Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertAndrea Antonsen Endret for 7 år siden
1
HORDALANDSMODELLEN PERSONALPOLITISK UTFORDRING HVORDAN STYRKE DET FLERKULTURELLE MANGFOLD,ØKE INTEGRERINGEN OG MOTVIRKE FREMMEDFRYKT I HORDALAND FYLKESKOMMUNE SOM ARBEIDSPLASS? Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
2
HORDALANDSMODELLEN FLERKULTURELL HOVEDUTFORDRING FLERKULTURELLE UTFORDRINGER VED ØKT ARBEIDSINNVANDRING BRUKERNE/MÅLGRUPPENE “KOLLEGER PÅ ARBEIDSPLASSEN” HVORDAN VIL JEG MESTRE MIN KOLLEGER MED FLERKULTURELL BAKGRUNN: INTEGRERING VERSUS ASSIMILERING Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
3
HORDALANDSMODELLEN FLERKULTURELL HOVEDUTFORDRING HVORDAN ØKE BEVISSTHET OVER EGNE VERDIER/KULTUROPPFATNING: HVA SIER MIN RYGGMARGSREFLEKS? Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
4
HORDALANDSMODELLEN FLERKULTURELL HOVEDUTFORDRING ER DET FORSKJELL MELLOM HØGSKOLEUTD. CONTRA UFAGLÆRTE GRUPPER? ER DET FORSKJELL MELLOM GENERASJONE? ER RYGGMARGSREFLEKSEN ULIK? Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
5
HORDALANDSMODELLEN HORDALAND FYLKESKOMMUNE VIL GJENNOMFØRE HOLDNINGSSKAPENDE OG KOMPETANSEHEVENDE TILTAK FOR Å UTVIKLE ET FELLES VERDIGRUNN- LAG SOM SKAL SKAPE EN BEDRIFTS- KULTUR HVOR INNVANDRERE ER SETT PÅ SOM EN RESSURS I ARBEIDSLIVET SOM KAN BIDRA TIL UTVIKLING OG VERDISKAPING Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
6
HORDALANDSMODELLEN FLERKULTURELL HOVEDUTFORDRING HVORDAN LYKKES SOM KOMMUNAL TJENESTYTER MED Å TAKLE DET FLERKULTURELLE MANGFOLD I OFFENTLIG SEKTOR? HVORDAN UNNGÅ SEGREGERING CONTRA INTEGRERING? Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
7
HORDALANDSMODELLEN HORDALAND FYLKESKOMMUNE VIL GJENNOMFØRE HOLDNINGSSKAPENDE OG KOMPETANSEHEVENDE TILTAK FOR Å UTVIKLE ET FELLES VERDIGRUNN- LAG SOM SKAL SKAPE EN BEDRIFTS- KULTUR HVOR INNVANDRERE ER SETT PÅ SOM EN RESSURS I ARBEIDSLIVET SOM KAN BIDRA TIL UTVIKLING OG VERDISKAPING Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
8
HORDALANDSMODELLEN IVARETAR DISSE MÅLSETTINGENE UTVIKLER TVERSEKTORIELLE SAMARBEIDSFORMER SETTER FOKUS PÅ ØKT FLERKULTURELL FORSTÅELSE SETTER FOKUS PÅ BRUKERPERSPEKTIVET Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
9
HORDALANDSMODELLEN IVARETAR DISSE MÅLSETTINGENE UTVIKLER TVERSEKTORIELLE SAMARBEIDSFORMER SETTER FOKUS PÅ ØKT FLERKULTURELL FORSTÅELSE SETTER FOKUS PÅ BRUKERPERSPEKTIVET Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
10
HORDALANDSMODELLEN Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” – Hordalandsmodellen Samarbeid mellom Hordaland fylkeskommune, Bergen kommune, Utlendingsdirektoratet, KS-Hordaland, Fagforbundet-Hordaland og Kommunal Kompetanse region Vest Prosjektstart 01. 01. 2001 Prosjektslutt 31. 12. 2004
11
HORDALANDSMODELLEN Organisering/finansiering Administrativt Hordaland fylkeskommune Styringsgruppe på tvers av forvaltningsnivå Referansegruppe involverte sektorar UDI-midlar VOX/KUP-midlar KS-OuD- midlar Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
12
HORDALANDSMODELLEN Målsetting Utvikle modellar og verktøy for kompetansebygging, spreiing og forankring innan fagområdet ”Tverrkulturell forståing” Dokumentasjon av metodeutvikling, erfaringar og resultat slik at modellen har overføringsverdi Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
13
HORDALANDSMODELLEN Målgruppe Kommunalt og fylkeskommunalt tilsette i Bergensregionen 2003-2004 kommunar i region Vest Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
14
HORDALANDSMODELLEN Metodisk oppbygging 2 dagars basiskurs oppfølgjande temadag Skriftleg evaluering styre innhald – forankring Små grupper dialog – nettverksbygging Felles fagleg ståstad tema knytt til arbeidskvardag Kartlegging fagvinkling - forankring Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
15
HORDALANDSMODELLEN Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen Resultat – kva har vi gjort til nå? Utvikla og utprøvd kursmodul ”Tverrkulturell forståing” 18 basiskurs kompetanseheving, spreiing og forankring ”Norge som innvandringsland” UiB, 15 + 15 studiepoeng Formidling og marknadsføring ”Vestlandet – eit fleirkulturelt samfunn!” – årleg konferanse Handbok – dokumentasjon og erfaringsformidling: ”Med kurs for tverrkulturell kompetanse”
16
HORDALANDSMODELLEN Evaluering Betre tenesteyting Betre arbeidsmiljø Auka oppleving av meistring Meir systematisk kompetanseutvikling og – utveksling Etablering av nettverk og samarbeid Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
17
HORDALANDSMODELLEN Nytt Prosjekt ----- ”Med kurs for tverrkulturell praksis” VOX/KUP støtta prosjekt 2004-2005 Utvide nettverk av forelesarar Etablere fastare ramme rundt vidare drift – Institusjonalisere Formidling/spreiing til andre fylkeskommunar, kommunar og offentlege verksemder Kompetanseheving i ”tverrkulturell forståing ” - Hordalandsmodellen
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.