1 Til diskusjon etter forelesningen På hvilke måter elsker du bøker? På hvilke måter elsket du bøker da du var barn/ung? På hvilke måter elsker du bøker?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bokanmeldelser..
Advertisements

Kurs i Hurtiglesing – Superlesing – Fotolesing
Har du en bok som passer til meg, eller
Velkommen til foreldremøte høsten Overgang fra felles del til avdelingsvis……  Vi går gjennom stokken  Viser konkretene som støtter hverdagens.
Friluftskortet. -Barna skal bli glad i å være ute -Barna skal kjenne mestring ved å ha erfaring og kunnskap om naturen -Barna skal bli i stand til å ta.
Kapittel 1 Læring og undervisning i sosialkunnskap.
Trond Haukedal AS Hordaland Fylkeskommune - LO - NHO Læreplasskonferansen 2016 Bergen den 11.
SmART oppvekst er - en anerkjennende grunnholdning med fokus på styrker (Appreciative Inquiry - AI) kombinert med systematisk trening på sosial kompetanse.
DU kan gjøre en forskjell – for egne og andres barn! Engsjement – motivasjon – begeistring.
PRAT LES KLIKK BIBLIOTEKET SOM INTEGRERINGSARENA Berit Berg og Patrick Kermit Sogndal 15. september 2015.
Hvordan kan vi hjelpe barna våre med matematikk?.
LÆRINGSSTRATEGIER Holte skole, 9. trinn 2016/17.
Bruk av livshistorie til personer med demens Astrid Håland april 2016.
Andre økt: 12 måter å elske bøker på økt er delt inn slik:  Utveksling av erfaringer og tanker gjort siden sist (15 min)  Innledning til dagens.
Læreren som sosialiseringsagent og relasjonsbygger. Kommunikasjon med barn og andre mennesker. Forelesning A1A og A1B S.100 den Bjørn Damsgaard.
| Lær lettere Studieteknikk for mer effektiv læring.
Leseprosjekt VG1.
Sokrates.
Velkommen til første økt om Leselyst- en bok for alle
Skolestarter 2017 Foreldremøte Skolestarter 2017 Foreldremøte
ELEVUNDERSØKELSEN Høsten 2016.
Hva handler matematikk om? Om hvorfor har vi det i skolen?
Informasjonsmøte november 2016
Organisasjonsendring Hjemmetjenesten 2017
Kvinner i Lions Engasjement og handlekraft Styrke for lokalsamfunnet
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
Prosjekt leselyst Hva er det?.
Meg.
Målprosesser Uke 2.
Grunnleggende om veiledning
Hva synes dere er det viktigste innholdet i fagene. 2
For å forstå oss selv, henter vi svar fra blant annet naturvitenskap, religion og filosofi.
Hvordan samtale om barnas seksuelle utvikling -erfaring fra helsestasjonen og hvordan forebygge at grensene krenkes. Barns seksualitet 0-6 år Sissel Irene.
Oppdrag før prosjektstart
24 november 2017 Elisabeth Wold
Etterutdanning person- og godstransport Yrkessjåfør Modul 1 - 6
Edru Livsstil - Strategikonferanse
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Et kognitivt perspektiv på læring
(Parent Management Training - Oregon)
Å lese og lære Læreplanen sier at faget skal stimulere elevene til å
Mot Lærer forteller om Lars Monsen, om turer tvers over Canada o.l. Er dette modige handlinger? På hvilken måte? Kunne du tenke deg et slikt mot?
GOD SKOLE FOR BARN I KAMBODSJA
11 måter å elske en bok.
Velkommen til foreldremøte i
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Misunnelse Har dere vært misunnelig på en ting noen andre hadde noen gang? Fortell om det Hvor i kroppen kjenner du misunnelse? Hvordan kjennes følelsen.
Prosjekt «Digitale læringsmidleR»
Støvsug et rom som ikke er ditt. 11. desember:
Selvtillit Hvordan kan dere se at denne gutten har selvtillit?
Praktisk i 1.klasse
Alt vi deler
Tittel Innholdsoverskrift 3 Oppsummering Undertittel
Sokrates.
Systematisk arbeid med motivasjon
INVITASJON TIL NÆRMILJØMØTE
SAMM Systematisk Arbeid Med Motivasjon i ungdomsskole
Vi beklager, men opptaket mangler for første del av talen
«Å være sin egen bestevenn»
Aktiv lytting gjennom fem steg.
Dialogisk lesing om vennskap og følelser
Overgangen barnetrinn - ungdomstrinn B – Samarbeid
FAGFORNYELSEN hva innebærer det -hvordan jobber vi i Færder
FAGFORNYELSEN hva innebærer det -hvordan jobber vi i Færder
Tilpasset opplæring Kurs 5
Inkluderende bruk av digitale hjelpemidler.
Undertittel (type produkt)
Foreldre og skole 6. og 7. trinn.
Love(d) 1.
Utskrift av presentasjonen:

1 Til diskusjon etter forelesningen På hvilke måter elsker du bøker? På hvilke måter elsket du bøker da du var barn/ung? På hvilke måter elsker du bøker? På hvilke måter elsket du bøker da du var barn/ung? Hvilke nye muligheter for arbeid med litteratur åpner denne måten å tenke på? Hvilke nye muligheter for arbeid med litteratur åpner denne måten å tenke på? Først noe å tenke på.. Leselyst- en bok for alle 12 måter å elske bøker på

2  1. Smittende selvtillit  2. Tenk om  3. Slik føles det  4. Etterpå ble livet aldri det samme  5. Følelsen av å høre til  6. På ekte  7. Slipp følelsen løs  8. Mestring  9. Kampen for rettferdighet  10. Begjær  11. Estetisk glede  12. Trampoline for fantasien 12 måter å elske bøker på Prøv å plasser en bok du er glad i inn i en av Guri Fjeldbergs kategorier. Prøv å plassere noen populære barnebøker dere kjenner til inn i disse kategoriene. Eks: Doktor Proktor, Tzatziki, Svein og rotta, Tigli, Rampete Robin, En pingles dagbok, Dustedagbok osv. Leselyst- en bok for alle 12 måter å elske bøker på

3 Hvordan kan denne inndelingen være til hjelp når du skal vise anerkjennelse og interesse for alle elevenes leseopplevelser? Hvordan kan Guri Fjeldbergs inndeling i måter å elske bøker på være til hjelp når elevenes leseridentitet skal styrkes? På hvilken måte kan denne inndelingen være til hjelp i ditt arbeid med å etablere en leserkultur der alle elevene kjenner seg inkludert? Spørsmål til diskusjon i grupper NB: Husk å ta notater Leselyst- en bok for alle 12 måter å elske bøker på Velg spørsmål selv