Using To Teach English?. Background The value of authentic communication Practice, 2013: – E-mail Exchange – Present themselves – Get information about.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fremmedspråk for fremtiden Dagsseminar for rådgivere Fremmedspråksenteret, Denne presentasjonen er eit utdrag frå.
Advertisements

Tillsetningstoffer – en verden ADDITIVE BROWSER. Aims of the project  Why did we choose this project ?  What kind of ideas we had ?  What did we want.
Multifunksjonell lærings- og informasjonsformidling 07 Gruppen New Business Forms in e-Business and Media ‹‹e-Media›› Final Report of the NICe Project.
Hvordan utvikle og gjøre kandidater og parti kjent? - å drive kampanje.
LÆREPLANEN Sosiologi og sosialantropologi – hovedprinsipper.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Muntlig vurdering Inger Langseth Program for Lærerutdanning, NTNU.
Faginformasjon om programfagene for
Vurderingskriterier og oppgaver
Framovermelding, egenvurdering og hverandrevurdering
Muntlig eksamen i fremmedspråk
1 Information search for the research protocol in IIC/IID Medical Library, 2013.
Læreplanen Historie Vg2.
Bruk av muntlig sensor i norsk høyere utdanning - High Stakes eller Low Stakes Prof. Stephen Dobson.
Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving
Trinn 6 Skape et klasserom der en diskuterer tekst og skriving.
Refleksjonsspørsmål Region nord. Spørsmål 1a Hvorfor skal jeg lære et nytt fremmedspråk i tillegg til engelsk? Hvordan legitimerer vi fremmedspråket?
Å skrive for nettet Anne Bjørklund Leikny Øgrim. Bjørklund og Øgrim, Å skrive for nettet, mai 2007 TIMSIS Teacher In-service Traning Material Concerning.
Høgskolen i Oslo Digital kompetanse - IKT som pedagogisk verktøy - IKT og grunnleggende ferdigheter Nasjonale planer? Hva sier Kunnskapsløftet? Planer.
Ytre miljø Q4 CAKE. Information for OIM/section leaders; The presentation is to be presented in the General safety meeting together with the film on the.
Skriverammer FORSLAG TIL SKRIVERAMME ENGLISH AS A WORLD LANGUAGE
Et samarbeidsprosjekt mellom Åfjord og Rissa videregående skole.
Nils Ole Nilsen førstelektor Høgskolen i Bodø Å være digital.
Gründerskolen. What is Gründerskolen? Award winning study programme which aims to develop students’ theoretical and practical knowledge of entrepreneurship,
A PROJECT WEEK 45: INTRO+ RESEARCH AND PLANNING WEEK 46: RESEARCH AND WIKI WRITING WEEK 47: NO ENGLISH WEEK 48: FINISHING TOUCHES WEEK 49: ORAL PRESENTATIONS.
What is a good text? And how do we get pupils to write them?
Digital Portfolios – a tool for assessment and learning Asgjerd Vea Karlsen Eli Kari Høihilder.
Linked Data 2: Hvordan KoG31 Uke 8, 2013.
The Thompson Schools Improvement Project Process Improvement Training Slides (Current State Slides Only) October 2009.
Primary French Presentation 10 Colours L.I. C’est de quelle couleur?
BRUK AV SOSIALE MEDIER TIL FAGLIG OPPDATERING BRUK AV ”VANLIGE NETTSIDER” GIR DEG INFORMASJON. BRUK AV SOME SKAPER KOMMUNIKASJON.
NUAS Programme for Leaders in Administration. Mål for møtet Avklare hva innholdet i presentasjonen skal være Se på sammenheng mellom de forskjellige bidrag,
Fagdag engelsk Hamar 1. november 2016 v/ Helle Kristin Gulestøl, engelsknemnda.
Workshop Engelsk eksamen
Radio listening in Norway
Title: «How to use different tools and/or machines in the workshop»
Sandvika vgs Sandvika high school organazing the learning
Eksempel fra Nevrologisk avdeling
Relevant questions for the Reference Group
Visning 2) Sett inn 3) Sett inn BILDE Bruk verktøylinja og gå til:
CAMPAIGNING From vision to action.
Ingerid S. Straume Akademisk Skrivesenter, UiO
EiT Landsby.
Tekstseminar Hvor ble det av leken?.
- presentere nokre viktige filosofar og diskutere deira idear.
Weeks 3-6 STORYLINE Nursery Health Centre.
Kurs for lærere i fremmedspråk Florø 2008 Rita Gjørven ILS UiO
Welcome to an ALLIN (ALLEMED) workshop!
Godt grep – presentasjon
Teksttype «I den reviderte læreplanen i engelsk finnes ikke lenger begrepet sjanger. I stedet brukes det videre begrepet «type tekst». […] Til eksamen.
Managing Money - presentation of the project and app
Norskfaget i 2013 Ellen Birgitte Johnsrud.
Revidert læreplan i engelsk
Fra idé til forskningsprosjekt Hilde Afdal & Odd Tore Kaufmann
Læreplan for forsøk med fremmedspråk på 6. og 7. trinn
Vurderingskriterier enkel versjon
Å forstå muntlig tekst på fremmedspråk
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Læringsform: Tilegnelse
Communication and information about Spina bifida
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Kommunikasjon og språkfunksjoner
Muntlig eksamen i fremmedspråk
Å forstå muntlig tekst på fremmedspråk
Muntlig eksamen i fremmedspråk
How to evaluate effects of inspections on the quality of care?
The Norwegian Centre for ICT in education
PhD on Track som nettressurs i bibliotekkurs for ph.d.-kandidater
Muntlig eksamen i fremmedspråk
Svein Johansen, Rita Gjørven, Siri L Keller, Sonja Skjær ILS, UiO
Utskrift av presentasjonen:

Using To Teach English?

Background The value of authentic communication Practice, 2013: – Exchange – Present themselves – Get information about the Canadian students – The students went to Facebook before they sent a single ! – Did the project fail?

Can We Use Facebook to Teach? Authentic Meet the students where they feel at home Exploit and integrate the students’ knowledge

What About the Curriculum? vurdere og bruke ulike situasjoner, arbeidsmåter og læringsstrategier for å videreutvikle egne ferdigheter i engelsk vurdere ulike digitale ressurser og andre hjelpemidler kritisk og selvstendig, og bruke dem i egen språklæring produsere ulike typer tekster tilpasset digitale formkrav i forskjellige digitale medier

What About the Curriculum? forstå og bruke et bredt generelt ordforråd og et faglig ordforråd knyttet til eget utdanningsprogram uttrykke seg på en nyansert og presis måte med god flyt og sammenheng, tilpasset formål og situasjon innlede, holde i gang og avslutte samtaler og diskusjoner om allmenne emner og faglige emner knyttet til eget utdanningsprogram vurdere og bruke egnede lese- og skrivestrategier tilpasset formål og type tekst forstå og bruke et bredt generelt ordforråd og et faglig ordforråd knyttet til eget utdanningsprogram drøfte kultur og samfunnsforhold i flere engelskspråklige land presentere og diskutere aktuelle nyheter fra engelskspråklige kilder drøfte engelskspråklige filmer og andre kulturuttrykk fra forskjellige medier

What About the Curriculum? vurdere og bruke egnede lytte- og talestrategier tilpasset formål og situasjon forstå hovedinnhold og detaljer i ulike typer muntlige tekster om allmenne emner og faglige emner knyttet til eget utdanningsprogram lytte til og forstå sosiale og geografiske varianter av engelsk fra autentiske situasjoner

How Can it Be Done? Communicate with students abroad – Discuss a relevant topic (news, literature, social issues, film, music, etc.) – Share information: Daily life, home town, family, etc. Communicate with each other (in class) – Discuss a relevant topic (news, literature, social issues, film, music, etc.) – Share information

Sources LK06 (2013) Læreplan i engelsk vg1. Downloaded from Otnes, H. (2009). Å være digital i alle fag, Universitetsforlaget Schwebs, T. & Otnes, H. (2006). Tekst.no: Strukturer og sjangrer i digitale medier, Cappelen akademisk forlag