Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN De aller første mediehusanalysene for magasiner og ukeblader.
Advertisements

EMedia 2012 Geir E. Engen Fagsjef digitale medier.
Global Blue Tax Free Kristiansand – CHINAVIA. Tax Free Shopping Globe shopperes fordeler  Billigere å handle ute enn hjemme. Høy MVA-sats gjør det rimelig.
Norsk Gallup Institutt AS Gallup InterTrack Januar 2000 Skrevet av: Tore Wæthing, Norsk Gallup Institutt AS INTER TRACK  Internett informasjon 
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Mediebruk blant tenåringer Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
KM Antall daglige lyttere Kilde: TNS Gallup PPM Det er aldri målt så mange daglige lyttere på radio som i 2011 etter overgangen til PPM-målingen.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
Skoleeiere og skoleledere skal kunne kombinere elementer fra temaene* i videre planlegging og ledelse av utviklingsarbeidet i egen organisasjon. * Evalueringen.
Mediebruk i tid og rom Trender 2006: Seminar for Fagpressen Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
Pressebakgrunn Meningsmåling om grensehandel Gjennomført 21.sept – 5.okt av Norstat as Antall respondenter: Oppdragsgivere: Handels- og servicenæringenes.
Hvorfor skårer ikke Oslo bedre på innovasjonsevne når den har så mye FoU- ressurser? Kaja Wendt Oslo som innovasjonsaktør – basert på Indikatorrapporten.
Om skole og næringslivssamarbeid
Er evig vekst i luftfarten mulig?
Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo andre kvartal 2006.
1: Gjengs leie for hybler og leiligheter i Oslo fjerde kvartal 2006.
1: Markedsleie for hybler og leiligheter i Oslo tredje kvartal 2006.
TNS gallup Ledende helsesøstre: Skolehelsetjenesten i grunnskolen og videregående Landsomfattende kommuneundersøkelse september 2003 Seniorrådgiver Bjarne.
Norges Bank 1 Økonomiske perspektiver Figurer Foredrag av sentralbanksjef Svein Gjedrem på Norges Banks representantskapsmøte torsdag 15. februar 2007.
Hovedstyremøte 21. september 2005
SEK Figur 1. Effektive valutakurser 1990=100 NOK GBP NZD Kilde: EcoWin.
Tall og fakta Antall virkestoffer med norsk markedsføringstillatelse.
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
Veien videre med Ung:leder prosjektet? Hva Hva skjer i 2012 sentralt? - Søknad inne hos Gjensidigestiftelsen om 3 nye år med støtte - Vi ønsker å starte.
Byggevarestatistikk - import / eksport Pr. 1. kvartal –2014.
Knut-Arne Futsæter TNS Gallup
© 2003 Deloitte & Touche 1 Vidar Nilsen, partner Deloitte & Touche.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN 65% leser papiraviser daglig Avislesing 2013 TNS Gallup.
Eli Sogn Iversen Hanne Mensner Lerstang
Sykling mot enveiskjøring
Norwegian Ministry of Fisheries Beslutning om opprettelse av en ny gruppe I for torsk, hyse og sei for kystflåten nord for 62°N Trondheim, 1. november.
©TNS 2014 Ferieplaner i sommeren ©TNS 2014 Contents 2 1 Ferieplaner sommeren Reisemål og ferieform 08 3 Besøkte steder og attraksjoner.
Velkommen Norge i ny drakt.
Medietall 2014 Lesing av blader og magasiner Lesing av papiraviser
Tariffkonferanse i Larvik 10. juni 2010 Nytt fra KS.
NetCom kutter surfeprisene i Europa
©TNS 1 Ferieplaner påsken ©TNS Prosjektbekrivelse 2 ProsjekttypeSyndikert på TNS Gallups panelbuss som kjøres 2 ganger per mnd FormålKartlegge befolkningens.
EU Den europeiske union.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Avislesing 2015: Tilbakegang for papiravisene fortsetter.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2015 © TNS Årsrapport for radiolytting.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Radiolyttingen i Norge 2014 © TNS Årsrapport for radiolytting.
Årsrapport internettbruk 2014 © TNS TNS Gallup Årsrapport internettbruk 2014.
Daglig dekning - Nasjonale mediehus © TNS Forbruker & Media Q4-13 Daglig dekning - Nasjonale mediehus Q4-13.
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Radio listening in Norway
Læringsnettverk for kommuner
Leppefiskstatistikk Tove Aasheim, Statistikkavdelingen
Radiolytting i Norge er godt dokumentert
Sterk tilbakegang for papiravisene
Årlig publisering av de enkelte fylkers prognoser for demografiske variable innenfor områdene befolkning, bolig og arbeidsliv.
Avislesing 2016: Fra papir til digitalt
Årsrapport for radiolytting i Norge 2016 Offisielle lyttertall fra radioundersøkelsen Radiolyttingen i Norge 2016.
Hvem stemmer på hvilke partier?
Uføretrygd 2. kvartal // Eli Sektnan og Geir Arntzen.
Ny tilskuddsordning for fagskoleutdanning
Tallpakke uføretrygd per 3.kvartal 2017
Daglig dekning: Nasjonale mediehus og mediekonsern
Avislesing 2016/2017: Papir tilbake – mobil fram
Ved fylkeslege Petter Schou
Avislesing 2017: Flere leser aviser på mobil enn på papir
Nasjonale radiokanaler
Regional radiolytting
Drukningsstatistikk 2017 Redningsselskapet
Brand First gir dokumentasjon av alle enheter og Total Brand Footprint for nettsteder i F&M CATI Innføring av Brand First i F&M CATI fra 2018 som muliggjør.
Sammendrag Radiotallene fra PPM-undersøkelsen i 2018 viser at overgangen fra FM til digital lytting fortsatte å påvirke både lyttertid og dekning, med.
1.
Avislesing 2018: Tilbakegang for papiravisene fortsetter
Ole Hjartøy – Regiondirektør – NHO Nordland
Utskrift av presentasjonen:

Det norske radiomarkedet er underutviklet både lytter og annonsemessig *Metode for innhenting av data kan variere fra land til land **Norsk Gallup oppgir 142 minutter, mens Statistisk sentralbyrå oppgir 98 Kilde:ACNielsen; Norsk Gallup; Statistisk sentralbyrå Daglig lyttetid Minutter per innbygger, 2001* Belgia Sveits Finland Østerrike Tyskland Danmark Storbritannia Island Sverige Frankrike Nederland Norge** Spania Irland Hellas 142 Radios andel av total annonsering Prosent, 2001* Belgia Nederland Spania Østerrike Irland Frankrike Italia Storbritannia Finland Norge Tyskland Sverige Sveits Danmark Hellas

De unge lytterne i Norge lytter relativt lite i forhold til unge i andre Europeiske land Minutter per innbygger, 2001 * Kun minutter lyttet til kommersiell radio. Ikke inkludert lytting på BBC som utgjør 53% av all lytting Kilde:Statistisk sentralbyrå,CBS, Media Perspektiven 2001; Advertising Association, Advertising Statistics Yearbook NorgeStorbritannia* Tyskland Nederland

VG er Norges største avis Norges største avisers daglige opplag 2001* * Antall opplag godkjente av Mediebedriftenes Landsforening Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media VG Dagbladet Aftenposten Daglig leses VG av personer i Norge som gir en leserdekning på 36,2% av befolkningen over 13 år I løpet av en gjennomsnittsuke har personer lest VG VGs oppslutning

VG har bred oppslutning i alle aldersgrupper VG avis daglige leserdekning etter alder* Prosent * Første rapport 2002 Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media Alder år

VG er populær i alle fylker Østfold OpplandHedmark Oslo Akershus VG avis daglige leserdekning i Norges fylker* Prosent * Første rapport 2002 Kilde: Norsk Gallup; Forbruker og Media BuskerudAust-AgderTelemark Vestfold Vest-AgderRogaland Hordaland Sogn og Fjordane Møre og Romsdal Sør- Trøndelag Nord- Trøndelag NordlandTromsFinnmark

VG er Norges største nettavis Ukentlig antall nettlesere Antall personer i tusen Kilde: Norsk Gallup Institutt AS: ”Måling av nettsteder i F&M 2.kvartal 2002, Hvem besøker nettstedene?”

VG er Norges største nettavis Daglig antall nettlesere Antall personer i tusen Kilde: Norsk Gallup Institutt AS: ”Måling av nettsteder i F&M 2.kvartal 2002, Hvem besøker nettstedene?”