Digital vurdering Tord Høivik (Irene Lona) MOOCAHUSET kickoff, mars 2015.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Integrering og evaluering av autentisk tale i spanskundervisning ved NTNU Læring rett i lomma 2010.
Advertisements

Høgskolen i Oslo IKT i naturfag Skedsmo 11. mars 2010 Tonje Hilde Giæver (memex.hio.no)
Fremtidens studenter og deres forventninger til IKT-støtte i utdanningen Gløshaugen
Samarbeidsforum for estetiske fag
Eksamen og andre vurderingsformer. ”Kvalitetsreformen”
Flervalgsoppgaver – bedre kvalitet og mer effektiv undervisning?
IKT ressurser for e-læring NVU-konferansen 2005 Olav Skundberg HiST, AITeL
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Velkommen til informasjonsmøte om det selvstendige arbeidet på master
Det digitale læringsmiljø – for alle?
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Merkantil fagskole Modul:Grunnmodul Fag:Regnskap Emne:IKT i regnskap Fagansvarlig:Norsk eLæring Fagutvikler:Karl R. Klaussen Veileder: Merkantil fagskole.
Erfaringer fra Institutt for kulturstudier og orientalske språk Wiki og blogg som læringsverktøy.
Prosjekt: Digital skoleeksamen etter JUS-modellen.
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Språk og læring Digital kompetanse. 1.Mot elevers grunnleggende ferdigheter - hvordan studentene skal forholde seg til det 2.Studentenes perspektiv, deres.
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Student- og lærerevalueringer av emner Øyvin Ytreberg 2011.
Høgskolen i Oslo Fragmentering eller fellesløsning? Unni Knutsen 17. mars 2010.
Redskap på veien eller mål på kvalitet? - Et studentperspektiv på karakterer i høyere utdanning Av Susanne Skjørberg, fag- og forskningspolitisk ansvarlig.
Bruk av GeoGebra og andre digitale verktøy H. Aschehoug & Co Sehesteds gate 3, 0102 Oslo Tlf:
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Evaluering av fagbibliotek Torill Redse seniorrådgiver ABM-utvikling.
Høgskolen i Oslo Å måle kvalitet på bibliotekstjenester Mellom eksternt begrunnede og faglige begrunnede mål - forelesning BoS
Emneord som bindeledd mellom biblioteket og eksterne tjenester Realfagsbiblioteket.
Standarder, innhold og ePortfolio Helge Hannisdal Product Manager it’s:learning
MÅL FOR UNDERVISNINGEN. Overordnet mål. Utdanne maskiningeniører med en bred teknologisk kompetanse med høy faglig kvalitet av internasjonal standard.
Referansearbeid og digitale bibliotek READI Tord Høivik, HiO.
Lærerkonferansen 2014 og veien mot læringsutbytte for faglig ledelse.
ENDRINGER I NASJONALE PRØVER ― Ny skala og måling av utvikling over tid Per Kristian Larsen, Vurdering 2.
Digitalt prosjektrom og samarbeidsteknologi Muligheter for meningsskaping og relevans i et «kombinert klasserom» Jorunn Thortveit og Hans Erik Bugge IGIS.
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
Pedagogisk programmert interaksjon
Digital eksamen Fra behov til gjennomføring
Bruk av IT og digitale medier i undervisning og læring Digitale løsninger for feedback og vurdering Workshop/seminar på SV-fakultetet DML-gruppen/USIT.
Verden der ute – slik DML ser den Erfaringer fra Educause & refleksjoner rundt NMC Horizon-rapporten.
Digital eksamen på UiA Status.
Digital Mappevurdering Mattias Øhra. Søknad vedrørende digitale mapper 12 år siden.
Norges offentlige utredninger NOU 2003: I første rekke Forsterket kvalitet i en grunnopplæring for alle ___________________________________________________________.
Informasjon om Bacheloroppgave
DIGITAL EKSAMEN ERFARINGER, MULIGHETER OG BEGRENSNINGER Aleksander Lorentzen.
Felles kriterier på tvers av fag versus individuelle fagspesifikke løsninger Mattias Øhra 03 Mappevurdering og eksamen.
©Bergen kommune Byrådsavdeling for barnehage og skole 1 Møte om eksamen 2008 Innhold PAS og Extens Lokalt gitt eksamen, instruks Lunsj.
Nothing that is worth knowing can be taught - Oscar Wilde You’ve got to fight for your right to party - Beastie Boys.
Møte m/universitetsdirektøren 15. februar 2016: Årsrapport for USIT for 2015 IT-direktør Lars Oftedal.
DigiEx – digital eksamen på BI Presentasjon Nasjonalt erfaringsseminar: digital eksamen 9. september 2015 Marianne Schei Direktør Digital studentforvaltning,
Tjenesteeier IKT / høst 2015 Velkommen til informasjon fra HiOA’s IKT avdeling.
Click to edit Master text styles Inspera - Arbeidsstue Forfatterverktøy 8. og 17. mars 2016.
Universellforum 2016.
Psykometriske analyser Et verktøy for eksamenskvalitet Per Grøttum
Studieleder Vibeke Bjarnø Fagansvarlig Aina Fossum
En smak av Digital vurdering på 15 minutter
Digital eksamen for sikrere, bedre og mer effektiv sensur
Det eksterne blikket på eksamen Erfaringer med tilsynssensor
Anne-Lise Lande | UiO Digital eksamen.
Kilder.
Digital arbeidsflyt for vurdering
Digikort Gyldendal Akademisk
Hvordan nærme seg de store spørsmålene?
Digitale systemer ved OsloMet
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
Universellforum 2016.
Strategisk kart 2018–2021 Bruker Kvalitets-utvikling Kompetanse-
Krav om sensorveiledninger – bakgrunn og intern oppfølging
Hva skal vi med NOARK? Katarina de Brisis 19.November 2018.
Oppsummering, FINF4021 Dag Wiese Schartum.
Ny gjennomføringsløsning for eksamen og prøver
Sensorveiledninger – anbefalinger og eksempler
Sensorveiledninger på MN
Oppsummering FINF4021 Dag Wiese Schartum.
Utskrift av presentasjonen:

Digital vurdering Tord Høivik (Irene Lona) MOOCAHUSET kickoff, mars 2015

(MIDTVEISPRØVE) EKSAMEN QUIZZER LÆRINGS- PLATTFORM INNHOLDS- PRODUKSJON TEST- PRODUKSJON DATA- LOGGING identifisere, forstå og evaluere formaliserte kunnskaps- ressurser (relevans: fullstendighet, presisjon, kvalitet) IDQUIZ AQUIZ B 00373%65% 00484%80% 00780%35% LÆRINGSANALYSE DIGITAL EKSAMEN IDSKÅRKARAKTER 01478%B 01681%B 02360%C 025Ikke møtt- EKSAMENSARBEIDSFLYT VURDERINGS- PLATTFORM

Digital eksamen Papirløs for studenter, administrasjon, fagansvarlig og sensor. Genererer digitale arkiver Egner seg for gjenbruk Egner seg for dataanalyse (learning analytics) Digital skoleeksamen: strøm på gamle løsninger Digital hjemmeeksamen

Digital skoleeksamen Eksamen under tilsyn og uten hjelpemidler. Kandidater kan benytte enkelte digitale verktøy (f.eks. regneark) Kandidater kan ikke benytte generelle nettressurser Egner seg for flervalgstester med automatisk vurdering Gir gode muligheter for datastøttet sensur Egner seg for analyse av summative data Les mer: