Rånåsfoss – Mulig samordning med Auli

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
BU31.4: Kostnader ved universell utforming i eksisterende bygg og uteområder. Prosjekt for universell utforming av eksisterende bygg og uteområder på kommunenivå.
Advertisements

Snarveien over Averøya ○ Kortere reisetid ○ Bedre sikkerhet ○ Sterkere region ○ ○ Separerer lokaltrafikk og gjennomgangstrafikk ○ ○ Gir ekstra vekstimpuls.
UU og Fylkesmannens rolle
Fra tilgjengelighet for alle til universell utforming
Samordning av statlige innsigelser – forsøk 12
Hvordan kan økt arealutnyttelse kombineres med gode bokvaliteter?
Fylkesmannen i Buskerud Study trip Estonian municipalities Hvordan arbeider vi med universell utforming hos Fylkesmannen i Buskerud? Ved rådgiver.
Handlingsplan for tilgjengelighetsprogrammet BRA – tiltak og virkemidler.
Regional delplan for universell utforming i Buskerud
Kirsten Tegle Bryne Universell utforming i NTP
Kartlegging av tilgjengelighet I Bydel Stovner
Oppstart planprosess Høring av planprogram Vindmølle – Lars Hoem, Rye Informasjonsmøte Rye Bedehus Eirik Lind.
Jernbaneverket Utbygging Regionale Prosjekter Vest (URV)
UTVIKLINGSPROSJEKT LANGS KONGSVINGERBANEN Senterpartiene i Sørum, Nes, Fet og Aurskog-Høland kommune.
Randi G. Trøan Prosjektleder Statens vegvesen
Reisekjeden.no REDSKAP FOR UNIVERSELL UTFORMING AV OFFENTLIG TRANSPORT Rudolph Brynn
Reguleringsplan Vendespor Ski sør -del av Follobanen – nytt dobbeltspor Oslo – Ski Åpent møte
Informasjonsmøte Bussvei 2020
Kommunal planlegging Vi er her nå.
Fv. 108 Tangebekken-Skjærhalden - tiltak for myke trafikanter Åpent møte Hvaler rådhus 11. desember 2012.
Hh Hamar i Vekst Ny E6 2 sporet jernbane 5 mrd initierte byggeprosjekt Økning boligbygging Ekspansjon arbeidsplasser 6000 arbeidsplasser.
Trondheim 2020.
Tema: Deltasenterets arbeid med oppfølging av råd for funksjonshemma
Planprogram for revisjon av kommuneplanens arealdel i Trysil kommune Plan- og bygningslovkonferansen 2006 Scandic Hotel, Hamar
Prosessen så langt, 1 Alternativer i dalføret utredet
Digital plandialog i 12-kommunesamarbeidet i Vestfold Prosjektleder Jon Arne Trollvik Hva er problemet? Hva er digital plandialog?
Harmoni II 12-K samarbeid (eller ikke…..) i en teknisk og funksjonell form i dag og i morgen. Interkommunal kommunikasjon. Samarbeidsløsninger med.
Royal Norwegian Ministry of the Environment Frist for behandling av private forslag om regulering12 uker Rapporteringsplikt i reguleringssaker som tar.
Informasjonsmøte Om utredning av Ringeriksbanen Råd til utredningsfasen.
Kristin Loe Kjelstad 3.juni 2009
Handlingsplan for parkering Trenger byen en P-politikk?
Forvaltningsrevisjon gjennomført 2012/13: Prosedyrer og rutiner for journalføring og tilgjengeliggjøring av dokument/saksutredning Statusrapport 2014.
Ringgatas forlengelse Åpent møte 20.mars 2014 Informasjon Spørsmål Synspunkter Høringsfrist 28.april 2014.
Presentasjon av tiltakshaver og forslagsstiller
Samhandlingsreformen – Hva skjer?
Utforming av stasjoner
Lillemoen skole Foreløpige planer for regulering, utbygging og rehabilitering Enhet for arealplan Britt Søgaard, Charlotte Norstrøm og Erik Johan Hildrum.
KVU for kryssing av Oslofjorden
Reguleringsplaner OMRÅDE – OG DETALJREGULERING Grete Sildnes
Universell utforming i TEK 10 - og Tromsø kommune.
NVF-seminar Forvaltningsreformen og samferdsel Plan- og beslutningsprosesser KVU/KS1-prosesser og planprosess etter plan- og bygningsloven Marit Winther.
Universell utforming i Nasjonal transportplan Partnerforum: Universell utforming og statsforvaltningen Blindern, Trine Hagen Vegdirektoratet.
Bymiljøpakke, Trondheim Pressekonferanse 12. februar.
Fra idé til ferdig veg Roar Midtbø Jensen, VD NVF 8. September 2010.
Fv. 91 Breivikeidet bru - Hov Forprosjekt. Bakgrunn Bygging av ny Breivikeidet bru i 2010 –Grunnforhold –Kostnader.
UTVIKLING I TILKNYTNING TIL IC-STASJONEN PRESENTASJON I FORMANNSKAPET UTVIKLING I TILKNYTNING TIL HØNEFOSS IC-STASJON.
UNIVERSAL DESIGN Tromsø, en tilgjengelig by? Tromsø Ressursavdelingen – Plan og prosjektering v/ L.ark. E. A. Haagensen.
Det nyopprettede Jernbanedirektoratet
Oppsummering av merknadsbehandlingen
Fastmonterte hjelpemidler i bolig
Effektiv og god planprosess for IC-utbyggingen
Plan for universell utforming i Asker kommune
Presis – Ofte – Behagelig
Presis, ofte og behagelig
Presis, ofte og behagelig
Ny by – ny flyplass 12. Oktober 2017 Kristoffer L. Seivåg
Fv 260 Frogner bru Åpent møte 28. mai
Jernbane i Trøndelag
Eiendomsforvaltning Kort introduksjon til modulen.
Kilde: Ragnar Grøsfjeld
Eiendomsforvaltning Kort introduksjon til modulen.
Bolteløkka skole Rehabilitering og utvidelse av skolegård
E18 Akershus grense - Vinterbro
UU og Fylkesmannens rolle
Detaljregulering Bertramjordet Borettslag
Reguleringsplan for nytt næringsområde med tilhørende adkomstveg på Ausenfjellet Informasjonsmøte
Jernbanetiltak i Brynsbakken (strekningen mellom Oslo S og Bryn)
Orientering i Planutvalget om Glommakryssing for riksvei 22 - planendringer etter offentlig ettersyn Reguleringsarkitekt Inge Fagerhaug Enhetsleder Arne.
Velkommen Konseptvalgutredning (KVU) E10 Fiskebøl - Å
Mulighetsstudie Grenland / Skien
Utskrift av presentasjonen:

Rånåsfoss – Mulig samordning med Auli

Bakgrunn for prosjektet Jernbaneverket har som mål å utvikle stasjoner og knutepunkter som oppfyller brukernes krav til sikkerhet, tilgjengelighet og service. Pågående prosjekter: Strekningsvise utviklingsplaner Stasjonsstrukturprosjektet Ruteplan 2012 (”R-2012”) Plattformforlengelsesprosjektet

PLATTFORMFORLENGELSER - KONGSVINGERBANEN GLOMMA Gangbro 220m plattform til spor 1 og 2 Gangvei avsperret mot spor Trafikkareal Rånåsfoss kraftverk Eksisterende planovergang benyttes. St.bygn Drifts- overgang PLATTFORMFORLENGELSER - KONGSVINGERBANEN ALTERNATIV 1 – To sideplattformer og kryssing via planovergang

PLATTFORMFORLENGELSER - KONGSVINGERBANEN GLOMMA Gangbro 220m plattform til spor 1 og 2 Gangvei avsperret mot spor Rånåsfoss kraftverk Trafikkareal Eksisterende planovergang Gangbro med trapper og heiser St.bygn PLATTFORMFORLENGELSER - KONGSVINGERBANEN ALTERNATIV 2 – To sideplattformer og kryssing via bru i sør

PLATTFORMFORLENGELSER - KONGSVINGERBANEN GLOMMA Gangbro 220m plattform til spor 1 og 2 Ramper 1:20 Trafikkareal Rånåsfoss kraftverk St.bygn Undergang Trapper Drifts- overgang Eksisterende planovergang PLATTFORMFORLENGELSER - KONGSVINGERBANEN ALTERNATIV 3 – To sideplattformer og kryssing via kulvert

Alternativ 1-3 Utfordringer: Planovergang Universell utforming – lange ramper til overgangsbru Høyt grunnvannsnivå Kostnader

Samordning av Rånåsfoss og Auli Bakgrunn for forslag om samordning: Auli holdeplass er plaget av hærverk grunnet dårlig ”sosial kontroll” Vanskelig å finne en tilfredsstillende løsning for eksisterende Rånåsfoss stasjon Bedret stasjonsstruktur; færre stopp – kortere reisetid Forslag til lokalitet for ny holdeplass dekker store deler av boligområdene som i dag dekkes av Rånåsfoss stasjon og Auli holdeplass Universell utforming Nærhet til annen kollektivtransport I samsvar med mulighetsstudien ”Samlokalisering av Rånåsfoss og Auli stoppesteder på Kongsvingerbanen” av Statens vegvesen, 1999

Samordning av Rånåsfoss og Auli

RÅNÅSFOSS (NY) STASJON Veibro GLOMMA 220m plattform Trafikkareal Eksisterende undergang Eksisterende landbruksvei oppgraderes PLATTFORMFORLENGELSER - KONGSVINGERBANEN RÅNÅSFOSS (NY) STASJON ALTERNATIV 4

Veien videre Planprosess iht Plan- og bygningsloven Ev. behov for konsekvensanalyse avklares med kommunen. Varsel om oppstart av reguleringsarbeid Utarbeidelse av planforslag Offentlig ettersyn av planforslag Behandling av innkomne innspill Ev. vedtak av plan Prosjektering/bygging Prosjektering Bygging (oppstart april 2012) Ferdigstillelse 31.12.2012