Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Advertisements

Nina K. Vøllestad Avdeling for helsefag Institutt for helse og samfunn Det medisinske fakultet TRANSFORMASJON AV VITENSKAPELIGE TENKE -, ARBEIDS- OG VURDERINGSMÅTER.
NESOs Formannskole klasse / 2014
Geografiprosjekt Uke Innlevering 20.mars kl
Veiledning av elever / lærlinger
Lederperspektiv på prosjektet, Framtida nå, les og forstå
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
Utdannings og yrkesveiledning Ped 6324 ( ) Dag 2
Pedagogikk 102 Våren 2008 Arbeidskrav og vurdering.
Nokre prinsipp •Modulbasert og studiepoenggivande som hovudprinsipp •Fleksibilitet •Praksisnært Studiepoeng ved obligatorisk frammøte og gjennomføring.
ENTREPRENØRSKAP FOR LÆRERE OG SKOLELEDERE Videreutdanning 30 studiepoeng Entreprenørskap i skolen Entreprenørskap er et utdanningsmål og en opplæringsstrategi.
Videreutdanning i Juss for vernepleiere IKT-støttet undervisning Praktisk gjennomføring 1.
Ergoterapeutstudenter har et fagforbund OG en INTERESSEORGANISASJON  Presentasjon laget av: Ann-Heidi Adriansen, kull 07. Ergoterapeututdanningen ved.
Felles hovedprosjekt for IR- og IT-studenter (?) Hovedprosjekt = Bachelorprosjekt IT : 20 stp IR: 20, 15 stp.
FORSKRIFTSENDRING Gjennomgang av sentrale deler av forskriften Konkrete eksempler på vurderingspraksis v/ lærere fra skolen.
SEMESTEROPPGAVEN Design og detaljer Referanser Temavalg
Barns språkutvikling og språkarbeid i barnehagene
Informasjon om undervisningsopplegg om «språk og læring»
Fagtekst i pedagogikk Arbeidskrav
Seminar fagartikkel Pedagogikk uke 1 AU1.
Arenaer for utforskning 2009  Introduksjon og informasjon  basisgruppene etableres to og to diskuterer evt. overordnet tema velger representanter til.
Veiledning av studenter
Pedagogisk utviklingsarbeid Oversikt studiet. Plan - oversikt Uke 10: Prosjekt og prosjektorganisering i yrkessammenheng. Kvalitet i pedagogisk arbeid,
Informasjonsmøte for 10. trinn 10. mars 2009 kl:18.30 – 19.30
Student ved UiAs lærerutdanninger 14. november 2013 Rådgiver Connie Goul.
Hva er viktig i Emnebeskrivelsen? BYG 1271 F – Materiallære
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Veilederkorpset - Eide kommune Trondheim
Sensorenes rolle.
Muntlig eksamen realfag: Retningslinjene for lokalt gitt eksamen i Oppland fylkeskommune: Realfag 7.april 2008.
RLE – UKE 45/46 MÅL trekke en rød tråd gjennom det vi har lært så langt i høst reflektere over likheter og ulikheter innenfor religioner/livssyn.
Didaktiske analysekategorier
Ny etterutdanning i elevvurdering Nils Ole Nilsen.
Tredje semesters praksis på Lektorprogrammet
Foreldremøte 10. trinn 24. april 2013.
Ch. 11 IBE250: Strategisk bruk av IT Lærebok: McNurlin & Sprague, Information Systems Management in Practice, 8. edition, Prentice Hall, (ISBN.
Steinar Hafto Myre 23. januar 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder
2005 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN I PRAKSIS En gjennomgang av Opplegget Frister Informasjonskilder.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Nasjonale utfordringer i lærerutdanningen Per Botolf Maurseth Utdanningsforbundets konferanse om lærerutdanning 29. Januar 2007.
Pedagogikk 102 Våren 2009 Arbeidskrav og vurdering.
Hovedoppgaveforberedende seminar
Ny veiledningsmodell for praksis
MAS 1500 Vest-Europeisk historie
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Om å skrive fordypningsoppgave i pedagogikk
Vurdering for læring Camilla Wiig, uke 43 og
Informasjon om Bacheloroppgave
Vårens vakreste eventyr? Eksamen våren Hvor mange eksamener? VG3 SSP = 4 eksamener Hovedregel 3 skriftlige og en muntlig eller muntlig-praktisk,
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Lillian Almaas 21. august 2007 VALPRAKS PRAKSISORDNINGEN En gjennomgang av –Opplegget –Frister –Informasjonskilder.
Forelesningsfri undervisning – økt læringsutbytte? Førsteamanuensis Kjersti Mordal Moen Høgskolelektor Vidar Hammer Brattli.
Hovedprosjekt Fagnr: ITF stp. Vår 3.klasse
Seminarundervisning STV2250 – Internasjonal miljø - og ressurspolitikk.
Synspunkter fra en PhD student
Eksamen og standpunktkarakterer på Ytre Arna skule
Evaluering av hovedoppgavesemesteret
Program for kvelden Velkommen  Oversikt over resten av skoleåret
INF Protokoller og Routing i Internet
Fordypningsoppgave Håkon Swensen 5. mars 2014
Lambertseter Klageadgang på eksamen og standpunkt – frister våren 2018 Basert på forskrift til opplæringsloven kap 5 Spørsmål kan rettes til: Studieleder.
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
IN5030/IN Protokoller og Routing i Internet
Utskrift av presentasjonen:

Fagartikkelen Arbeidskrav for å få gå opp til muntlig eksamen våren 2009

Arbeidskrav Fagartikkelen er et arbeidskrav: – To fagartikler: 1. trinnet: innleveres som krav til å gå opp til muntlig eksamen i pedagogikk 2. trinnet: skrive ny fagartikkel (altså til sammen 2) – Innlevering våren 2010: velge en av artiklene som innlevering til endelig eksamen.

Rammer Tema: – relatert til skole, utdanning og læring (pedagogikk). – Innenfor pensumområdet for pedagogikk 101

Rammer Lengden på artikkelen: – 3000 ord (+/- 5%)

Rammer Tema Relatert til skole, utdanning og læring (pedagogikk).

Rammer Tidsperspektiv – Levering: uke 16, fredag 17. april, kl – Innleveringsmappen stenges kl – Arbeidstid: Uke 2 (7. jan) til uke 16 (17. april) = 14 uker

Rammer Veiledning: kullet deles i 4 grupper med hver sin veileder. Oversikt legges på nettet med inngang fra pedsiden Alle får to veiledninger – Veiledning 1: Første veiledning skal være ferdig før praksis, altså uke 9. NB: Hvis alle venter til uka før praksis blir det ikke plass til alle. Ingen veiledning uten problemstilling. Skal leveres på forhånd til veileder. – Veiledning 2: Du velger selv hvor langt du er i prosessen før du tar veiledning, men absolutt senest uke 14. – Dersom alle venter til uke 14 vil det bli svært hektisk og vanskelig å få en god fagartikkel

Rammer Evaluering etter innlevering 17. april Godkjent for innlevering/Ikke godkjent for innlevering – Antall ord. – Problemstilling – Teori – Drøfting NB: Det gis ikke karakter, bare klar for innlevering/ikke klar for innlevering

Videre arbeid med artikkelen Januar 2010 – Artikkelseminar med utgangspunkt i den dere har skrevet Evaluering i seminaret – Studentene evaluerer hverandres artikler – Lærerne har evaluert artikkelen og gjort ferdig sin evaluering – Disse to evalueringer sammenlignes og drøftes i plenum Arbeidet med artikkel nr. 2 starter – Artikkel nr. 2 blir evaluert av ekstern sensor og gis karkater.

Tema og problemstilling Tema: – Veien fram til et interessant tema: Interesser Spennende område Utfordring – Trakten

Tema og problemstilling Problemstilling – Fra tema til problemstilling