9. Product information Produktinformasjon. Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Slik bruker du vår nettbutikk!
Advertisements

I.
Skjønnlitterær fortelling
Ebus Management Center En liten bruksanvisning for de enkleste funksjonene.
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
Lage og sende MMS 1b Lage MMS MMS er en type melding på mobiltelefon.
Smarttelefonen - et verktøy for en enklere og smartere hverdag.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Bokanmeldelser..
Den store mystiske kampanjen Dokumentasjon av effekt ved annonsering i avis alene Et samarbeidsprosjekt mellom Norges største lokal- og regionaviser –
Sommervikar i Blend.
Handel, priser og forbrukerrettigheter
Kapittel 17 I grønnsaksbutikken Hva ser du på bildet? sjampinjong (m)
10. Presenting Page Elements Presentere sideinformasjon.
Godt verktøy er halve jobben
Tolkning og analyse Sigrun Eckhoff rev jan 2009.
Hvem er Jesus?.
6. Navigation and Information Architecture Navigering og sidestruktur.
Grunnleggende spørsmål om naturfag
Brukertest toppnivå uio.no Foreløpig gjennomgang av viktigste funn.
Forskjell på bilder fra mobil og separat digitalkamera
PRESENTASJON. IFØLGE DISSE MÅLINGENE BRUKTE JEG MEST DATA OG TV, MEN DE BLE IKKE ELT NØYAKTIGE OG HELGEN VAR IKKE HELT VANLIG SIDEN JEG HADDE BURSDAG,
Kapittel 21 Transportsystemet i Oslo
Håndverk Tro Makt Symbolikk Noe å leve av? Identitet Periode Stil Funn
Å overleve oppgaveskriving: Litteraturgjennomgang
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
Leirskole i uke 18.  Alle har selv ansvar for å organisere denne delen.  Avgang fra Arna stasjon mandag 30. april kl  Vær ute i god tid!  Fredag.
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Vorspiel En vakker vårdag ringer rådmannen i Hamar til en av sine sjefer, og de begynner å diskutere status i kommunen…
10 regler for å skrive for web
Kvalitative og kvantitative metoder
100 lure ord å lære.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Hvordan bruke mediene? Av Gladston.
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Og.
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Hva skjer med klienten i brukerens tidsalder? Ingerid Aamodt
11. Balancing technology with people’s needs Bruk av teknologi.
Fremtidens Web Pensum: Olsen, kap se også: Berre A & Olsen, K.A. (2004) Brytningsteknologier og pirater, kronikk i Bergens Tidende,
HIS august 2003: Telefonen ringer på kontoret til en på vår prioriterte kontaktliste Jaa Er det forsker NN? Ja God dag mitt navn er Ola Barkved, jeg arbeider.
Introduksjon Pensum: Olsen, K.A. The Internet, the Web and eBusiness, Formalizing applications for the real world, Scarecrow Press, 2005.
22. Mars  Hva er formålet med lesingen?  Lesing i alle fag.
God morgen! Tanker etter i går?
Kapittel 15 På litteraturgruppe
Seksuelle SMiso Rogaland.
Kap. 9 – Computer Intelligence How Information Technology Is Conquering the World: Workplace, Private Life, and Society Professor Kai A. Olsen,
Introduksjon.  ITIL står for Information Technology Infrastructure Library.  Det er mye snakk om ITIL i næringslivet for tiden, og veldig mange bedrifter.
Produktnavn Tittel på presentasjon. Oversikt Gi en kort beskrivelse av produktet eller tjenesten, brukerproblemene som løses, og brukerne produktet eller.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Informasjonssikkerhet i hverdagen
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Sett inn bilde av produktet her
BILDEANALYSE Marie Moen Liane.
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Sett inn bilde av produktet her
Informasjonssikkerhet i hverdagen
Produktnavn.
Nysgjerrighet Hva er du nysgjerrig på akkurat nå?
Velkommen til Newtonrommet
Velkommen til Newton-rommet
Skriv bedre tekster av Dagfinn Hauge- Media serv
Venner & valg Velkommen.
Sinne Film:
Sett inn bilde av produkt her
Fysisk og psykisk helse
Utskrift av presentasjonen:

9. Product information Produktinformasjon

Online kjøp Som vi har sett har vi ikke noe produkt å se på, holde i, prøve ut, … Da må vi ta igjen på andre måter Bilder, beskrivelser, spesifikasjoner, … Sjelden har vi tid til å kontakte organisasjonen om det er noe vi ikke forstår, vi vil gjøre jobben nå (instant chat kan være en god løsning)

Presenter pris Vi vil vite hva det koster Pris er en god selektor: Vi skal ha en billig mobil til 11 åringen (denne er for dyr) Vi skal ha en 3G mobil med alt til oss selv (denne er for billig) Denne butikken er for dyr/billig for oss Det kan være vanskelig å gi tillit på Web, det å oppgi pris med alle ekstra kostnader hjelper Gi pris der produktet beskrives Der pris ikke oppgis forventer vi et svært dyrt produkt

Beskriv produktet God beskrivelse Bilder (fra alle sider, detaljerte, zoom, størrelse) Detaljerte spesifikasjoner – dybdeinformasjon! Forklar, forståelig språk,.. Sammenligninger Reviews Bruksanvisning Spesifikasjoner

Eksempel 1: Vurdering av ny mobil Du skal kjøpe ny mobil Starter kanskje med noen ønsker (bra kamera, Android…) Hvilken informasjon vil du ha om produktet?

Eksempel 2: Vurdering av studie Du lurer på å studere informatikk Du vet at valget er viktig, kanskje et valg for de neste 40 år? Som ellers, når du skal foreta valg, kan det være lurt å samle informasjon Hvilken informasjon vil du ha?

Skal kunden beskrive behovet I en vanlig butikk kan det hende du forteller ekspeditøren hva du er ute etter Kanskje du skal kunne gjøre det på Web også? F.eks: Pakken er 30x20x10 cm og veier 2 kg. Hvordan sender jeg denne på billigste måte? Kunne tenke meg en helgetur til en storby i Europa, fly og hotell, fra Bergen, torsdag–søndag eller fredag-mandag Jeg er likte følgende filmer: ….. Har dere andre i som dere tror jeg vil like?

Informasjon Vi trenger en robust mobiltelefon til å ta med ut, på fjellet, på seiltur, m.m. Den skal være vanntett og støtsikker Helst ha stort og klart display (som kan sees i dagslys ute) Lang batteritid Store taster (kanskje har vi hansker på) Hva gjør vi nå?

Tillit Uttalelser fra andre Hvor lenger har du vært i business med dette produktet Garantier Navn på prominente kunder Anmeldelser

Sammenligninger Med andre produkter du leverer Innen kategorier (for å begrense utvalget), utvalg Vis oversiktlig, gjerne i tabellform Sorteringsmekanismer Pris må vises men også hva forskjellene består av

Kvalitet i innhold Pene ord kan holde i en annonse men på Web forventer vi mer: Detaljer Informativt innhold Viser at du ikke har noe å skjule Hjelper kunden til å forstå hva du har, og til å skille mellom produkter

Eksempler går vi langt nok i dybden? gir vi all relevant informasjon? vet vi nok til at vi kan handle her? får vi tilstrekkelig informasjon om produktene? : Har vi nok informasjon til å sammenligne? : er det mer vi vil vite? Hvor mange airbag har modell 207