Del 1: Mål og middel i landbrukspolitikken  For at landbruket skal produsere nok mat av god kvalitet til det norske folket, og samstundes sikre grunnlaget.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvorfor produsere mat i Norge?
Advertisements

Ny stortingsmelding om landbruk og mat
Økt regionalt ansvar – Om den politiske situasjonen i landbruket nasjonalt og regionalt Konferanse: Agderlandbruket på dagsordenen. Statssekretær, Ola.
Foreløpig uttalelse fra Norges Bondelag Stortingets næringskomité 6. Januar 2012 Landbruks- og matpolitikken Meld. St. 9 ( ) Velkommen til bords.
STRATEGISK NÆRINGSPLAN- LANBRUKSDELEN Utviklingstrekk Rammebetingelser/Scenarier fram til Konsekvenser for jordbruket i Hamarregionen.
Kapittel 19 Eit folk av bønder Elevane skal kunne – forklare korleis naturressursar og teknologisk utvikling har vore med på å forme tidlege samfunn –
Inn på tunet som moglegheit i velferdstenestene Karoline Bjerkeset, prosjektleiar, Inn på tunet-satsinga Bruk av Ipt innan rusomsorg.
Fylkesmannen i Nordland I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I I.
Tilskudd til uttak av flis til bioenergi Per Guldbrand Solli SLF Seksjon Skog og kulturlandskap.
Morgendagens friluftsliv Friluftslivet - vår viktigste kilde til fysisk aktivitet.
Er vi i den tredje industrielle revolusjon? Åsane Rotary Klubb 26. august Geir Inge Lunde Leder PwC region vest.
Utviklingen i det politiske klimaet – inntekt og forhandlinger Harald Milli 25. august
Lifjell rundt Kommunereform Lifjell rundt Informasjon pr
Rettleiing i vinstrealisering ved innføring av elektronisk handel I dette dokumentet er framgangsmåten for å realisere vinstar beskriven i ein steg for.
Småskala landbruksproduksjon sett fra fylkesmannens ståsted Landbruksdirektør Thor Bjønnes Samling for Norsk Kommunalteknisk forening Quality Hotel, Sarpsborg.
HORDALANDSMODELLEN PERSONALPOLITISK UTFORDRING HVORDAN STYRKE DET FLERKULTURELLE MANGFOLD,ØKE INTEGRERINGEN OG MOTVIRKE FREMMEDFRYKT I HORDALAND FYLKESKOMMUNE.
Olje som verdens blod. Olje i internasjonal politikk 95 prosent av all transport med fly, båter og biler er basert på drivstoff fra olje. Derfor er nesten.
FORELDREKONTAKT MØTE ENGASJEMENT - kan ikkje velje det vekk, med du kan velje grad Mitt barn – følje opp lekse, interessere seg for.
Kommuneproposisjonen 2017 og RNB enkeltheter med særskilt relevans for Telemarkskommunene.
Olje og gass Petroleum - fossilt brennstoff. Oljeeventyret Kol kjem av gamle sumpskogar som har rotna under stilleståande og oksygenfattig vatn. Råolje.
Strategisk Næringsplan Knutepunkt Sørlandet 1. Bakgrunn Målet er å utvikle kommunene og sikre innbyggerne i regionen et så godt og effektivt tjenestetilbud.
PÅ VEG MOT EIN FORNYBAR KVARDAG ENERGI FOR FRAMTIDA.
Verdshandelen aukar Kompetansemål: ● Kartleggje variasjonar i levekår i ulike delar av verda, forklare dei store skilnadane mellom fattig og rik og drøfte.
Vi får Eid til å gro Fellesstyret for Bondelaga i Eid.
Naturressursar frå jorda.  Jordbruk før og no  Nomadar - dei første menneska drog frå stad til stad for å jakte og sanke mat.  Få spor i naturen og.
-Ein tydeleg medspelar Økonomiplan OD-møte
Regionalt næringsprogram Regionale mål: o Meir mjølk i Hordaland o Auka produksjon av lammekjøt av god kvalitet o Auka produksjon av kvalitetsfrukt.
BU- og miljøsamling, Lierne Per Helge Haugdal Arealbank – bare tull eller nødvendig tiltak ?
Dialogmøte kommunereform Bakteppe for kommunereformen - Kommunen som tenesteytar.
ANT. Fakta I gjennomsnitt drikk nordmenn over 15 år cirka 8 liter rein alkohol per år. Sidan tidleg på 1990-talet har alkoholforbruket auka med cirka.
KOMMUNEPLAN FOR VINJE Samfunnsdelen Samfunnsdelens plass i plansystemet.
KOMMUNEPLANENS AREALDEL Folkemøte: Midsund skule den Midøy Grendahus den Heggheim den
Noen tanker rundt etablering av grønn grense Øyvind Dalen med bistand fra Gunnar Berglund og Rune Skeie.
Vest-Telemark næringsbygg AS
Regionreforma – vår status
Natur- og miljøvernstrategien for DNT
Bærekraftig samfunnsutvikling
Auka verdiskaping på ammeku
Arbeidsgruppemøte 2.desember 2010
Strategikonferansen okt 2016
STATUS FOR DEMENSOMSORGA I MØRE OG ROMSDAL
Statusvurdering verdiskapingsplanen
SEKUNDÆRNÆRINGANE: Oljeindustri og oljeinntektene:
Bærekraftig samfunnsutvikling
Økonomisk krise og mangel på det meste.
Fylkesmannen i Nordland, landbruksavdelinga Aage Steen Holm, rådgiver
Styringsgruppe: Steinulf Skjerdal – jordbrukssjef LK Tomas Kjørlaug – leiar i Luster produsentlag Kjersti Sognnes – distriktssjef TINE Rådgiving, leiar.
FNs bærekraftsmål FNs bærekraftsmål skal sikre at hele verden tar vare på miljøet samtidig som at alle mennesker kan ha muligheter for et godt liv.
En forskningsstudie utført av SINTEF og advokatfirma Schjødt
Kommunereforma – Telemarksforsking sine utgreiingar
WTO 149 land er medlemmer, de fleste fattige U-land
Fornying av kraftleidningen Dale – Fosse – Kaldestad - Hodnaberg
Kor attraktiv er Bø og korleis kan vi påvirke nærings- og besøksattraktiviteten? 16. Februar 2015.
Kvalitet i opplæringa PPT-samling 15. mai 2018.
Styring av og samarbeid om de regionale tilskuddsordningene i jordbruksavtalen. Seminar for fylkeslederne i Norges Bondelag 26. – 27. august, Landbrukets.
LMK - den rene motorhistoriske kulturorganisasjon!
TFKs satsing på jordvern
VIS- Veiledning, integrering og samskaping
Det har aldri vore skapt så mange nye arbeidsplassar i Sogn og Fjordane
Kommunane og den nye fylkeskommunen
Grønne Datasentre på Sørlandet
12/29/2018 Bjørn Songe-Møller Grants Subcommitee Chair Hei! Jeg er…
7 Økonomi og miljø Er forurensning en kostnad? Hvorfor ikke ha totalforbud mot forurensning av luft, jord og vann? Hva har økonomer å bidra med i forurensningsdebatten?
BARNEHAGE- STRUKTUR HARAM KOMMUNE
Nasjonale utfordringer og strategier for samferdsel
Kvar skal handel og kjøpesenter bli plassert i byane og bygdene våre?
Status for opptrappingsplanen for habilitering og rehabilitering i Hordaland Møteplass for habilitering og rehabilitering 23. oktober 2018.
NY STRUKTUR.
Diskusjonsframlegg frå styret
Innhald Senterpartiet på Senterpartiet si historie
Utskrift av presentasjonen:

Del 1: Mål og middel i landbrukspolitikken  For at landbruket skal produsere nok mat av god kvalitet til det norske folket, og samstundes sikre grunnlaget for sysselsetjing og busetnad i alle delar av landet, sikre grunnlaget for sysselsetjing og busetnad i alle delar av landet, halde oppe kulturlandskapet, halde oppe kulturlandskapet, tryggje den framtidige matvareforsyninga; … tryggje den framtidige matvareforsyninga; … St. meld. nr. 19 ( )  …så overfører staten ca. 11 milliardar per år over jordbruksavtala, og overfører staten ca. 11 milliardar per år over jordbruksavtala, og held oppe eit (framleis) effektivt importvern. held oppe eit (framleis) effektivt importvern.  Korleis er måloppfyllinga?

Måloppfylling: produksjon og busetnad  Nok mat? «Spår langvarig kjøttunderskudd Markedet vil være preget av underskudd på alle kjøttslag resten av året. I følge prognoseutvalget for kjøtt/fjørfe vil det også bli mangel på norsk kjøtt i 2008, med unntak av fjørfe. » (SLF, )  Sysselsetjing og busetnad over heile landet? Bruksavvikling :  – bruk i drift (– 23,7 %) for heile landet  – 891 (– 15,3 %) i Rogaland  – 651 (– 28,2 %) i Telemark  – 205 (– 33,9 %) i Finnmark (Kjelde: produksjonstilskotsregisteret)

Måloppfylling: kulturlandskap «Samfunnsutviklingen øker presset Den generelle samfunnsutviklingen øker presset på kulturlandskapet. Utviklingen i primærnæringene har særlig stor betydning. Paradoksalt nok er de verdiene som jordbruket har skapt gjennom langvarige og stabile driftsformer truet av næringen selv, gjennom endrede og opphørte driftsformer. Rådende landbrukspolitikk og tilskudds- ordninger styrer utviklingen i jordbruket, i tillegg til markeds- mekanismer og internasjonale avtaler.» (Miljøstatus i Norge)

Måloppfylling: framtidig matvareforsyning  Klimaendringane påverkar direkte og på lang sikt innanlandsk og utanlandsk produksjon av fôr og råvarer påverkar på kort sikt matvaremarknaden ved at store areal blir omdisponert til produksjon av bioenergi set framtidige rammer for transport av mat  Økonomisk vekst og internasjonal handel påverkar på kort sikt etterspurnaden og prisane på verdsmarknaden  Norsk landbrukspolitikk skapar gjennom strukturendringar og sentralisering av produksjonen ei matvareforsyning som blir stadig meir sårbar for endringar i klima og internasjonal handel

Vest-Telemark som parameter KommuneJan. 2005Jan. 2006Jan.2007Endring på 2 år Seljord Kviteseid Nissedal Fyresdal3938 Tokke Vinje Hjartdal Sum  Tabellen syner reduksjonen i talet på husdyrbruk 2005 – 2007 (etter søknadene om produksjonstilskot).  Regionen har mista 12 % av alle husdyrbruk på 2 år.  Seljord har mista over 20 %.  I Nissedal er det ikkje lenger mjølkeproduksjon.  Auka sal av mjølkekvote i Vest- Telemark: 8 av 60 produsentar sluttar i 2007.

Lengre mellom kyrne i Vest-Telemark Tor Skræi i Fyresdal likar ikkje at rekordmange mjølkeprodusentar i Vest-Telemark gjev opp og sel kvoten. Medan to kvotar vart selde i fjor, er talet åtte no. Mjølkebonde Tor Skræi i Fyresdal er alvorleg uroa for at det vert stadig lengre mellom mjølkeproduksjonsgardane i Vest-Telemark. I samband med sal av mjølkekvotar i haust, er åtte kvotar selde. Det vil seie at 13 prosent av mjølkebøndene er ute av næringa innan nyttår. – Eg kan tenkje meg at det totalt dreiar seg om bortfall av 200 storfe. Dette har ringverknader på andre yrkesgrupper som yter tenester til husdyrhaldet. Inntransport av mjølk og slaktedyr vert også dyrare, seier Tor Skræi som også er leiar i produsentlaget til Tine i Vest-Telemark. (Vest-Telemark Blad, )

Utviklinga av sysselsetjinga i Vest-Telemark Næringssektorar Endr Volum % 1. Primærnæringane ,5 1. Sekundærnæringane ,6 3.0 Tenesteytande nær , Offentleg sektor ,3 SUM % Siste 8 år:  Ein generell nedgang i sysselsetjing.  Vesentleg større nedgang i primærnæringane  Tala for 2008 er ei rein trendframskriving

Landbruksrapporten for Vest-Telemark Mandat: «Landbruksutvalet skal gå gjennom status, utvikling og føresetnader for landbruksdrift i regionen. Det er trong for å klarlegge dei særleg behov for næringstilrettelegging landbruksutøvarane i VT har. Utvalet skal sjå korleis handlingsrommet innan noverande verkemiddelsystem kan utnyttast for å imøtekome lokale behov og korleis lokale og regionale instansar kan medverke for å påverke/endre rammevilkåra.»

Bruksstrukturen  Telemark og Vest- Telemark har ein utprega småbruksstruktur  Endringane i perioden heng i stor grad saman med nye definisjonar av jordbruks- areal med rett til støtte  Kjelder: Statistisk Sentralbyrå, VTNU Jordbruksareal per bruk, Region Areal (dekar) Buskerud142,4188,0 Vestfold181,8225,0 Telemark105,0144,2 Vest- Telemark 101,8140,0 Rogaland161,2188,4

Styring gjennom jordbruksavtala

Mindre til Telemark

Mindre til Vest-Telemark

Fordelinga av avtalemidlar

Nye sjansar  Framtida for landbruket og busetnaden i Vest-Telemark er knytt til ei betre målstyring av avtalemidlane ei målretta satsing på utviklinga av potensialet for nye, marknadsretta varer og tenester i landbruket  Legitimiteten til landbruksstøtta og importvernet er tufta på evna til å utvikle fellesgodar Lykkast ikkje landbrukspolitikken i Telemark, vil skadeverknadene bli størst i Rogaland  Stortinget må ta att ansvaret for landbrukspolitikken!

Del II: Tilrådingar Landbruksrapportens framlegg til bruk av - økonomiske - strategiske og - juridiske verkemiddel

Juridiske verkemiddel i landbrukspolitikken  Konsesjonslova Buplikt Prisregulering  Jordlova Omdisponering og deling  Odelslov  Plan og bygningslova

Strategiske tiltaksområde  Mangfelte gardsbruk, tradisjonsmat og opplevingar  Kulturlandskap og beite  Samarbeid for spesialisert volumproduksjon  Energi  Skogbruk  Trevirke med moglegheiter  Utmark og rekreasjon  Småbruk som ressurs for busetting

Tilpassa bruk av landbruksverkemidla  Omlegging av økonomiske verkemiddel Tilskot pr. bruk Miljøtilskot Meir produksjonsuavhengige tilskot til dyr og areal Etableringstilskot Velferdstilskot

Tilpassing av juridiske verkemiddel  Skjerping av buplikta  Liberal praktisering av delingsforbodet  Redusert prisregulering  Revidering av odelslova  PLB må ha utvida tolking av stadeigen næring

Påverking av rammevilkåra  Politisk arbeid frå kommunane  Næringspolitisk engasjement  Administrativt arbeid

Konklusjonar  Utnytte nye moglegheitar på bruket med lokal matforedling, kulturopplevingar, grøn omsorg m.m.  Grovfordyrking og beiting  Aktivt og variert jordbruksproduksjon  Deltaking i produksjon av fornybar energi  Meir skogbruksproduksjon og lokal foredling av trevirke  Betre utnytting av utmark og rekreasjonsareal  Strengare buplikt  Meir regional landbrukspolitikk