Reklameanalyse av Baneservice

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Vi har to typer tekster i fagplanen i norsk.
Advertisements

Normer, verdier og holdninger
Novelle En novelle er en skjønnlitterær fortelling.
Den digitale hverdag Diskusjonsspørsmål
Layout - utforming - design i
DIKT virkemidler.
Arbeidskrav 4 I min skisseprosess har jeg lånt dette bilde fra internett
Salgsteknikker & Sosial media
FELLESORGANISASJONEN FO Aust- og Vest-Agder oktober 2007 En sosialarbeiders hverdag Felles Representantskapsmøte 18. oktober FO Aust-Agder og FO.
8 Skumlesing.
Markedskommunikasjon, Reklame, Salgsfremmende tiltak, PR og Direkte markedsføring Kapittel 17, 18 og 19.
- roller og forventinger
REKLAME.
Roman- og novelleanalyse
Reklame...om kreativitet (eller ikke) i reklamebransjen.
Eksamen i muntlig norsk
Læreplanen sier at eleven skal kunne
Formings oppgave i forbindelse med operaprosjektet:
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 6
Tekst, bilde og komposisjon
Filmtips Virkemidler.
Mandag 8. November Powerpoint..
Bilder og bildespråk 123norsk.com.
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
UKE 2 1.TRINN MANDAG TIRSDAG ONSDAG TORSDAG FREDAG UKAS MÅL:
Avdeling for medier og kommunikasjon 2008 Reklame AIDASAIDAS ttention nterest esire ction atisfaction.
10 regler for å skrive for web
FJØSHAUGEN BARNEHAGE UTSIKTEN
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Radio Reklame Komplett.no Fossbad Spotify.
Sammensatte tekster ?.
Smarte energiløsninger ved oppussing Lavenergiprogrammet presenterer ulike måter samarbeidspartnere kan benytte seg av materiellet Hvordan selge energitiltak.
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Å ANALYSERE SAKPROSATEKSTER
ANALYSE/PRESENTASJON AV REKLAMEFILM
Reklameanalyse av Baneservice
SAMMENSATTE TEKSTER Læreplanen sier at eleven skal kunne
Filmanalyse.
REKLAME. Sammensatt tekst - reklame Fra læreplanen: Fra læreplanen: mestre ulike muntlige roller i gruppesamtaler, foredrag, dramatiseringer, presentasjoner.
Kapittel 7 Analyse Å analysere sammensatte tekster bilde – film -reklame SG- design/Fotolia.
Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller SG- design/Fotolia.
Muntlig kommunikasjon 2. Tre appellformer Appellform – hvordan du appellerer til mottakeren for å få fram ditt budskap og overbevise mottakeren. Greske.
Prosjekt til fordypning Navn Navn på fordypning. Innhold  Her presenterer du hva du skal snakke om:  Eksempel: I denne presentasjonen skal jeg snakke.
Sosial kompetanse og empati. Sosial kompetanse Sosial: forholdet mellom mennesker Kompetanse: dyktighet Sosial kompetanse: evnen til å fungere godt sammen.
Virkemidler i film  Mange vanlige enkeltbilder, og kjører dem fort etter hverandre.  Filmen har sitt eget språk,  sine egne ord.
| Sammensatte tekster. Sammensatt tekst består av flere elementer enn bare ord kan bestå av ord, bilde, musikk og animasjon som brukes sammen for å få.
@ Foto: Ernst Furuhatt Hvorfor bruke video? Susanne Forsland 5. November 2015.
Filmtips Virkemidler. Bildeutsnitt:  Ultranær  nær  Halvtotal  Total.
1 EiT 2006/2007 Halvdagsseminar VISUELL KOMMUNIKASJON ditt landsbytema på webben.
Sosial kompetanse Sosial: Forholdet mellom mennesker Kompetanse: Dyktighet.
Sammensatte tekster S.S. EUS 2017.
Post 1 Sett deg ned ved et bord i kantina. Velg deg ut en tilfeldig person som sitter i kantina. Skriv noen setninger med personal synsvinkel, tredjepersonsforteller.
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Retorikk og muntlig kommunikasjon
Photodisc/Rayman/Getty Images
Sett inn bilde av produktet her
| Samansette tekstar.
Enkel innføring i reklame
Virkemidler tegneserier.
Sett inn bilde av produktet her
Makt & myter Velkommen En god start kan være å få alle til å reise seg opp, og være med på en enkel lek eller bevegelsessang.
Ledersamling Olweus- programmet
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Sammensatte tekster Panorama Vg1 Del 3: Film Kapittel 6 Læreplanmål
Analysere og tolke eventyr
Basis Lesing Panorama Vg1 Læreplanmål:
SG- design/Fotolia Kapittel 7 Analyse Å analysere noveller.
Utskrift av presentasjonen:

Reklameanalyse av Baneservice https://www.youtube.com/watch?v=psN89djtM5M

Generelt Produkt: Baneservice, flere folk Deling: Internett, youtube Målgruppe: Folk som er/ønsker å være prosjektleder Varighet: 50 sekunder

Beskrivelse: Hverdagen og arbeidsoppgaver Personlige ord Budskapet, tydelig.

Formidling Muntlig tekst med personlig synsvinkel: Prosjektleder; trives, oppføling, variasjon. Adm; dyktige og ledene Logoen Ekstra beskrivelse med personlige egenskaper Ordvalg: Positive ord

Musikk: Litt «tøff» bakgrunnsmusikk for å skape en positiv følelse Bakgrunnsmusikk, bakgrunnsstøy? Ikke spesielt kjent musikk

Andre virkemidler Kameravinkel: Frosk, normal, fugl. Kamerabevegelser: Rolige bevegelser for at det skal se strukturert ut Klipping: Rask klipping av arbeidet, for å få med mange forskjellige typer arbeid Vise arbeidet er inne og ute, variasjon

Budskap: Er at de er en ledene innen jernbane i Norge og de ønsker seg flere dyktige prosjektledere Virkemidler: Passer til målgruppa, fordi de har gjort reklamen kort og enkel, men samtidig det en trenger å vite. Min mening: kort og enkel, men savner litt mer bilder av hva dem gjør. Burde vært lenger.