Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertRune Kleppe Endret for 9 år siden
1
22. Mars 2010
3
Hva er formålet med lesingen? Lesing i alle fag
5
Problemet/ Oppgaven skrives her Mari og Per skal i butikken og kjøpe is. De får med seg 50 kr. Hvor mye penger har de igjen når isen koster 40 kr? Spørsmål (Hva skal vi finne svar på?) Hvor mye penger har de igjen etter at de har kjøpt isen? Jeg vet (opplysninger i oppgaven) At de har med seg 50 kr At isen koster 40 kr Jeg vet også (fra oppgaven eller fra et annet sted) Jeg vet at jeg må bruke subtraksjon Tegning Her tegnet hun to is og skrev prisen på. I tillegg tegnet hun fem tiere og fire tiere Regn ut 50-40=10 Tekstsvar De har 10 kroner igjen etter de hadde betalt isen
6
Nyttord-skjema i alle fag
8
I alle fag
13
Jobbet systematisk med lesestrategier fra 3.trinn - hva er formålet med lesingen? - i alle fag! -PLS Jobbet med begreper og begrepsforståelse -nyttord-skjema - alle fag ”Mye trening i IKT - alle fag ”Muntlig matematikk” /Forklaring av løsning ”Orden/kladding ”av oppgaver –oversikt 3- delt matematikk-undervisning Pilotprosjekt nasjonale prøver i regning og engelsk
14
Regler i matematikk Forklaring av matematiskebegrep Kolonnenotater Geometriske figurer Tegn figurenForklaring KvadratTegning Geometrisk figur hvor alle sidene er like lange RektangelTegningGeometrisk figur hvor to og to sider er like lange
15
RegningsarterHva?Lag setninger AddisjonPluss +Addisjon er noe vi legge DivisjonDele :Divisjon er å dele. Det motsatte av å gange MultiplikasjonGange
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.