Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?"— Utskrift av presentasjonen:

1 7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?

2 1. Vi må bedre kvaliteten på data om studentene
Coursekeeper Figuren viser sammenhengen mellom noen av NTNUs administrative system og Coursekeeper. Det er en utfordring å få korrekte data til korrekt tid fra FS (og BDB) inn i Coursekeeper Studweb Studweb

3 2. Vi må utnytte investeringene i produsert innhold
Innholdsproduksjonen er den virkelige investeringen vår. Innhold må tas vare på for gjenbruk. Gjenbruk kan skje ut fra en ”pool” eller et bibliotek av moduler. Når en modul oppdateres, gjenspeiles dette i samtlige kurs som bruker modulen. SCORM og metadata er viktige stikkord for gjenbruk.

4 Det er enkelt å utveksle innholdsmoduler med andre lærere og andre institusjoner
Modulbibliotek er velegnet til bedriftsintern opplæring hvor både NTNU og bedriften selv bidrar med moduler til et undervisningsopplegg. Gjenbruk er god ”økonomi”

5 3. Arbeide med piloter, nye og eksisterende
Hva kan pilotene vente fra prosjektet, og hva kan prosjektet forvente av pilotene? Vi må være tydelige på dette punktet.

6 4. Bedret funksjonalitet i Coursekeeper
Med utgangspunkt i erfaringer og innspill fra gruppearbeidet i dag skal vi definere hvordan vi ønsker at Coursekeeper skal utvikle seg videre.

7 Fakultetenes administrative
5. Videreutvikle mulighetene som ligger i prosjektbasert arbeid Fakultetenes administrative avdelinger Prosjekt IKT og læring NTNU bør videreutvikle arbeidsmetoder for å arbeide i prosjekt på tvers av avdelinger og enheter. I større prosjekt må en hente inn kompetanse og ressurser fra mange avdelinger og enheter slik figuren viser. X pilotmiljø

8 Fakultetenes administrative
6. Føre oppgaver fra prosjektet til de administrative enhetenen Fakultetenes administrative avdelinger Prosjekt IKT og læring Drift og brukerstøtte Brukerstøtte Opplæring Etter hvert som oppgaver ”normaliseres” plasseres de tilbake til ”linjen” til sine respektive administrative enheter

9 7. Hadde vi det for travelt?
Hvor hadde vi stått i dag hvis vi ikke hadde hatt det så travelt?

10 Var Coursekeeper et godt valg?
Forelå andre alternativ våren 2001? Foreligger andre alternativ i dag?


Laste ned ppt "7 erfaringer Hvordan går vi videre i forsøket med Coursekeeper med utgangspunkt i erfaringene?"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google