Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Advertisements

”Et felles løft for breddeidretten i Stavanger”
Velkommen til Forever 1. Velkommen til Forever Living Products forretningspresentasjon (Taleren presenterer seg)
Kompetansedeling i Fædrelandsvennen
Motivasjon.
Regional HR handlingsplan for perioden
”Jobbmulighetskoden” Broen mellom arbeidssøker og arbeidsgiver:
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
En lærende organisasjon?
Ragnhild Wiik Direktør Handelshøyskolen BI Stavanger
OMDØMME Avdeling for ingeniør- og økonomifag
Historien om Lebara • Etablert 2001 • Ledende på mobilsamtaler til utlandet, selger mobiltelefoni og telekort • Sterk vekst – betydelig kundebase • Bred.
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Hva er coaching og ”coachende” lederstil?
Coaching En innføring i begrep og metodikk
Hvem er vi? Hva skal Bydel Grünerløkka være?
Rolighetsmoen barnehage
ERFARINGER FRA HAMAR Å kunne – ville – tørre!
Avspark - mai KULTURETATEN Ny Hr-hverdag.
NORSK LEDELSE I EUROPA. Betydningen av medarbeidere Mennesker som kostnad Mennesker som ressurs Mennesker som strategi.
IKEA for de mange mennesker
© Eurokompetanse a.sISO 9000:2000 august 2001 nr. 1.
Selvhjelpsideologien
NETTVERKSARBEID Kreativt verksted DK samlinga
Strategi for NRK Norges viktigste kilde til ny forståelse og felles opplevelser.
Kommunen som arbeidsgiver
Omdømme Grete Wilsgaard Daglig leder og partner i Jobzone Tromsø
Oslo kommune Bydel Bjerke som arbeidsgiver INFORMASJON TIL POLITIKERE Terje Sletten personalsjef.
"God bagasje på livets reise."
God kommunikasjon – vær trygg
Veileder i Trepartssamarbeid
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Roller og synsvinkler Bente Erlien
Beskrivelse av gjennomføringsprosessen
Hvilke forventninger og planer har St. Olavs Hospital knyttet til at reformens hensikt skal kunne bli en realitet? Samhandlingssjef Rolf J. Windspoll.
De ansatte opplever å bli hørt og anerkjent, og føler dermed trygghet og lojalitet. Bedriften får utnyttet unik kompetanse. Økt bevissthet til HMS-arbeidet.
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Deichmanske bibliotek -Personalpolitikk
Strategi for utdanning og kompetanseutvikling i Helse-Midt-Norge
Medlemsutvikling på klubbplan er en av våre viktigste oppgaver fremover! Kommunikasjon er en nødvendighet i dagens strabasiøse dagligliv! Omdømmet gjenspeiler.
Modellkommunene Hva er unikt?
Global outsourcing av IT
– 1.1 Presentasjon av Undervisningsbygg Tilbudskonferanse vaktmestertjenester Runar Berget –
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
Norsk Kundebarometer Hvorfor etterstrebe fornøyde kunder? Hva kjennetegner de beste og dårligste bedriftene på kundetilfredshet?
RAMMEPLAN FOR SFO OVERORDNEDE MÅL Det overordnede målet for SFO er å sikre trygge og stimulerende oppvekstsvilkår i nær forståelse og samarbeid.
Kvalitetskommuner Hva er unikt? Trepartssamarbeid Aktiv medarbeiderdeltagelse Fokus på kvalitet i omsorgssektoren og oppvekstsektoren.
Oversikt over Azets forretningsområder 2 Regnskapstjenester Økonomisk rådgivning Visma Insight Lønn og HR tjenester Azets Employee Rekruttering Vikarutleie.
Oslo, 2016.
På borregaards vis Kultur & verdier i Borregaard.
Strategiplan
Verdensdagen for Psykisk Helse
Myndiggjorte medarbeidere i pleie- og omsorg – hvorfor og hvordan?
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Teamsammenseting i forbedringsarbeid
DELING AV MARKEDET MED KONKURRENTER
Den norske arbeidslivskulturen
AtBs verdier - Overføring av verdiene i møtet med kunden ved billettkontroll. Tilbudskonferanse
Skole- hjem samarbeid.
Muligheter og utfordringer ved overføring av forhandlingsansvaret for lærerne - problemstilling: Hvilke muligheter og gevinster, og hvilke utfordringer.
Trepartssamarbeid Et avtalefestet samarbeid mellom politikere, administrasjon og fagbevegelsen Gjensidig forpliktelse i forhold til programmets mål.
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Hvordan kan minoritetsorganisasjoner bidra til bedre skole-foreldre samarbeid? v/Whyn Lam, sosialantropolog og styreleder MiR Generelle utfordringer i.
Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst Tekst.
VERDENS BESTE VERTSKAP
Samarbeid hjem – skole (en veileder)
VELKOMMEN TILVENNING I SOMMERLY BARNEHAGE
Øvelse: Hvilke ord fungerer best?
Oppstart i barnehagen.
Utskrift av presentasjonen:

Webstep, tillit og tillitsledelse - Vår historie, våre erfaringer - Arnt R Aasen

Instituttet måler medarbeideres opplevelse av ●tillit til ledelsen ●respekt ●rettferdighet ●stolthet til jobben ●fellesskap med kolleger

Tillitsledelse: Lønner det seg?

- Hvem vi er og hva vi gjør - Hvordan vi har søkt å bygge tillit og tillitsledelse inn i arbeidet vårt

Ca 400 ansatte i Norge og Sverige til sammen Avdelinger i Oslo, Bergen, Trondheim, Stavanger, Kristiansand, Stockholm og Malmö IT-konsulentselskapet Webstep

Konsulenter til kunder Tjenestene våre

HVA GJØR VI ? Hva vi gjør Kundene våre

350+ konsulenter Hverdagen sin ute hos 100+ kunder Hvordan får vi dette til å virke?

Sjelen vår er lokal! Enighet om hva som er våre kjerneprosesser: rekruttering, salg, leveranser, sosialt og faglig program Enighet om og hovedprinsippene i hvordan arbeide med disse prosessene Hver avdeling eier sine kjerneprosesser Flat organisasjon med to roller: selgere og konsulenter: ærlig og ukomplisert er vår viktigste verdi

Er sjelen vår lokal er DNAet vårt tillitsbasert...

Tillit skapes ved at den tas i bruk Berthold Brecht

A RVESTOFFET VÅRT Vi har tatt konsekvensene av at alle våre relasjoner er tillitsbaserte!

A RVESTOFFET VÅRT Slik bygger vi intern tillit ●Mellom selgere: arbeidspar, kollektiv, ingen suboptimalisering, spille hverandre gode, ta ansvar sammen, ingen krok å gjemme seg i - lokal myndighet ●mellom selgere og konsulenter: 1:12-prinsippet Selger har personalansvar for konsulenter en har solgt - god oppfølging og støtte, gjensidig respekt ●mellom konsulenter: trygge på ansettelseskriteriene! delingskultur i profesjonen, ansettes for å dele

Slik bygger vi ekstern tillit ●Mellom selgere og konsulenter: klart definert relasjon - med personalansvar og ansvar for oppfølging ●mellom konsulent og kunde: Bygget på direkte faglig relasjon, relasjonskompetanse, erfaring og raus deling av kompetanse ●mellom selger og kunde: Lange relasjoner, også uavhengig av pågående kunderelasjon - dele kompetanse, hente kompetanse

Slik bygger vi tillit mellom avdelingene ●Liten konsernadministrasjon: Forvalter vekst- og utviklingsambisjonene våre, skaper arenaer, støtter, stiller opp, mentoring ●Delingskultur mellom avdelinger: På salgsarbeid, i rammeavtalearbeid, og avhengig av “livsfase” avdelingen er i, mentoring ●Delingskultur mellom alle ansatte : Kompetansedelings- prosjekter, varemerkeprosjekter, samhandlingsverktøy: Chat, åpne intranett, åpne kompetanseaktiviteter

… Og slik bygger vi tillit hos de der hjemme ●Involverer familien: årshjul av opplevelser - både store og små, kjenner hverandre - og utlikner IT-bransjens kjønnsubalanse... ●Lokalt forankret: Styrke og organisasjon lokalt muliggjør lokalt fokus, lokal kunnskap og lokal trygghet

Verdiene våre: Ærlige og ukompliserte Innovative og kompetente Engasjerte og kvalitetsbevisste Det skal være godt å være ansatt og kunde her. Vi arbeider for åpenhet, enkelhet og pålitelighet. Gjennom fokus på rekruttering, salg og leveranse skaper vi forutsetninger for at medarbeidere og kunder skal velge oss. Vi er et selskap i kontinuerlig utvikling. Vi møter en verden i forandring med et innovativt og forretningsorientert tankesett. Vi er et engasjert selskap av dyktige medarbeidere som utvikler og deler kunnskap med kolleger og kunder. Visjonen vår: Vi realiserer medarbeideres og kunders fulle potensial

Spørsmål?