Forsking for kven? Forskarane eller næringslivet? Innovasjon og nyskaping Professor Jørgen Amdam IPAS Høgskulen i Volda.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kunnskapsløftet og fysisk aktivitet: Kompetanseutvikling i skolen
Advertisements

Rammevilkårene for forskning i utdanningen Toril Johansson, ekspedisjonssjef Universitets- og høyskoleavdelingen.
Revisjon av FoU-policy for høgskolene Problemstillinger – plan for arbeidet Januar 2013.
Forskningsbasert?. StLs definisjoner »Forelesere –Med aktivt forhold til FoU –Som kjenner vitenskapelig metode –Som er oppdatert på sitt fagfelt –Som.
Strategi for forsknings- og utviklingsarbeidet ved HiSF Frode Olav Haara.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Strategier for gjenbruk av kulturinformasjon fra arkiv, bibliotek og museer Tone.
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
SAK SFU 28/06 Referat og informasjonssaker – 13 Forskingsportalen i au.no Presentasjon på møte 24. april Alf Holmelid.
Ett perspektiv på regional innovasjon Av Professor Arne Isaksen, UiA og Agderforskning Minnekonferanse for Bjørg Åse Sørensen 22. oktober 2012.
Strategiprosess Allmøte SAM desember 2011 DJ
Høgskolen i Telemark Status og videre ambisjoner lokalt og regionalt Kristian Bogen Rektor Høgskolen i Telemark.
Forskningsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Bakgrunn: Nye rammebetingelser Universitets- og høgskoleloven av 2005 Rådets høgskolestrategi.
Om Kunnskapsdepartementets forskningssatsinger
Stjernø-utvalgets møte i Sogndal 12.september 2007.
Høgskolen i Vestfold Muligheter og utfordringer innen rekruttering Rektor Halvor Austenå Høgskolen i Vestfold VESTFOLD
Kommunenettverk for miljø og samfunnsutvikling. Presentasjon 2008 Bakgrunn Livskraftige kommuner –Samarbeidsavtale KS og Regjeringen ved Miljøverndepartementet.
Er det behov for et regionalt senter for inkludering og mangfold i Møre og Romsdal?
Anne M Jervell Strategiske veivalg? Anne M Jervell STYREMØTE Tema:Strategi.
Internasjonale samarbeidsarenaer med delegert myndighet og midler til prosjektstøtte etc 1967: Nordkalottsamarbeidet Nordkalottrådet Midler fra NMI (Nordisk.
Innovasjonsfaglig aktivitet ved Norut De regionale instituttenes rolle Aktivitet i Alta/Hammerfest.
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
1 Innovasjon og regional utvikling. - Den regionale dimensjonen i innovasjonspolitikken. Statssekretær Frank Jenssen. KNUS 2003, Oslo 29. oktober 2003.
Hva er profesjonsretta forskning? Seminar om forskning for, i og på profesjoner – og om annen profesjonsrelevant forskning – Vibeke Bjarnø, Fakultet.
1 Forskerutdanning HF-fakultetet Professor Leiv Egil Breivik Engelsk institutt.
Rekruttering til lærerutdanningene Akademisk kvalitet Profesjonskvalitet.
Korleis utvikle næringsområde som legg tilhøva til rette for nyskaping Jens Kristian Fosse, Senter for nyskaping.
Stortingsmelding 13 Utdanning for velferd – Samspill i praksis
Hjelpepleier/ helsefagarbeider; -veien inn i yrket og veien videre
Side 1 Fra Nord-Trøndelagsforskning til Trøndelag Forskning og Utvikling AS.
Forskingsrådets policy for forskning ved de statlige høgskolene Kommentar Dekan Kristin Barstad Høgskolen i Buskerud.
Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Herøy vidaregåande skule Avd Herøy Ligg sentralt plassert. Tett ved: Ligg sentralt plassert. Tett ved: -Herøy.
Prosjektledesamling nHS, Molde okt 2005
Universitetet i Tromsø – Det medisinske fakultet uit.no Samarbeidsorgana som samordnings- aktørar – er potensialet fullt utnytta? Olav Helge Førde UiT.
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side Kristin Danielsen Avdelingsdirektør Norges forskningsråd Oslo, 29. november 2005.
1 Odd Godal Seniorrådgiver Norske kommuner og fylkeskommuner som internasjonale aktører – har det noen betydning.
Lom, juni 2006 Personalseminar Sambandet mellom det individuelle og det institusjonelle i forsking og vitskap Har det nokon relevans for AØS? Øyvind Glosvik.
Avgrensning og definisjon av formidling Resultatbasert finansiering av forskingskomponenten i UH- budsjettet En forskingskomponent – Vitenskapelig Publisering.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Balansert målstyring som styrtingsverktøy – eit system for medverking (?) Forelesing HiO 23. august 2005 Roar Amdam Høgskulen i Volda.
1. 2 Kan forsking leiast i praksis? Korleis kan leiarar sikre god FOU? Torstein Hole Medisinsk avdeling Ålesund sjukehus.
Rådgjevarseminaret 14.desember 2005 Gunnar Stave Utfordringar til UH-sektoren i dag.
Fri og open tilgang til forskingsresultat – Open Access.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
FORVALTNINGSREFORM Store kommunar eller store regionar? Eller begge dele? Professor Jørgen Amdam Høgskulen i Volda
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
Velkomen til Sogn og Fjordane Helsing til Stortinget sin kommunal- og forvaltningskomite 27. oktober 2014 Fylkesordførar Åshild Kjelsnes (AP)
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Vilkår for regional samfunnsutvikling
Velkomstmøte for nye masterstudenter Fulvio Castellacci, senterleder TIK senter, 17. August 2015.
Finnmarksfakultetet – ambisiøs, raus og nær! Strategi for Finnmarksfakultetet, UiT Norges arktiske universitet,
Juni 2009 Regional FoU-strategi for Østfold ”Samspill og synergi”
Dekanskolen UHR Profesjonalisering av dekanrollen Dekan Ole-Gunnar Søgnen Høgskolen i Bergen Avdeling for ingeniørutdanning.
1 Innovasjon og nyskaping Sept Nyskapingsmål Drivkraft for omstilling og nyskaping. Internasjonalt fremragende innenfor forskningsbasert innovasjon.
Geir Anton Johansen Leder, TeknoVest Nasjonalt Råd for Teknologisk Utdanning Rådsmøte i Førde mai 2007 TeknoVest Utdanningsnettverk på Vestlandet.
- På vei mot universitet1 ”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering” - implementere nHS i organisasjonen Leif Aage Eilertsen Prosjektledersamling, Oslo.
Hvordan vi jobber med innovasjon ved MN Gunnar Dick.
Innspel til folkehelsearbeidet Møre og Romsdal Roar Amdam Høgskulen i Volda
Kommunane i Sogn regionråd ”Sats på skulen - Snu Sogn!” Utviklingsprogram
Fusjon - Vestlandshøgskulen Avdelingsmøte Avdeling for lærerutdanning,
Jesper W. Simonsen, divisjonsdirektør SHP-konferansen, Hamar
HiSF og pedagogisk entreprenørskap
”nHS-fra prosjekt til institusjonalisering”
INTRODUKSJON.
Høgskolen i Agder Agder Kristiansand 6000 Grimstad 1600 Arendal 600
VS2010: Intensjoner og perspektiver sett fra Forskningsrådets side
Relevant questions for the Reference Group
PhD kandidat og Post Doc i matematiske fag
Innovasjon og nyskaping
Arbeidsgivarpolitikk for framtida
Noragric studier (de rare engelske studiene)
Utskrift av presentasjonen:

Forsking for kven? Forskarane eller næringslivet? Innovasjon og nyskaping Professor Jørgen Amdam IPAS Høgskulen i Volda

KOMMUNIKASJONAR OG REGIONFORSTØRRING WICKEN

3 Jørgen Amdam Professor HVO - IPAS Jordskiftekandidat - utdanning, forsking Master i samfunnsplanlegging og leiing Kommunal og regional planlegging Planleggingsteori Regional og lokal utvikling Virkemiddel- og forvaltningssystem Evaluering

4 Master i samfunnsplanlegging og leiing Samansetting av emne til 120 p MA-oppgåve 30p Forskings- metode, 15p Relevante valfrie emne 30 p ved HVO Obligatoriske emne 75 poeng Relevante valfrie emne 15 p ved HVO Leiing i helse- og sosialsektoren, 30p Skuleleiing, 30p Kriminalitetsførebyggande arbeid, 30p Helsepedagogikk og pasientinformasjon, del 1 og 2, 30p Lokal og regional historie, del 1 og del 2, 30 p Leiing og personalutvikling, 15p Samfunnsarbeid og prosessleiing, 15 p Livsløp, velferd og planlegging, 15 p Lokal og regional historie, del 1, 15 p Helsepedagogikk og pasientinformasjon, del 1 eller 2, 15 p Regional planlegging og utvikling, 15p Offentleg organisering og leiing, 15p Valfrie emne til saman 45 p Andre emne

Samarbeid – samfunnsutvikling?

FoU Forsking – kva er det? Og Utviklingsarbeid – kva er det? (Innovasjon?)

7 Lineær innovasjon Grunnforsking Anvendt forsking Produktutvikling Produksjon Marknadsføring Kunde Dynamisk innovasjon Kompe- tanse Produksjon Krevjande kunde Samfunnsmiljø rammevilkår FORVALTNINGSMODELL EINVEGSKOMMUNIKASJON UTVIKLINGSMODELL ”SAMRØRE, SAMKOMMUNIKASJON”

UH - MÅLOMRÅDE UTDANNING – studiepoengproduksjon FoU – publisering – internasjonal FORMIDLING – SAMFUNNSUTVIKLING – nasjonalt ? Vårt lokale system ADMINISTRASJON – nasjonalt?

HVO - stykkprissystem I 2013 var uttellinga til instituttet slik pr. studiepoeng (avrunda): Emne som inngår i lærar, førskulelærarutdanning(faktor R/Q): kr 353 Bachelornivået, IPA (faktor F) kr. 393 Skuleretta samfunnsfag SSR 1 og 2 (faktor E): kr 491 Master (faktor D) : kr 565 (I tillegg får ein ei strategisk løyving på mellom 16 og pr 60p eining (kr. 267 – kr 283 pr. poeng) så lenge ein er innanfor eit samla måltal på 231 for instituttet). Uttellinga for eit internt FoU-poeng var på kr. 765 i 2013.

Innovasjon – kva er det? Nyskaping – endring - utvikling ….. Eit «kvantesprang» – endring i tilstand frå a til b.. Næringsliv – produksjon, men organisasjon … - Schumpeter Fagomgrep som blir politiske mister innhald og presisjon

11

Politikk som sektorsamordning - kunnskaps- og målkonflikt - fragmentering TERRITORIUM FUNKSJON

UTVIKLING - ENDRING Ovanfrå – allokering – government – forvaltningsregime – funksjonalitet og effektivitet? Å ha gode og legitime system. Nedanfrå/Innanfrå – sjølvhjelp - mobilisering – governance – utviklingsregime – identitet og tillit? Sosialt/kollektivt entreprenørskap.

Trippel helix - næringsutvikling Næringsliv FoU-miljø: Utdanning Forsking Utviklingsarbeid Offentlege aktørar (Midlar, rammevilkår..) Nilsson og Uhlin

17

18 PLANLEGGINGSDIALOG - PROSESS FOR PROBLEMLØYSING Avgrensa kommunikativ planlegging – avgrensa sak, aktørar

Kunnskap - profesjonar Formalisert Taus Ikkje aktivisert Forskarar Og Utviklarar Ulike roller og arbeidsmåtar?

To ulike grupper? Amanuensisgruppa – nyutdanna/unge (25-30 år) – stipendiat/PhD – forskingsløp til Professor (50 år) – denne er godt tilrettelagt ved dei fleste institusjonar og som regel Fou – basert. Lektorgruppa – profesjonsutøvarar/ middelaldrande (30 – 40 år) – stor anvendt ballast som må bearbeidast – greier i liten grad stipendiat/PhD til Professor før + 60 år. Må utvikle alternative karriereløp – status m.m.

2 likestilte linjer? FoU: Utviklingsarbeid – Forsking? Lektor - Stipendiat

Utfordringar og tiltak Vidareutvikling av profesjonsutdanningar – spesielt næringslivets og velferdsstatens yrker: – Rekruttering – Kompetanse – profil – Arbeidsmåtar og forventningar Moglege tiltak: – Førstelektor – dosent «utdanning» – Alternative doktorgradar – Andre

Forventingar til tilsette Undervisning – til «ordinære» og andre studentar – og utvikling av undervisning, studieopplegg, læremateriell m.m. Forsking – ny kunnskap gjerne i skjeringsfelt mellom fag, profesjon, region … Utviklingsarbeid – i tett samarbeid med profesjonsutøvarar, næringsliv, offentleg verksemd m.m. Formidling – samfunnsdebatt, lokal- og regionalpolitikk …..

Tiltak høgskule, profesjonsutdanning Må bygge fagstabar som både er «akademiske» og «praktiske» – i stab og person Tett kopling til profesjonen og yrkesutøving – privat og offentleg verksemd Utnytte førstelektor – dosentløpa Bruke II-stillingar og praksislærarar som bindeledd Utviklingsprosjekt – OVE-arbeid (Opplæring, Veiledning og Evaluering) - som bindeledd

Døme: Utviklingsarbeid Industriyrket som profesjonsfelt – kodifisert, taus og ikkje aktiv kunnskap – må aktiviserast hjå studentar gjennon dialog med yrkesfeltet PhD-utdanning – Vestlandet – Nærings-PhD, ”Professional PhD” Førstelektorkurs – program - skule Forskingsprogram – følgeforsking, aksjonsforsking … – e-læring m.m.

Kollaborativ praksis “In collaborative practice, by contrast, problems are treated as puzzles as participants work jointly to put pieces together to create shared picture of the future and a strategy for getting there. This open ended approach is at odds with both bureaucratic norms and the ideal of finding the right policy. Politicians and agency heads, moreover, tend to see collaboratively produced decisions as a threat to their power and often preempt them”. (Innes and Booher 2010 p9)