Drop-in Vennesla Kommune 3/12-14. https://www.youtube.com/watch? v=imKh51Ur3e8.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

IDRETTSLIG AKTIVITET BLANT ELEVER I VIDEREGÅENDE SKOLE
Stressmestring & Mindfulness i skolen
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Hvem skal bestemme?.
Habiliteringsteamet for barn og voksne
Samarbeid mellom barnehage og barneverntjeneste
Birkenes kommune Tidlig intervensjon.
FAMILIENS HUS Hvor: Hoff Terrasse 20 (Senter for familiebarnehager)
Gemensamt beslutsfattande Individ og system Gøteborg 4. februar 2005 Michael de Vibe Stiftelsen gruppe for kvalitetsutvikling i sosial og helsetjenesten.
Fra prosjekt til tiltak •Prosjekt - Felles ansvar –Snu unge lovbrytere i tide –Salten politidistrikt •Tiltak –Felles ansvar i Salten –Salten.
Tverrfaglig samarbeid Skien kommune
Prosjekt ”Mestring av hverdagen” Utvikling av aktivitetstilbud tilpasset personer med nevrologiske skader eller sykdommer.
Fosterbarn, minoritetsbarn, barnevernsbarn, eller barn?
Utekontakten i Bergen kommune /UTE ETTER NYE MULIGHETER/
HOVEDMÅL  Redusere den 428 mottakere av økonomisk sosialhjelp i aldersgruppen 18 til 24 år med 50 % eller 214 personer innen STRATEGIER 1.Forebygge.
Joachim Bjerkvik
Unge gjengangere Et samarbeidstiltak mellom Oslo kommune og Oslo politidistrikt Soria Moria 14 oktober 2008 sammen lager vi et trygt Oslo.
Lokalmiljø og tjenestetilbud – erfaringer fra Bydel Stovner Maria Brattebakke – bydelsdirektør OXLO
FJELL SKOLE 570 elever 30 forskjellige land 77 % to- språklige barn.
Drammen kommunes arbeid for å forebygge kjønnslemlestelse hos jenter
Skolehelsetjenesten Dekning av helsesøstre i skolen 2014
Erfaringer med tverrfaglig samarbeid Bydel / IMDI / Skole/ Politi
HOVEDLØPSPROSJEKTET Sang på Oppstartsamling laget av Tine Fjogstad Mel: Vi lister oss så stilt på tå Vi lister IKKE oss på tå når vi skal motivere.
Student i ”moden” alder
Organisering og arbeidet i kommunene
Ungdom som selger eller bytter sex
VIP Introduksjon til nye kontaktlærere. Undersøkelser viser at Unge ønsker mer kunnskap om psykisk helse og at opplæringen skal foregå på skolen. Elever.
Perspektiver på inkludering i praksis
Elisabeth Gjerberg Nina Amble
Livets overganger Barn-Ungdom-Voksen
Olweus-programmet ved Sten-Tærud skole
Temakveld Nettvett og spill.
Sør-Odal kommune Prosjekt barn og unge
Helhetlig tjenestetilbud for barn og unge med sammensatte funksjonshemminger -Administrativ ansvarsgruppemodell i Kvæfjord kommune.
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
Start lysbildefremvisning for å se veilederen
Myra skole – foreldremøter Høsten 2011 Informasjon
SiA på 90 sekunder 3Bdd3RY605pP-kRs3LGhttps://
Ine Skog, Ida Bøhmer, Anders Sandvik og Aleksander B. Andersen
Jentefotballkveld Utvikling av jentefotballen i Ski.
Hilde Holen / Svein Liane sept -07
Unge som begår seksuelle overgrep
Drop-In metoden i skolen
SINTEF Raufoss Manufacturing AS
Oslo kommune Helse- og velferdsetaten Kristin Sofie Waldum Helsesøsterkongress Effektiviseringsnettverk helsestasjons- og skolehelsetjenesten.
Prosjekt og Prosjekt Fokus på overganger Fra barnevernstiltak til voksentilværelse Målgruppe: Utsatt og sårbar ungdom – Ettervern –
Drop-In metoden på sykehusskole / rehabiliteringsinstitusjon
Bamble Kommune, STHF, og NAV 2009 – 2010 Satt i drift Fokus på det som virker.
Drop-In metoden En metode for å veilede elever til en mer positiv elevrolle Fra bekymring til forandring gjennom samtale, veiledning og oppfølging Utviklet.
DRØMMMEN GÅR MOT VIRKELIGHET! Vær med å utvikle Martin Luther College Bangladesh !
Seksuelle SMiso Rogaland.
Bo-team Metodebok i boligsosialt arbeid Bo-team Fra prosjekt til metodebok.
”Når jeg ser han får jeg sånn stikk i hjertet” Hverdagen for barn og ungdom når foreldre strever med rusmiddelproblemer En kvalitativ studie utført på.
UTEKONTAKTEN I ASKER Avdeling skolebarn og ungdom Barne- og familieeneheten.
Lørenskog kommune PUBLISERT: OMRÅDE: TEMA: OPPVEKST OG UTDANNING Tverrfaglig samarbeid for barn og unge TVERRFAGLIGE MØTER 22. SEPTEMBER 2016 HEGE DYRLAND.
Psykisk helsesatsing i Askøy Tydelig forankring av organisering og ansvar Sammenhengende behandlingslinje på lavterskelnivå Skolere hjelpeinstanser i bekymringssamtaler.
Samarbeid med frivillig Organisasjoner  Det å flytte og etablere seg på nytt er spesielt belastende for barn og unge som må lære et nytt språk, beherske.
Du har rett til å ha det bra! - Hva forteller oss «Ung i Rogaland 2016»?
Lars Sjøløkken, SLT-koordinator Strategi og samfunn
Samhandling med ungdom
Hverdagsrehabilitering
– kvantitativ metode & kunnskap om ungdom
Idretten mister ungdommen
Oppgave 6 Side Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde:
Læring på ungdomstrinnet
Vennskap for 1. og 2. klasse.
UngMot U MOT N G Privat rådgivning og oppfølging av ungdom og familier
Hvordan ta pornopraten?
Voldsrisikovurdering Fra AVMAKT til HANDLEKRAFT
Utskrift av presentasjonen:

Drop-in Vennesla Kommune 3/12-14

v=imKh51Ur3e8

Hva er Moonlight? Et sted for ungdom. Et alternativ til ungdom som ikke er med i noe organisert. Startet i Utvidet i 2010 – 3 avdelinger. Ca besøk hver uke. 6 årsverk + frivillige. LØFT 50% sosial, 50% kultur

Oppfølging Tverrfaglig samarbeid Kjernegruppe Fritid med Bistand DROP- IN Tiltakene koordineres i miljøarbeiderteamet: SLT-Koordinator, Barnevern, Moonlight og Frivilligsentralen. Saker diskuteres, tiltak iverksettes og evalueres.

Fra bekymring til handling

Eksempler fra Vennesla Jente 9 klasse. Angst. Ikke vært på skolen på flere mnd. Jente 9 klasse. Blir mobbet. Ny venninne. Gutt 10 klasse: Sosial angst. Selvskader. Ingen/få venner.

Drop-in som metode Utfordringer: Avslutning, konkretisere problemet, tenke nytt? Muligheter: Se elevene, skape forandring, muligheten til å gi de unge en stemme, motivere, integrere, skape bedre relasjon mellom skole og hjem, bygge gode relasjoner,…. Metoden virker! Ser ungdommene på flere arenaer. - Skole - Fritid - Hjem Speile fritiden inn i skolen.