Nynorskkurs - Substantiv.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Datakurs i heimesida Skei hotell 15.mai  Søk opp på internett  Last ned Google Chrome – gratis  Gå inn via Google Chrome når du skal inn på pensjonistforbundet.
Advertisements

Opprinnerlser, språk debatt, forskjeller og likheter.
ER DU EN PERSON SOM… Kan tenke nye tanker? Kan gjøre noe du ikke har gjort før? Kan du gjøre noe som ikke er typisk deg? Ser du for deg at du om ett år.
Tenn lys. Et lys skal brenne for denne lille jord
Oppgave 1 ”Mannen som skulle stelle hjemme”
EQS prosessteikning Rettleiing for deg som skal bruke prosesskart-editor i EQS.
Hendelser og nøtter Dommerseminaret 2011.
Minoritetsspråklige søkere til videregående opplæring skoleåret
Kapittel 6 Objektorientert design. 6.1 Programvareutvikling Skriving av kode ein liten del av arbeidet med å lage programvare Fire hovudaktivitetar Kravspesifikasjon.
Introduksjon I tillegg til autentisering, bør/skal også ein sikker kanal tilby garanti for meldings- integritet og konfidensialitet.
Kåre Lilleholt Internasjonal gjeldssøking Våren 2012.
Nynorsk fagskriving Orden i teksta.
Velkommen til ei interaktiv forteljing, ei forteljing der du sjølv er med på å avgjere kva som skal skje. Ved å klikke på dei ulike svaralternativa som.
Vanlege nynorskfeil.
Eksempeltekst høst 2014 Når du skal svare på oppgaven:
Tema Vg1, kap 4.
Oppfriskningskurs i norsk, : Nynorsk
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Kapittel 9 Polymorfi. 9.1 Sein binding Ofte er det perfekt match mellom typen til ein variabel og objektet han refererer til ChessPiece bishop;... bishop.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Kapittel 5 Vilkårssetningar og løkker. 5.1 Boolske uttrykk George Boole ( ), britisk matematikar Utvikla teori om logikk ved bruk av symbol i.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Om grammatikkens stilling
Hvem er jeg? 1.
Kap 4 og 5 i Eva Maagerø: Språket som mening
Munnleg og skriftleg.
O PPGAVE 3 Ei/en bok boka/boken bøker bøkene. O PPGAVE 3 en bok boken – bøker – bøkene en bonde bonden – bønder – bøndene en bror broren – brødre – brødrene.
Naaman Ein dag sa jenta til matmor si: «Om berre husbonden kunne koma til profeten i Samaria, skulle nok han fri han frå hudsjukdomen.» 2.Kongebok.
Kurs for valfunksjonærar Kyrkjevalet Innhald Velkomen til kurs! Nytt ved kyrkjevalet i 2015 Kursmateriell: Valhandbok Røysting på valtinget  Utstyr.
Soria Moria Slott Et norsk folkeeventyr. Halvor.
Åmot ungdomsskole Nynorsk grammatikk. BØYING AV SUBSTANTIV Hankjønn Hovudregel: Hankjønnsorda får endingane –ar og –ane i fleirtal EINTALFLEIRTAL UBESTEMT.
1 Tema vg1, kap 11. Del 2: Seks språk – seks ulike system Læreplanen seier at du skal kunne forklare grammatiske særtrekk ved norsk språk, samanlikna.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Fag og bøker Norsk Matematikk Lekser. Å lese saman med barnet Kvifor…
Kapittel 5 Munnleg kommunikasjon Adam Ciereszko/EPA/NTB scanpix.
Substantiv er navn på Personer: Ola, Kari, Azeb, Olga, Meaza, Faizal Steder: Norge, Somalia, Norefjord, Rollag, Oslofjorden Dyr: en hund, en katt,en løve,
Substantiv Substantiv er namn på noko eller nokon: F.eks: Ein bil, ei seng, eit hus, Petter, Trondheim, osv. Substantiv har tre kjønn: Hankjønn:Ein bil.
Å skrive meininga si Fempunktsmetoden. Skriv fem setningar: Fortel kva emne du vil skrive om. Skriv tre setningar om dette emnet. Skriv ei setning som.
Grammatikk. Ordklassane 1.Verb 2.Substantiv 3.Adjektiv 4.Pronomen 5.Determinativ 6.Preposisjonar 7.Konjunksjonar 8.Subjunksjonar 9.Interjeksjonar 10.Adverb.
Bokmelding. Som ein artikkel Typisk i aviser, nettet, m.m. Hugs på to ting: Skrive om boka Vurdere boka.
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
LÆR LETTARE Studieteknikk for meir effektiv læring.
Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
| Å argumentere å skrive argumenterande tekst. Å komme i gang Bestem tema Finn informasjon om saka. Sjå ein film, leit på Internett, les i aviser, fagbøker.
Panorama Vg1 Kapittel 12 Grammatiske særtrekk ved norsk språk Læreplanmål: Mål for undervisningen er at elevene skal kunne -forklare grammatiske særtrekk.
Arbeid på skulen Norsk Tekstskaping, finskrift, grammatikk. Vekas mål: - Vurdera og samanlikne eigne og andre sine tekstar. -Beskriva språk og språkbruk,
100 høgfrekvente ord nynorsk 2 sekunder1 sekundBlink Pål Monstad, Pedagogisk senter Haugesund oktober
Nynorsk grammatikk Åmot ungdomsskole.
Ulike måtar for bruken av pronomen
Medmenneske og ven frå s.65
Grammatikk.
| Å argumentere Å skrive argumenterande tekst.
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
Substantiv Artikler og kjønn.
Studieteknikk for meir effektiv læring
SUBSTANTIV Nynorsk grammatikk.
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Kapittel 1: Hei!.
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID på mobil
Nynorsk grammatikk Åmot ungdomsskole.
Lær å logge inn til offentlege tenester med MinID
Lær å oppdatere kontaktinformasjonen din i kontaktregisteret
| Lær lettare Studieteknikk for meir effektiv læring.
Verb A- og e-infinitiv, svake verb (a-verb, e-verb, kortverb og je-verb), sterke verb og presens partisipp.
Mål: Kunne forklare kva eit substantiv er. Kunne bøyge substantiv
Søkje på hjelpemiddel -frå NAV Hjelpemiddelsentral
Vel digital postkasse på Noreg.no
Sjølvbilete og sjølvtillit
Kapittel 5: Språket før og no Grammatiske særtrekk ved norsk språk
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
Utskrift av presentasjonen:

Nynorskkurs - Substantiv

Kva veit du om substantiv?

Kva er eit substantiv? Ei ordklasse «Namnord» =namn på stader, personar, ting og fenomen Hankjønn-ein mann Hokjønn –ei dame Inkjekjønn–eit menneske -bestemt og ubestemt -eintal eller fleirtal

Ola Nordmann bur i Noreg Særnamn (egennavn) er òg substantiv, men blir ikkje bøygd Hugs stor bokstav! 

Ordboka….ei god venn http://www.nob-ordbok.uio.no/perl/ordbok.cgi?OPP=&nynorsk=+&ordbok=nynorsk Ho er open når nettet er stengt…. Kan dokker slå opp på ordet venn?

..OK. Det var ein venn..eller ven

Hovudregel - hankjønn -en, -ar, -ane Ein gut- guten- fleire gutar -alle gutane I ordboka er desse hankjønnsorda markert med m1: I gut m1 (truleg sm o s nederl. guit 'skjemtegauk'; samanheng med II gøy)

Hankjønnsord med vokalskifte Ein bror- broren- brør-brørne Ein fot- foten- føter-føtene -(e)r, -(e)ne i fleirtal. Dei er markerte med m. i ordboka: fot m. (norr. fótr)

Hankjønnsord med uregelrett bøying Ein far- faren-fleire fedrar- alle fedrane Markert med m. i ordboka I far m. (norr. faðir; sm o s fader) Må berre puggast

Hankjønnsord som endar på -nad og -a Søknad Cola Jippi! Du kan velje: –ar og-ane eller –er og–ene Ver konsekvent i kva du vel

Oppgåve - makkerpar Bøy substantiva under. Prøv sjølve fyrst, bruk deretter ordboka for å sjå over. Sofa Fot Stad Hane Bonde Sko Båt Stønad

Ei avis-avisa-fleire aviser- alle avisene Hovudregel hokjønn -a, -er, -ene Ei avis-avisa-fleire aviser- alle avisene Markerast med f1 i ordboka: avis f1 (fr. 'meining, melding' av, lat. ad 'til' og visum 'syn, tanke')

Hokjønnsord som endar på -ing –ar og –ane i fleirtal Ei kjerring- kjerringa -fleire kjerringar- alle kjerringane Markerast med f3 i ordboka: kjerring f3 (norr. kerling av karl 'kar’) ..hmmm. Av kar? Kvifor?

Merk deg desse orda: Ei dotter, dottera, døtrer, døtrene Ei mor, mora, mødrer, mødrene Ei syster, systera, systrer, systrene

Oppgåve - makkerpar Bøy substantiva under. Prøv sjølve fyrst, bruk deretter ordboka for å sjå over. Abbedisse Opning Mor Gruppe Helg Setning Syster

Inkjekjønn …her er det mange som gjer feil

Hovudregel inkjekjønn -et, inga ending, -a Eit hus- huset- fleire hus- alle husa Markerast med n1 i ordboka

Hugs… Aldri –r i ubunden form, fleirtal i inkjekønn. “Fleire menneske i verda bur i små murhus, og alle husa har ikkje vindauge” (Flere mennesker bor i murhus, og alle husene har ikke vindu)

Øving Gå inn på «Nynorsk grammatikk – regler og øving» under «Fagstoff og presentasjoner». Vel «Øvingar» og vel deretter «Substantiv». Gjer øvingar.

Oppgåve - logg Gå saman i makkarpar og les loggane dykkar skreiv i dag. Rett substantiva til kvarandre. Etterpå retter dokker opp loggane dykkar og leverer dei på it’s learning.