PRTane, nytt verkemiddel eller noko som ikkje bør gjentas?

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bakteppe. Definisjon av rehabilitering
Advertisements

IKKE BLAND ROLLENE – Om militær maktanvendelse og sivil bistand
Erfaringer med utdanningsmeldingen - kommentar fra studentene Christian Bjerke Fagpolitisk ansvarlig NSU-Bergen Christian Bjerke Fagpolitisk ansvarlig.
Fagforeningens arbeid for mangfold
Saman er me sterke! S preke – O ptimistar – F olkelige - A nsvarlige Stay’er-evne, pågangsmot, tillit!!! Spreke og frimodige INGEN skal ta oss på humøret.
Hurra for deg som fyller ditt år...
15 En urolig verden.
Introdusere mandatet for Faglig Forum - Arbeidsgruppe operasjoner.
Medlemsorganisasjonene: Medlemmer per oktober 2010.
Kva kan kyrkja lære av skulen? Å lære å lære Meiningsfull læring.
Afghanistan: utfordringer og dilemmaer
Nord-Trøndelag Leiar i barnehage og skule -store forventningar.
13 En verden uten grenser.
Ungdomsbevegelsen til Kirkens Nødhjelp
Norwegian Institute of International Affairs Norsk Utenrikspolitisk Institutt Kurs i internasjonal politikk Oslo, Fanehallen, 26. november 2010 Dr. Nina.
Presseorientering FOHK
Avdeling for ingeniørutdanning
Arbeidstidsavtalen.
Kva er vår oppgåve i Bømlo?
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
KURS FOR HTV Råd og rettleiing i arbeidet med tilsetjingssaker Torill Marie Kufaas Karlsen Anne Siri Bentsen.
Lågaste forventingar sidan finanskrisa Næringsbarometeret for Sogn og Fjordane Januar 2015.
Revenue Management – Implementering av innovasjoner. Arena Usus Vinterkonferanse 26. januar 2015 Stine Rye Bårdsen Universitetslektor og koordinator for.
Revisjon av kommunikasjonsstrategien for Møre og Romsdal fylkeskommune Presentasjon for OD-møte september 2014.
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
An approach to multimodal and ergonomic nomadic services Marco Riva og Massimo Legnani.
Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.
Introduksjon I tillegg til autentisering, bør/skal også ein sikker kanal tilby garanti for meldings- integritet og konfidensialitet.
Prosjekt - studenttett post av Kirsten Halse. Hensikten med presentasjonen... å informere om hvordan prosjektet er utviklet og spesielt å gi en forståelse.
1 Nasjonale målsettinger ved bosetting og integrering av flyktninger Tromsø 11. mars 2004 Statssekretær Cathrin Bretzeg.
Kartlegging av symptomer ESAS
Vanlege nynorskfeil.
Presentasjon Meistringsteamet Tysvær Therese Johnsen Inspektør Os ungdomsskule Merete Lekven Meistringsteamet, Os kommune.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
Kapittel 4 Skriving av klasser. 4.1 Anatomien til ein klasse Så langt har vi brukt ferdige klasser frå klassebiblioteket i Java Vi lagar objekt og brukar.
Ny rammeplan for barnehagen Konsekvensar for matematikkfaget.
Kunnskapsløftet og kroppsøvingsfaget v/ Reidun Nerhus Fretland Konferanse i Loen mars 2006.
Kapittel 9 Polymorfi. 9.1 Sein binding Ofte er det perfekt match mellom typen til ein variabel og objektet han refererer til ChessPiece bishop;... bishop.
1 Kunnskapsløftet og utfordringar for lærarutdanninga Peder Haug Høgskulen i Volda.
Nærmiljø og samfunn Ein barnehagekvardag med mangfald Med vekt på det fleirkulturelle i barnehagen og vindauge mot verda Kultur på tvers UBUNTU- ”min identitet.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Marianne Hiltunen 2006 Læringsstilar Korleis lærer me? Korleis lærer me? Kven skal plukke Eplet for oss? Kven skal plukke Eplet for oss? - Gjer me som.
LMS i en læringskontekst Svein Ove Lysne Høgskolen Stord/Haugesund
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Visjon: Sikt høgare! Kjerneverdiar: Kompetent Aktiv Tett på.
FYLKESMANNEN I SOGN OG FJORDANE Høyringskonferanse 7. mai 2007 Fylkesmannen og den regionale inndelinga –Basis for Fylkesmannen –Prinsipp –Stoda i Sogn.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
Regional planstrategi
Kappløpet om Afrika. Imperialisme har eksistert til alle tider og i alle verdsdelar. Imperialisme inneber at statar eller samfunn skaffar seg kontroll.
University of Stavanger Business School Frå særstilling til omstilling Kunnskap og kompetanse: Viktigare enn.
Konfliktar etter den kalde krigen. Ordforklaringar  Krig mellom statar: Blir brukt våpen mellom dei militære styrkane (USA mot Irak)  Borgarkrig: Bruk.
Forholdet mellom stat og org. I Norge er det lang tradisjon for at de som blir berørt også skal bli hørt før myndighetene gjør viktige vedtak. De store.
Afghanistan – krig eller fred? Arne Strand, Kvarteret – Oktober
Kapittel 16. Arbeid for fred og menneskerettigheter Del 5 Internasjonale forhold Denne delen skal hjelpe elevene til å nå følgende kompetansemål i læreplanen:
Ingrid Fiskaa Fagforbundet Sør-Trøndelag, november 2007.
Terrorisme og militære aksjonar USA og krigen mot terrorisme etter 11.september 2001 Mål for økta: Vite årsaker til terror(xit-pass)
Forebygging av konflikt: rom for å velgja fred November 2005 Arne Strand.
Er private organisasjonar viktige i fredsprosessar? Elling N.Tjønneland og Arne Strand, UD – Februar
Afghanistan: folket, krigen og framtida Arne Strand
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Eigenvurdering og sjølvregulering
Samhandling og prosessledelse
Ungdom i Afghanistan Arne Strand,
Vi er nærmere en løsning …….
Kort om implementering
Gjennomgang av ei satsing i næringsforum
FNs organisasjon for utdanning, vitenskap, kultur og kommunikasjon
Frode Kyrkjebø, dagleg leiar, KS Sogn og Fjordane
Utskrift av presentasjonen:

PRTane, nytt verkemiddel eller noko som ikkje bør gjentas? Arne Strand, Atlanterhavskomiteen– 11 januar 2006

Kjelder Presentasjon basert på intervju foretatt i mars 2004, i Kabul, Kunduz og Mazar-e-Sharif, intervju og survey for multidonor evaluering i april 2005 (Baghlan, Samangan, Mazar-e-Sharif, Nangarhar, Zabul, Kandahar og Herat) og intervju i Kabul/Parwan i august og november 2005. Multidonor evaluering tilgjengeleg på http://www.cmi.no/news/?id=184 , Policy Brief Peacebuilding: Lessons from Afghanistan på http://www.cmi.no/publications/publication.cfm?pubid=2059 Civil-Military Relationship in Complex Emergencies - An IASC Reference Paper (28 June 2004) og andre ‘gudidelines’, inkl på Afghanistan http://ochaonline.un.org/webpage.asp?MenuID=5111&Page=774

Den Afghanske konteksten Fredsprosess fullført ifølge Bonn avtalen, om enn hastig – Parlament på plass Stat med kun 5 % eigne inntekter, stor svart økonomi der over 50 av inntekter er frå narkotika og smuggling - donor and drug avhengig Strategi med kooptering av kommandantar/krigsherrar, mange med MR overgrep bakgrunn – kontrollerar no i praksis dei fleste guvernørpostar, viktige ministerie, hær og politi – og narkotiktrafikk/smuggling Derav veldig blanda sikkerheitsrisko, her er både militær opposisjon mot regjering frå ’post –Taliban’/Al Qaida element/andre, innblanding frå Pakistan og Iran – politikk og religion, kamp over smuggling/narkohandel (inkludert av politi), rein banditt virksomheit (stor arbeidsløyse mellom demobiliserte soldatar/kommandantar), rein utbytting av lokale guvernørar/politi, etnisk konflikt, hevn og blodhevn…etter meir enn 25 år med krig Internasjonale styrkar, FN/ frivillige organisasjoner, sivile – alle har blitt mål; derfor har Afghanistan innført eit 9. Tusenårsmål: SIKKERHEIT

Provincial Reconstruction Team Introdusert i november 2003 som ledd i Operation Enduring Freedom – i anerkjennelse av at den operasjonen hadde feila og trong ny strategi Team skulle ha både sivile og militære oppgåver,i tillegg til ’to extend the authority of the Karzai administation’. Massiv kritisert for si samanblanding av roller ’to win hearts and minds’ gjennom bruk av humanitære prosjekt– spesielt kondisjonalitet på bistand dersom befolkninga ikkje samarbeida – gjorde NGOar til militære mål. OEF PRTar i sør ISAF PRTar oppretta i nord og seinare i vest Afghanistan, hensyn til kritikk danna ’the British model’ – der dei sjølve ikkje implementerte humanitære prosjekt – men overlet det til NGOs

Modellar Ingen felles PRT modell, to hovedretningar (OEF og ISAF), men kvar enkelt PRT land har sine eigne modellar – frå den Svenske som er kun sikkerheit, via for eksempel den danske med ’humanitarian officers’ inkludert i misjonen til den tyske som har 3 ministerie på plass i Kunduz. Force protection ein hoved argumentasjon for involvering i humanitære prosjekt Dårleg koordinering mellom PRTar - og ekstremt lite kunnskap om kva andre PRTar driv med – og korleis Derav store forskjellar mellom provinsar, skape problem for ein nasjon å overta ein anna nasjon sine område– og større sikkerheits risiko å gå inn i område der det før var OEF PRTar.

Det positive - sikkerheit Skarp skille mellom korleis afghanarar oppfattar PRTane – OEF PRTar generelt negativt, ’they are only here to protect themselves’, men positiv omtale (ie Nangarhar) der befolkninga ser at dei avgrensar overgrep frå lokale kommandantar ISAF PRTar, generelt positiv haldning i befolkning – som garantist mot fornya kampar/krig og som beskyttelse imot kommandantar/ overgriparar - men, kommandantar intervjus såg ingen nytte av ISAF Spørreundersøkelse i Kabul i april 2005, ISAF var den organisasjonen som var best kjent og rangert mellom dei mest populære

Problemstillingar OCHA/IASC retningslinjer for militært/sivilt samarbeid forbigått, det er primært ikkje dei humanitære aktørane som definerar hjelpetrong og inviterare inn det militære, PRT konseptet har gått forbi dette Spørsmål om militært personell er kvalifisert til å identifisera humanitære prosjekt, bruk av deltakande metodar i prosjekt gjennomføring, monitorering og evaluering Kva type prosjekt vert prioritert dersom ’force protection’ er hovedmål, knapt dei fattigaste og mest sårbare som er prioritert – dei utgjer ikkje sikkerheitsrisiko Stor regionale forskjellar, fleire eksempel på forbigåelse av nasjonale planar – det lokale (og PRT nasjonale) vert prioritert

Problemstillingar Tett på guvernørar som vanlege afghanarar oppleve som overgriparar, sett som ’garantistar’ – ie Sayaff nord for Kabul – der landkonflikter er tema Støtte for Governance funksjon lokalt, fungerar ikkje med stab på 4 eller 6 månaders rotasjon (Kandahar) – og spørsmål om inflytelse når ’embedded’ amerikanske offiserar har denne funsjonen Militært leda koordinering, 2 problem – kan overkøyre regjeringsstruktuar og har ikkje nødvending ein samlande/ nøytral rolle Ekstremt dyr bistand – og lite vektlegging av deltagelse – fremmar korrupsjon ved å ikkje stilla krav – dobbel pris for skular som ’måtte’ byggjast (Herat) – og spørsmål om kven som er ansvarlege for å driva og vedlikehalda skular – ’we are very thankful for our new school, but it would be nice if there was a teacher here as well’

Konklusjon Provincial Security Teams: Konsentrer om sikkerheit for vanlege afghanarar, gje rom for stat, NGOar og private entrepenørar – der er meir enn nok å gjera på sikkerheitsfronten. Det kan medføra at afghanarar vågar å ta stilling i forhold til sentralstat, og dermed demme opp for militær aggresjon. Maimana: ta fatt i ’protection’ som for eksempel kan sikra retur av 70 000 IDPs til nord Afghanistan Overlat humanitære oppdrag til dei humanitære og ’governance’ til FN og afghanske myndigheiter – der for eksempel National Solidarity Programme er ein betre måte å sikra bistand til ALLE landsbyar – og i å byggja landsbybasert – og meir varig- ’community councils’ Vær ekstrem forsiktig med å gå i kompaniskap med lokale guvernørar, dei har 25 år erfaring med å nytta militær og humanitær bistand til eigen fordel. Ei linje, ein modell – ellers skape det meir forvirring om kva det internasjonale samfunnet vil i Afghanistan … skjer ikkje det vil dei halda fram med å verta sett på som ’…only here to protect themselves’ av den vanlege afghanar