Ressursutvikling NORSK - OLYMPIA. Mål Lærere i fellesfag og programfag skal få møte hverandre og presentere og videreutvikle ideer til tverrfaglige undervisningsopplegg.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
Advertisements

Undervisnings ressurs i «Form og volum gjennom bretteteknikker i papir
Tidlig Innsats Early Years 1. – 4. årstrinn
Fellesfag Yrkesretting Relevans
NDLA I EN SKOLEKONTEKST
Skriveprosessen Fra tanke til tekst.
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
4ªsesión 7 y 8 de abril 2011 Formación continua Proyecto piloto Español como lengua extranjera en la escuela primaria 4. samling Forsøk med fremmedspråk.
Delprosjekt i LAU Tverrprofesjonell samarbeidslæring innen helse- og sosialfagutdanningene.
FYR Ny GIV
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Eksamensoppgave i Design og innovasjon
Idrett valg av programfag til Vg3. • • Du får tilsendt brukernavn og passord på epost • Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du.
Fag / tema Natur- og miljøfag Trinn 2. – 7.trinn
Forside/oversikt Fag / tema
Idrett valg av programfag til Vg2. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Musikk valg av programfag til Vg3. Du får tilsendt brukernavn og passord på epost Det er viktig at du forandrer passordet og at du husker hva du endret.
Hva er en artikkel?.
Didaktiske analysekategorier
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Fellesmøte – mandag Oppdatering – OTH-prosjektet –Begrepsinnlæring (Solveig) –Digitale mapper – arbeidsmappe – sluttmappe (Åshild) –Skriverammer.
LK06 – fra ord til handling Prosjekt Åfjord vgs/Rissa vgs
Undersøkelseslandskap
Valg og vurdering av elektroniske læremidler i matematikk A05 – våren 2007 Lærermanus Et samarbeid mellom matematikkseksjonen, praksisskolene/øvingslærerne.
Hildegunn Støle Lesesenteret
Utdanningsvalg 10.klasse
STUDER SMARTERE Kurs i studiestrategi Modul 1 Bli en bedre student Lene Røsok Dahl Karriereveileder, BI Karriereservice Velkommen på kurs Presentere.
Mental Helse 20. September 2014 Lisa Haug Hvordan arrangere kurs ?
Utviklingsplan for FYR-arbeid
Øving 1 - Forretningsideen
FYR Elverum videregående skole
Godt læringsmiljø  - Punktlighet  - Har med nødvendig utstyr og læremidler  - Følger opp arbeid som skal gjøres Lavt fravær  - Følger rutiner for melding.
Foreløpig prosjektbeskrivelse Norskgruppa. Fagprosjekt i norskfaget Utgangspunktet var noen læreres ønske om å kunne lage nettsider med elevene og publisere.
Skriverammer og stillasbygging i historiefaget
Fellesfag Yrkesretting Relevans Fellesfag og yrkesfag: Hvordan bruke fellesfag i prosjekt til fordypning? Opplæringskonferansen 2014, 28. og 29. januar.
Helhetlig yrkesfaglig kompetanse gjennom fagintegrering relatert til elevenes yrkesvalg. KIP - Konferansen 27 okt.2010 Anne-Catrine Wolden.
Holmestrand videregående skole FYR-arbeid, presentasjon
FYR - fellesfag, yrkesretting, relevans
kort om FYR retter seg mot alle elever på YF utdanningsprogram
FYR Onsdag Tidspunkt: 08:00 – 16:00
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
FYR-samling Bodø 9. februar 2017
Ny vri Kany, Lene og Mona.
VIGO-SØKNADSFRIST 1. MARS
7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Tittel Undertittel som beskriver aktiviteten deres
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Overgang ungdomstrinn – videregående skole
Tittel/problemstilling Eventuell undertittel
Fag / tema VÆRET Naturfag Trinn 3. trinn
Ny vri – Gruppepresentasjon
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Læreplanforståelse B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Praksiser i ambisiøs matematikkundervisning A – Forarbeid
God repetisjon og øving B – Samarbeid
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Forside/oversikt Fag / tema Kunst og Håndverk Trinn Ungdomstrinnet
Teknologi i realfagene B – Samarbeid
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Valgfaget design og redesign
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Forside/oversikt Fag / tema Naturfag Trinn 4.trinn
Jeg vet Voldsforebyggende opplæring
Utskrift av presentasjonen:

Ressursutvikling NORSK - OLYMPIA

Mål Lærere i fellesfag og programfag skal få møte hverandre og presentere og videreutvikle ideer til tverrfaglige undervisningsopplegg.

Hvordan lage et undervisningsopplegg som ivaretar både programfaget og fellesfaget?

Har du huska leksa? Alle i gruppa presenterer ideen eller opplegget de har med seg. Presenter evt. en idé fra:  Treffsikker undervisning  Skriving i FYR  Presentasjonene som du kunne tenke deg å ta utgangspunkt i.

Plan for gruppearbeidet 1.Alle i gruppa presenterer ideen eller opplegget de har med seg. 2.Gruppa velger en av ideene som de vil arbeide videre med. 3.Lag et undervisningsforløp med dette som utgangspunkt. Her er noen mulige stikkord:  Tittel/hvilke fag og programområder er dette for?  Kompetansemål og konkrete læringsmål  Ressurser og utstyr  Læringsaktiviteter (beskriv undervisningsforløp – tenk fagdidaktisk)  Evaluering og evalueringskriterier

NDLA – fyr.ndla.no Publiseringsmalen til NDLA. Det er fint om gruppa publiserer, men ikke et krav. NDLAs konkurranse!