Verdensreligioner En sammenlikning.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvis vi var gjess... Ahh!.
Advertisements

Hinduismen og Buddhismen
*BEST Consulting Group
Banantesten Test de la banane: Klikk for å fortsette.
«SØNDAG FOR DE FORFULGTE» 2011
Boken for deg som: • Ber for ufrelste? • Brenner for at andre skal møte Jesus? • Men, synes det er vanskelig å snakke om det? • Denne boken er lett å.
Karitativt fokus 2013 Snit Ghebriel.
INNFØRING AV NY LÆREPLAN – UTFORDRINGER BÅDE FOR FORELDRE OG SKOLE
Religioner og livssyn i dag
Min Møtebok Navn: ____________________________________
Buddhisme.
Filosofi og etikk Horisonter Kapittel 1.
Hurra for Barns rettigheter! De blir 23 år i år
Abort - Mål s. 36 Reflekter over etiske temaer knyttet til abort
Befolkningsutviklingen i verden.
KRL Av Karina Schjølberg
Velkommen til KRL 103 -vårt kurs om Religionenes uttrykksformer.
Barn og unges helse Levanger kommune
”Framtida nå – les og forstå!” Uke 41
Elevundersøkelsen 2008 Resultater Sauda Vidaregåande skule.
Religioner og livssyn i dag
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Sett inn synes eller tro.
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
RLE Torsdag 29. august RELIGIONER OG LIVSSYN.
UTDANNING MODUL 2 A - Grunnskolen 1. – 10. klasse
SØRUM KOMMUNE Du kan gjøre en forskjell!
7. Typography, Readability & Legibility Lesbarhet.
Tekster om tro og livssyn
Livssynshumanismen Hva er livssyn? -Ser på livet
Førskolelærerutdanning tverrfaglig og temabasert modell
NORSKKURS GRUPPE A.
Nyere global historie Etter 1800.
19-Sep-16 ALLE TELLER Jakten på elevenes tenkning (når ”svaret” er feil) Gerd Nilsen Bergen 9.mars.
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
HINDUISMEN en religion religiøs hinduisme en hindu.
Hinduismen.
ARBEID MED LÆRINGSSTRATEGIAR ”Alle lærere er ikke norsklærere, men alle er leselærere”.
1 Kan det finnes gode argumenter for at Gud eksisterer?
Kapittel 14: Ansette medarbeidere – del 2 Entreprenørskap og bedriftsutvikling 1. Lærer: Roar Bjerkeli Intervjue søkere Stille riktige spørsmål Kroppsspråk.
Velkommen til foreldremøte. Sosialt miljø O Veldig kjekk klasse O Generelt godt miljø i klassen O Elevene er inkluderende og hjelpsomme mot hverandre.
RELIGIONER OG LIVSSYN Forklar hva en religion er og hva et livssyn er! Hva er et ikke-religiøst livssyn? Hva er livssynhumanisme.
For å samhandle godt med mennesker med forskjellig livssyn og kulturbakgrunn, er det viktig med kunnskap om religiøs tro og tradisjoner.
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Skredsikring fra 2010 til nå
Hvordan lese rapportene
UTFØRELSE TILFREDSHET
Hva er Frelsesarmeen?.
Religion i samfunnet.
En sammenlikning av viktige tall Hvorfor er ting slik de er?
Kirken før reformasjonen
Fredag 22. Desember: I GÅR, I DAG OG I MORGEN….
Buddhismen Av Victoria, Monica og Martine. Innhold  Livssyn og Religion  livet etter døden  Klesdrakt  Matretter  Musikk og språk.
Kapittel 32 Forholdet til læreren.
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Å være trist Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er trist.
Fellesmøte Overordnet del av læreplanen! Fellesmøte.
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
FASIT UKENYTT.
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
Redsel Spør elevene om hvorfor de tenker denne jenta er redd
Selvtillit Hvordan kan dere se at denne gutten har selvtillit?
Kapittel 26 Å søke lån i banken
Religion og Identitet Lisa Stornes
- En livssynsorganisasjon
Matematisk kompetanse B – Samarbeid
«Å være sin egen bestevenn»
Osloskolen Oslo VO Rosenhof Kurs 2
Studiebarometeret: Si hva du mener om studieprogrammet ditt!
Utskrift av presentasjonen:

Verdensreligioner En sammenlikning

Dette skal du kunne svare på etter denne timen: Hva er en religion? Hva er et livssyn? Hva er menes med at noe er hellig? Likheter mellom religioner med røtter i India Likheter mellom religioner med røtter i Midt-østen Hva menes med åpenbaringsreligion Hvilke syn har man på tiden og livet i de ulike religionene? Hva må man passe på når man sammenlikner to religioner? Side 131-137

Hvordan kan vi jobbe med disse spørsmålene for å finne svar? Lese Ta notater Spør hverandre Hva er forskjellen på lav og høy måloppnåelse, tror du?