Reisemål Stryn & Nordfjord AS Skal Nordfjord lukkast med reiselivssatsinga må alle gode krefter jobbe saman Marita Lindvik Reiselivssjef
Verdiskapning Ein dekning av underskotet dekker ikkje utfordringa for RS&N… Betre tilgang på kapital –Styrkje produktutvikling –Meir kraftfull marknadsføring
Betalingsvillighet? Samla kroner Stryn kommune45% Eid kommune13% Gloppen kommune 13% Hornindal7% Selje kommune11% Vågsøy kommune11%72 600
Basert på langsiktig strategi, finansiert med grunnfinansiering, og løst med grunnbemanningen. Kjerneoppgaver Finansiert med prosjektfinansiering, løst med ekstern eller intern tilleggs bemanning. Tilleggsoppgaver (prosjekt) Økt relevans – økt effekt – økt effektivitet
Våre oppgåver Marknadsføring Produktutvikling Kompetanseutvikling Vertskap/informasjon Booking Prosjekt Vere eit verkty for å skape verdiar for reiselivet
FORRETNINGSIDÉ VISJON ØNSKET OMDØMME HOVEDMÅL GRUNNVERDIER Nordfjord skal bli det beste og mest attraktive reisemålet i Norge for aktivitets- og opplevingsturisme. Reisemål Stryn & Nordfjord skal på vegne av medlemene drive marknadsføring, informasjon, sal og produktutvikling med hovudfokus på aktivitets og opplevingsturisme som skal tilføre næringa i Nordfjord auka trafikk og lønsemd. Ekte Samlande Dynamisk og framtidsretta Tydeleg og synleg Kunnskapsrike og truverdige Handlekraftig Serviceinnstilt Verdiskapande Tilrettelegging for samhandling Auka trafikk og lønsemd heile året Auka tilfredshet blant ansatte Auka tilfredshet blant medlemer, samarbeidspartnarar og gjester Auka produktkvalitet og attraktivitet Skape verdifulle opplevingar og reiseminne Heve kompetansen i næringa
Organisering Innovasjon NorgeFjord Norge Sogn og Fjordane Fylkeskommune sin reiselivsplan Reisemål Stryn & Nordfjord Sunnfjord Næringsutvikling FjordKystenVisit Sognefjord
Forventningar til ny sesong Utviklingstrekk 2014 Kronekurs Digitalt Tilrettelagt og pakka Berekraftig Forventa vekst – Internasjonal turisme 5-6%, – Norge 1-2%
Profesjonelle aktørar Nyskapande reselivsprodukt Samarbeid mellom aktørane – heilheitlege opplevingar Behov for auka kvalitet i alle ledd Tilgjengeleggjering, pakketering Utnytte cruiseturistane betre Betre tilgang på kapital –Styrkje produktutvikling –Meir kraftfull marknadsføring Stryn ©Fredrik Schenholm/IN Kva må gjerast?
Overnatting 159 mill Servering 123 mill Transport 88 mill Aktiviteter 55 mill Annet 15 mill Varehandel 154 mill Turismerelatert omsetning Stryn & Hornindal 602 mill TØI 2009 Oms. frå eierskap og hold av fritidsboliger 8 mill
Argument for turisme og reiseliv Verdiskaping Arbeidsplasser Goodwill til Norge spesielt og næringslivet generelt Distriktsutvikling Stoltheit Vekstnæring Styrka service og kvalitet på tenester Økt miljøfokus Bevaring av kulturminner og tradisjonar Mellommenneskeleg forståing
Reiseliv skapar store verdiar og er viktig for distrikta Reiselivsnæringa står for 4-5 prosent av norsk BNP Sysselset 130’/ personar bedrifter spredt på alle kommunane i landet 30 mill. kommersielle gjestedøgn årleg (ca. 72 pst. norske, 28 pst. utenlandske) Årleg turistkonsum over 100 mrd. kroner (ca. 71 pst. norsk, 29 pst. eksport) Sikrar servicenivået i distrikta Stryn Sommerski ©Magnus Sandström
Betalingsvillighet? 6 kommunar Stryn, Hornindal, Gloppen, Eid, Vågsøy, Selje – 3 årig avtalar – 1.5 mill 129 medlemsbedrifter – NOK overnattingsbedrifter, 36 akt.bedrifter/andre Rammeavtale med S&Fj fylkeskommune - NOK Årsverk Heiltid 4 Turistinformasjon 1 heilårsåpen, 2 sesongåpen
Tilskotsfordeling pr. kommune
Tilstrekkelig og langsikt finansiering God dialog og individuelle avtaler Tilstrekkelig personell, med riktig kompetanse Fokusert strategi, tilpasset rammebetingelsene Klart definerte ansvarsoppgaver på alle nivå Lokal legitimitet, eierskap og engasjement (=tillit) Tillit mellom partnerne i strukturen (IN, FN, RS&N) Samarbeid på tvers av geografiske strukturer At de store aktørenes interesser blir ivaretatt. At små aktører blir tatt hensyn til og at det ikke blir overkjørt av de store reiselivsaktørene. Kritiske suksessfaktorar