Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Lokalarkiv i folkebiblioteka - Skanning av kommunestyreprotokollar v. Arnt Ola Fidjestøl.
Advertisements

"Gi rom for lesing!" ”Regjeringens tiltaksplan for leselyst og leseferdighet”
Dialogmøte med biblioteksjefene februar – mai 2011 Oppsummerte fokusområder.
Innkjøpsseksjonen Innkjøpssystemet - historikk •Forprosjekt 1999 •Konkurranse 2000 •Pilotprosjekt •Implementering på alle skolene
Samarbeid folke- og skolebibliotek v/ biblioteksjef Guri Sivertsen Haugan, Levanger bibliotek Skal si litt om hva vi har gjort i Levanger, og hva vi.
Integrering av informasjonskompetanse i undervisningen ved UiB Utdanningsavdelingen og Utdanningsutvalgets engasjement i UBs arbeid med Informasjonskompetanse.
Statens senter for arkiv, bibliotek og museum Strategier for gjenbruk av kulturinformasjon fra arkiv, bibliotek og museer Tone.
Vågå 29. januar Jan Roger Bøe Øien Koordinator. Statistikk – etter vg1 Avsluttet grunnskole v å ren 2006 Avsluttet grunnskole v å ren 2007 Avsluttet grunnskole.
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
Ny forskrift til opplæringsloven § 9-2 Retten til nødvendig rådgiving
Det flerspråklige bibliotek – mer enn en boksamling!
10. april 2014 Bibliotekledermøte :15:00 Velkommen (Karianne) 10:15-10:45 Prosjektarbeid i Akershus (Tordis Holm) 10:45-11:30 Prosjektarbeid i Hedmark.
Program for skulebibliotekutvikling – kva skjer? Institutt for nordisk og mediefag, Universitetet i Agder Siri Ingvaldsen Hamar, 17. mars 2010.
Bibliotekutvikling og Aleph i Norge Bibliotekfaglige og -politiske saker København, 2003.
16-Jul-14 Sølvberget 2004 Side 1 Digitalt bibliotek i Stavanger.
VELKOMMEN ALEPH brukermøte 26. Og 27. oktober 2006.
ENIG OG TRO I 200 ÅR Prosjektoppstart hausten 2010 og avslutning våren 2014.
STRATEGIPLAN LILLEHAMMER-SKOLENE
Orienteringsmøter november 2010 Sakkyndige vurderingar – nokre viktige element ACR/nov
Husleige- og eigarseksjonsrett Hausten Irregulære seksjonar Bakgrunn –forbodslova 1976 –standardkrav i 1983-lova –kjøperett etter 1983-lova Mange.
Arbeidstidsavtalen.
FAGERLIA VIDEREGÅENDE SKOLE: PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID
Anne-Marie Ytrebø og Guri Kyte 2015©
Sak 10/14: Kommunereforma. Bakgrunn for saka Sak 13/14 i representantskapen, Spørsmål til fylkeslaget frå lokallag Manglande politikk på saka(treng.
SFS 2213 Arbeidstidsavtalen for undervisningspersonalet i kommunal og fylkeskommunal grunnopplæring Revidert september 2014.
1 Arbeidsmiljø for tilsette i ” STO-grupper” Rapport frå prosjektgruppa ”Arbeidsgjevaransvar for tilsette i grupper med særskilt tilpassa opplæring” HAMU.
Ludvigsen-utvalet NOU 2014:7 Elevenes læring i fremtidens skole Revisjon eller revolusjon av læreplanen?
Effektiviseringsnettverk - Oslo Fjell kommune Nær innbyggjarar Kommune i vekst - ung befolkning Matriseorganisasjon - 5 tenesteavdelingar.
Hardangerbiblioteka. Målsetjingar Å gi brukarane av biblioteka i Hardanger eit betre tilbod. Best mogeleg bruk av den samla kompetansen ved biblioteka.
” Frå Utdanning til Jobb ” Hausten 2011 / Våren 2012.
Nettverk for miljølære Olaug Vetti Kvam Skolelaboratoriet i realfag Universitetet i Bergen Bergensvassdrag 26. august 2004.
Inn på tunet som moglegheit i velferdstenestene Karoline Bjerkeset, prosjektleiar, Inn på tunet-satsinga Bruk av Ipt innan rusomsorg.
Ágúst Magnússon Søk i høgskolebiblioteket si samling av læremiddel Ágúst Magnússon – VID 2002.
Spesialpedagogiske utfordringar. TV sin rolle Oppleving av at elev ikkje får tilfredstillande utbytte Oppmelding, utrgreiing VedtakOrganiseringKvardagen.
Konferanse om kunnskapsløftet 23. og 24. mars 2006 Grunnlaget for verksemda i skulen ligg i læreplanen. Følgeleg vert det viktig å ha kompetanse på dette.
Av Kari, May Linn, Silje og Hanne
Samarbeidsprosjekt mellom Tjødnalio skule og HSH Elna Dahle Kannelønning, Tjødnalio skule Ann Britt Ervik, HSH.
1 H AR ME GLØYMT KULTUREN ? Magnhild Meltveit Kleppa, 29. april 2015.
VELKOMMEN TIL LONE SKULE. SKULESTART INFORMASJON OM SKULEN GODE RÅD TIL FORELDRE FØR SKULESTART.
TILPASSET OPPLÆRING Innledning 2.Hva er tilpasset opplæring? 3.Lov og læreplan 4.Rett til spesialundervisning 5.Pedagogiske dilemmaer.
Språket i kommunane Innleiing ved Nils Ulvund og Jan Magne Dahle.
Loen 23. og 24. mars Anne K F Midtbø Barnehagen som læringsarena Utfordringar i ny rammeplan for barnehagen sett frå kommune- administrasjon Anne.
1 Kvalitet i opplæringa – om tilpassa opplæring (KIO) Høgskulen i Volda.
PROGRAMFAG TIL VAL Om faget og førebuing til oppstart
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
Gjere for å lære Kvernsteinsparken i Hyllestad
Miljøkoordinator vgs Sogn og Fjordane fylkeskommune.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
HEILT EKTE. «Ung meistring i vill vestlandsnatur» - Espen Bruun- HEILT EKTE.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde eleven er i leseutviklinga.
Tom Rune Kongelf Ny rammeplan for barnehagar kvar står vi? Styrarnettverket 4.november 2015.
OPPSUMMERINGSSAMLING ELEVVURDERING 28. april 2009 SKULEEIGARS TANKAR OM VEGEN VIDARE.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Mål for kurset Informasjon er rundt oss heile tida, – men det er viktig å skilje mellom nyttig og unyttig informasjon. Kunne finne relevante informasjonskjelder.
Systematisk Observasjon av Lesing.  Ei prosjektgruppe i Gjesdal kommune har utarbeidd eit verktøy for systematisk kartleggjing av kvar den einskilde.
Undersøking – SFS Kven svarar? Om kontinuitet.
Eigenvurdering og sjølvregulering
Betre læringsresultat vår 2014
Fysioterapirapporteringa i Skjema 1
Opplæringsplan i basiskunnskap matematikk
Eigenvurdering og sjølvregulering
Brukarundersøkjing Fokusområder:
3. trinn, Øyra Vurdering for læring.
Velkommen til foreldremøte
Forventingar til foreldre frå skulen
- ein tydeleg medspelar
Lær å logge inn til offentlege tenester med BankID
Lær å opprette den elektroniske ID-en MinID
FORELDREMØTE 5B Sagstad skule hausten 2019.
“Berekraftvekene” ved Stord vidaregåande skule
Utskrift av presentasjonen:

Gje rom for lesing i Nordhordland Bakgrunn: Nasjonal strategi/plan Nasjonal strategi/plan Lokale føresetnader: Lokale føresetnader: –Mange små kommunar/skular => små ”pottar” –Alle folkebiblioteka i regionen tilknytt felles digital katalog –Regionalt samarbeid –Lokalt samarbeid mellom skule og bibliotek, –Skulane godt i gang med fleire av tiltaka

Gje rom for lesing i Nordhordland Mål: få varig kvalitetsheving for både biblioteka og skulane i regionen få varig kvalitetsheving for både biblioteka og skulane i regionenFøresetnad: samle tilgjengelege prosjektmidlar til eitt felles løft samle tilgjengelege prosjektmidlar til eitt felles løft

Gje rom for lesing i Nordhordland Startkonferanse nov. -03 for skular og bibliotek Startkonferanse nov. -03 for skular og bibliotek oppnemning av arbeidsgruppe: sekretær for kursregionen, 1 skulefagleg frå kommunane 3 biblioteksjefar oppnemning av arbeidsgruppe: sekretær for kursregionen, 1 skulefagleg frå kommunane 3 biblioteksjefar

Gje rom for lesing i Nordhordland Forslag frå arbeidsgruppa: innkjøp/tilrettelegging av web-tilknytning mot Aleph til alle dei 41 skulane. Folkebibliotek og skulebibliotek ha felles katalog. (J.fr. tiltak 15.) innkjøp/tilrettelegging av web-tilknytning mot Aleph til alle dei 41 skulane. Folkebibliotek og skulebibliotek ha felles katalog. (J.fr. tiltak 15.) skulère lærarar i bruk av systemet(tiltak 10) skulère lærarar i bruk av systemet(tiltak 10) utarbeide opplegg for å gjere elevane til brukarar av digitalt system. ( tiltak 9 ) utarbeide opplegg for å gjere elevane til brukarar av digitalt system. ( tiltak 9 ) Kursrekkje ”Lesing og lesestimulèring” felles for lærarar på 1. – 5. årssteg og tilsette på folkebiblioteka. J.fr. tiltak 1 Kursrekkje ”Lesing og lesestimulèring” felles for lærarar på 1. – 5. årssteg og tilsette på folkebiblioteka. J.fr. tiltak 1

Gje rom for lesing i Nordhordland Gjennomføring: vår 2004: kartleggings- og førebuingsarbeid vår 2004: kartleggings- og førebuingsarbeid Avtale med Biblioteksentralen Avtale med Biblioteksentralen haust 2004: Engasjert kurshaldar i 30 % stilling haust 2004: Engasjert kurshaldar i 30 % stilling starta opplæringa starta opplæringa

Gje rom for lesing i Nordhordland Alle bibliotek på nett Alle bibliotek på nett –8 Folkebibliotek –41 skular (ikkje samanslåing, men samarbeid i felles katalog)

Kor langt er vi komne? 2004: 2004: Utarbeiding av kursopplegg. Aleph greidde ikkje levera webløysinga til avtalt tid. Kursing på alle skular utsett til våren 2005: 2005: Alle skular har fått kurs i ”Aleph Websøk” Utarbeidd undervisningsopplegg for bruk på 5. årssteget og oppover.. Utarbeidd undervisningsopplegg for bruk på 5. årssteget og oppover.. Plan om ny kursrunde for lærarar og elevar. Plan om ny kursrunde for lærarar og elevar. Kurs i lesestimulering i regi av kursregionen Kurs i lesestimulering i regi av kursregionen Skulane sine boksamlingar registrerast i basen. Skulane sine boksamlingar registrerast i basen.

Status pr : Av 41 skular i Nordhordland er: Av 41 skular i Nordhordland er: –20 skular ferdig registrert i basen –11 skular har tatt i bruk webutlån –Nye bøker registrerer folkebiblioteket gratis –Gammal bokbase har nokre av biblioteka greidd å registrera utan kostnad for skulane, i andre kommunar må skulane betala for dette.

Status pr :

Kva skjer vidare? 2006: –Webutlån i bruk, brukarstøtte, hjelp og oppfølging for skulane. –Alle skular (lærarkollegium) må få ”eigarforhold” til prosjektet –Tilbod om ny kursing for lærarar med presentasjon av undervisningsopplegget i websøk.

Oppsummering: Gratiseffektar av prosjektet: –Skulen sin bokkatalog tilgjengeleg på internett. (Nyttig ved førebuing av undervisning) –Lettare å finna ut kva andre har, t.d. folkebiblioteket, meir aktiv bruk etter kursrunde. –Felles katalogsystem gjennom heile skuleløpet – og vidare som vaksne dersom ein bur i Nordhordland –Opplæringsplan i informasjonssøk lettare å laga

Oppsummering forts… Vanskar undervegs: –Dyrare enn først tenkt –Vanskar med motivering av alle skulane –Nokre tekniske problem har seinka aktiv bruk Utfordringar vidare: Eigartilhøve: –Skuleleiarane må inn på banen –Tiltaket må inn i skulane si verksemdsplan

Gje rom for lesing i Nordhordland! Både Folkebibliotek og skular står saman om felles hjartesak: GJE ROM FOR LESING! LES FOR LIVET!