Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
1
Godt grep – presentasjon
2
Grunnleggende ferdigheter
Fokus på muntlige ferdigheter Godt grep – presentasjon
3
Endring LK06 høringsutkastet
å kunne uttrykke seg muntlig muntlige ferdigheter Større fokus på lytting Her bør fokus være at betegnelsen er endret fra «å kunne uttrykke seg muntlig» til «muntlige ferdigheter,» noe som innebærer fokus på lytting. Fint om vi kan få sagt noe om våre lyttetekster i denne sammenhengen. Muntlige ferdigheter i engelsk er å skape mening gjennom å lytte, tale og samhandle ved å bruke det engelske språket. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
4
Bilder som utgangspunkt for muntlige ferdigheter
Her hadde det vært fint å vise bildet som hotspot i Lærerens digitalbok (mer kommentar til oss selv, Hilde). Godt grep – presentasjon 4
5
Mål fra LK06 & høring, 10.årstrinn
eleven skal kunne lytte til, forstå og bruke et ordforråd som dekker en rekke ulike emner, og skille mellom positivt og negativt ladede uttrykk uttrykke seg muntlig tilpasset formål og situasjon med flyt og sammenheng Her må det fremgå om dette er fra høringsutkast. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
6
High Dive Speaking Spot Agreeing and disagreeing
Discuss the quotes below. Do you agree or disagree? Why? We should never dare each other to do things. All fears should be overcome. Fear is a good thing. Vi må sette inn copyright. Det fikser vi. Denne er fin. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
7
High Dive Monologue Pretend you are the person in the painting. In a short monologue talk about who you are, where you are from, why you are on the high dive and whether or not you will jump. Present your monologue to a partner. Fin Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
8
High Dive Vote with your feet!
Move to one side of the classroom if you agree, or to the other side if you disagree. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
9
High Dive Vote with your feet! Jump from the high dive 18.09.2018
Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
10
High Dive Vote with your feet!
Kan vi ha alle fire bildene (10, 11, 12 og 13) i én slide, slik at det ikke blir så mange? Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
11
High Dive Vote with your feet! 18.09.2018 Godt grep – presentasjon
12
Mål fra LK06 & høring, 10.årstrinn
eleven skal kunne lytte til, forstå og bruke et ordforråd som dekker en rekke ulike emner, og skille mellom positivt og negativt ladede uttrykk uttrykke seg muntlig tilpasset formål og situasjon med flyt og sammenheng Her må det fremgå om dette er fra høringsutkast. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
13
Work in pairs and role-play a short conversation between the two guards.
Here are some questions to get you started: – How do you like your work as a guard? – What do you think about horses? – What do you do when you are not at work?
15
Fra læreplan & høring etter 10. årstrinn
innlede, holde i gang og avslutte samtaler om ulike emner ved å stille spørsmål og følge opp innspill Her må det også påpekes at det er fra høringsutkastet Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
16
Talk Show In groups of six, prepare questions for Erik Bloodaxe, Gunnhild, Gorblime, a thrall, and a monk about their lives in Britain. Role-play a television talk show. One pupil should play the role of the talk show host, and ask the questions your group has prepared. The five others should play the characters from the story. You can wear costumes for the show. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
17
Fra læreplan& høring etter 10. årstrinn
lytte til og forstå helhet og detaljer i muntlige tekster om ulike emner i flere sjangere samtale om og presentere aktuelle og faglige emner uttrykke seg muntlig tilpasset formål og situasjon med flyt og sammenheng Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
18
Guessing Game
19
Tittel Presentation Tekst tekst tekst tekst 18.09.2018
Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
20
Presentation 18.09.2018 Godt grep – presentasjon
21
Make a Presentation Fra LK06 & høring:
samtale om og presentere aktuelle og faglige emner Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
22
Kompetansemål LK & høring etter 10 årstrinn Muntlig kommunikasjon
Lytte: lytte til og forstå varianter av tydelig uttalt engelsk lytte til og forstå helhet og detaljer i muntlige tekster om ulike emner i flere sjangere lytte til, forstå og bruke et ordforråd som dekker en rekke ulike emner, og skille mellom positivt og negativt ladede uttrykk Her bør det også stå at det er fra høringsutkastet. Vi lurer på om det er mulig å begrense antall ord på sliden. Det har du sikkert tenkt å gjøre, men det er også viktig å relatere dette til det vi har gjort i boka, f.eks. innlesninger med ulike dialekter. Er det en løsning å dele opp dette i flere slides? Trenger vi egentlig denne sliden når du går gjennom kompetansemålene nedenfor? Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
23
Jeg vil bare gjøre oppmerksom på at innspillingen av denne og den neste lytteteksten (Old Joe) ikke er klare til kurs. Du vet det sikkert, men just in case… Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
25
Denne er ferdig innspilt dersom du vil vise på kurs.
Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
26
Spelling Shuffle Denne passer heller ikke inn under lytting, gjør den det? Hører ikke dette hjemme i lesebolken? Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
28
Word Pyramids Hvorfor kommer denne her? Hører dette hjemme under lytting? Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
29
Forslag til ny muntlig eksamensform
Lokale handlingsfriheten fjernes når det gjelder om muntlig eksamen skal gjennomføres med eller uten forberedelsedel . Vi foreslår en av to modeller for lokalt gitt muntlig eksamen: Modell A) Eksamen gjennomføres uten forberedelsedel for alle. Elevene får beskjed om eksamenstrekk og melding om fag senest 48 timer før eksamen. Modell B) Eksamen gjennomføres med forberedelsedel for alle. Elevene får beskjed om eksamenstrekk og melding om fag senest 48 timer før eksamen. I forberedelsestiden er alle hjelpemidler tillatt. Vi foreslår å droppe det som har med muntlig eksamen å gjøre. Det bør vi si noe om på kurs til neste år, når eksamensform og læreplan er vedtatt. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
30
Forslag til ny muntlig eksamensform
For alternativ B begrenses forberedelsestiden til 24 timer, og det nedfelles et forbud mot å gjennomføre lokalt gitt muntlig eksamen på mandager. Bruk av hjelpemidler, inkludert kandidatens egne notater, er ikke tillatt under eksamen. Eksamenstiden skal ikke brukes til å holde en presentasjon som eleven har laget i forkant. Godt grep – presentasjon Godt grep – presentasjon
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.