtvikling Vi løfter hverandre ved å vise respekt og omsorg. Vi utretter mer når vi løfter i fellesskap. Gode fellesopplevelser styrker kollektivet. Vi får alle et løft når vi opplever mestring gjennom klare krav og høye forventninger. Vi løfter hverandre inn i fremtiden ved at elevene og de voksne er rustet til å delta i samfunnsutviklingen. (jmf.generell del i kunnskapsløftet) Utvikling forutsetter at læring og arbeidsinnsats alltid er i fokus.

Et godt læringsmiljø for alle Vi tar felles ansvar for alle elevene. Vi møter elevene med et smil og lar dem føle seg velkomne. Vi lytter til elevene og tar dem på alvor i skolehverdagen. Vi forventer at elevene møter forberedt. Vi forventer at foresatte følger opp og gir skolen tilbakemeldinger.

Vi er tidlig på plass, er forberedt og «tar rommet» når vi skal undervise og vakte. Vi er sammen med elevene i alle friminutt etter oppsatt vaktplan. Vi gir elevene faste plasser som lærer har bestemt i klasserommet. Vi bestemmer alle gruppesammensettinger i skolesammenheng. Vi forventer arbeidsro. Vi forventer at mobiler er avslått og ikke synlige i undervisningen. Vi starter og avslutter alle økter ved at elevene står ved pulten. Vi er sammen med elevene i garderoben etter endt skoledag for å se til at de kommer seg trygt avgårde. Vi starter øktene med at elevene står ved pulten. Øktene avsluttes med at elevene rydder pultene, gjør klasserommet klar til ny undervisningsøkt, og står ved pulten. Vi gjør elevene kjent med målene for timen og setter dem inn i en kontekst for elevene. Vi utarbeider kriterier for kompetanseoppnåelse.

Vi er tydelige ledere som er bevisste på at vi er rollemodeller. Vi tar aktiv kontakt og roser positiv elevatferd. Vi griper inn ved uønsket elevatferd. Vi støtter hverandre i håndheving av reglene, og er lojale mot disse. Vi dokumenterer og følger opp brudd på samværsreglene. Vi er gode på å kartlegge elevenes faglige nivå slik at vi kan drive god, tilpasset opplæring. Vi har lekseplan med nivådeling som elevene skal jobbe med hjemme. Vi søker å skape en variert og motiverende arbeidsdag for elevene. Vi etterstreber å gi en praktisk og relevant undervisning. Vi kan begrunne vår praksis.

Vurdering Underveisvurdering: Formålet med underveisvurdering er to-delt, den skal både: 1.fremme læring og utvikling 2. … og gi informasjon om kompetansen til eleven og lærlingen Sluttvurdering: Sluttvurdering skal gi informasjon om nivået til eleven, lærlingen og lærekandidaten ved avslutningen av opplæringen i faget.

Mappevurdering i norsk og engelsk Elevene dokumenterer arbeidsprosesser og produkter i en mappe som gir grunnlag for termin – og standpunktvurdering. Elevene får vurdering underveis og mulighet til en kontinuerlig utvikling og forbedring. En samlet mappe leveres en gang i året (mars/april). Elevene får en egen mappekarakter. Karakter til jul baseres på årsprøve Karakter til sommer baserer seg på årsprøve og mappe

Prosjekter Vi er en MOTskole, et Nærmiljø Med MOT (NMM) –Eget opplegg som gjennomføres i alle klasser av egne, skolerte coacher –Eget foreldremøte 19.sept Holte deltar i Lektor II –Samarbeid med ulike aktører i arbeidslivet i fagene naturfag og matematikk –UiA og NOV er samarbeidspartnere –Elever er på besøk og får besøk

Ungdomstrinn i utvikling Skolebasert Kompetanseutvikling (SKU)

Ungdomstrinn i utvikling for Holte skole Tema: KLASSELEDELSE Hele personalet gjennomfører veiledningsped for praksislærere i samarbeid med UIA 15 stp. Oppstart høst slutt høsten 2017

Elevenes arbeidsmiljø – opplæringslovens §9A Jobber for et godt læringsmiljø for elevene Handlingsplikten Egen plan for hvordan håndtere og saksgang Brosjyre på hjemmesiden

Nye rutiner for elever som uteblir fra skolen Bakgrunn for nye rutiner: Oppdage elever med økende fravær tidlig, og sikre at tiltak blir iverksatt. Felles prosedyre for tidlig innsats for hele kommunen Antall elever med høyt fravær reduseres Gi beskjed til skolen på morgenen ved fravær –Kontor: –Hjemmet blir kontaktet om skolen ikke har fått beskjed –Ved fravær utover fem dager, mer enn 25% på tre uker eller forlater skolen eller kommer for seint tre ganger vil det bli avholdt møte med skole-hjem, og tiltak vil iverksettes.

FAU Foreldrenes arbeidsutvalg Egne møter Leder møter i styret Gjennomfører styrevalg Gjennomfører i samarbeid med skole gode foreldremøter

Presentasjon av: Sosiallærer Spesped.koordinator Helsesøster Rådgiver Lærere på trinnet

Elevgruppene med kontaktlærer 8A: Trine Fjell og Trond Rasmussen 8B: Tore Evje og Siri Torgersen 8C: Stein Arne Stangenes og Tommy Mjåland