Dagligbankundersøkelsen 2014

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
12.Studienreise nach Finnland,
Advertisements

Prissetting i norske bedrifter. Resultater fra en spørreundersøkelse
1 Arbeidssted, bruk av fasiliteter og - mengde 5.
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Litt mer om PRIMTALL.
Nye internettsider for Høgskolen i Østfold Resultat fra brukerundersøkelse.
Andel av befolkningen som leser bøker. 1 90% % 2014 **Q1** Utvalg: 100 % Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
Andel av befolkningen som kjøper bøker. 1 Leseundersøkelsen Gjennomført av Ipsos MMI på vegne av Forleggerforeningen og Bokhandlerforeningen 81%
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Bruk av SMS og bruk/interesse for Mobilbank Bruk av SMS og mobilbank Interesse for mobilbank 15 Dagligbankundersøkelsen 2011 >
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske skadeforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Skadeforsikring.
NRKs Profilundersøkelse NRK Analyse. Om undersøkelsen • NRK Analyse har siden 1995 gjennomført en undersøkelse av profilen eller omdømmet til NRK.
Filialbesøk Hvor ofte besøker du filialen? (Prosent av befolkningen 15 år +) 9 Dagligbankundersøkelsen 2012 >
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Norsk Finansbarometer 2013 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Resultater Kundesenter
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Sagene.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - hjemmesykepleie Bydel Vestre.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Bydel Grorud.
Presentasjon Fylkesbiblioteket i Akershus. Spørreundersøkelse blant bibliotekansatte i Akershus. 1.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Highlights fra markedsundersøkelse Utarbeidet av Inger Marie Brun,
Klepp Kvinner Elite m arkedsføringshuset 1 Rapport på merkevareundersøkelse for Klepp Kvinner Elite Januar 2008.
©TNS Norsk Finansbarometer 2013 Norsk Finansbarometer 2013 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport.
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2012 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser.
Alle n 2012=1003; 2011=1004 Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med.
©TNS Norsk Finansbarometer 2014 Norsk Finansbarometer 2014 Det norske pensjons- og livsforsikringsmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport – Livsforsikring.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer 2012 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske skadeforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske livs- og pensjonsforsikrings- markedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Norsk Finansbarometer 2011 TNS Gallup Oslo, 2011 Det norske bankmarkedet og dets bevegelser Grafikkrapport - total.
Bruk av telefon/mobil På hvilke av følgende måter bruker du telefonen/mobilen i forhold til banken? (Prosent av befolkningen 15 år +) 11 Dagligbankundersøkelsen.
Norsk Finansbarometer 2013 © TNS Om Norsk Finansbarometer Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid.
Om Norsk Finansbarometer 2014
Om Norsk Finansbarometeret 2011 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført av TNS Gallup i samarbeid med FNO (Finansnæringens Fellesorganisasjon)
SINTEF Teknologi og samfunn PUS-prosjektet Jan Alexander Langlo og Linda C. Hald 1 Foreløpig oppsummering – underlag for diskusjon på PUS-forum
MedieTrender og Finanskrisen Årsmøtet i Norsk Journalistlag 28. april 2009 Bjarne Kristiansen, TNS Gallup
GRØNNALGER BRUNALGER RØDALGER
”Nettvett - digital mobbing”
Figur 1 Behov. Figur 2 Behov Figur 3 Prioritering/ressursinnsats.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
1 Interkodex forhandler MARS Del 1 Nyheter, praktiskinfo, trender.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
Oslo kommune – Helse- og velferdsetatenprosjektnummer /2010 Brukerundersøkelse i hjemmetjenesten 2010 Grafikkrapport - praktisk bistand Leverandør.
PROSJEKT: UADRESSERT REKLAME Omnibus: 23. august – 30 august 2006
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Holdning til aldersgrensesetting © TNS Oktober 2013 Holdning.
Samdata 2012 Somatikk.
Tall og fakta: Unge mediebrukere
Norsk Finansbarometer 2012 Norsk Finansbarometer Om Norsk Finansbarometeret 2012 Norsk Finansbarometer er en syndikert undersøkelse gjennomført.
Inflation og produktion 11. Makroøkonomi Teori og beskrivelse 4.udg. © Limedesign
Dagligbankundersøkelsen 2013 © TNS Dagligbankundersøkelsen 2013.
1 Trivsel Utvalg Trives svært godt Trives godt Trives litt Trives ikke noe særlig Trives ikke i det hele tatt Snitt Trivsel Brannfjell skole (Høst 2014)
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Ansvarlig for grafene Bente Pettersen Roar.
:39 Medlemsundersøkelse Norsk Fysioterapeutforbund 1 Svarlogg.
Kapittel 1, oppgave i) Sett inn preposisjoner eller adverb som passer.
Dagligbankundersøkelsen Fakta Dagligbankundersøkelsen intervju Befolkning 15 år + TNS Gallup Forfatter Bente Pettersen Roar Thorvaldsen.
Befolkning og arbejdsmarked 7. Mikroøkonomi Teori og beskrivelse © Limedesign
Om Norsk Finansbarometer 2010
Norsk Finansbarometer 2015 © TNS Norsk Finansbarometer 2015.
1 Bruk av mobilt medieinnhold 3Q 2006 Knut-Arne Futsæter og Katja Møglestue TNS Gallup
Mobilt medieinnhold Q © TNS Forbruker & Media Q Mobilt medieinnhold Q
Norsk Finansbarometer 2016 © TNS Norsk Finansbarometer 2016.
Forbruker- og finanstrender 2017
Norsk Finansbarometer 2015
Forbruker- og finanstrender 2017
Forbruker- & Finanstrender 2018
Forbruker- & Finanstrender 2018
Utskrift av presentasjonen:

Dagligbankundersøkelsen 2014

1 2 3 5 Innhold Kanalmiks 4 Internettbruk & nettbank 7 Filial 16 Telefon & mobilbank 21 5 Annet 31

Om Dagligbankundersøkelsen 2014 Feltperiode: 26. februar til 5. mars 2014 Metode: CATI (telefonintervjuing) Antall intervju: 1000 Målgruppe: Landsrepresentativt utvalg av den norske befolkningen over 15 år Gjennomført av TNS Gallup for Finans Norge Ansvarlig i Finans Norge: Ann Håkonsen Ansvarlig i TNS Gallup: Alexander Stäubert

1 Kanalmiks

Kontakt med banken - bruk av kanaler Viser prosentfordeling på bruk av kanaler (blant befolkning 15 år+) enten kanalen brukes alene eller i kombinasjon med andre. Eks: ”Bruker bare nettbank” er personer som bruker nettbank, men ikke bankfilial eller telefon. ”Bruker bare telefon og filial” er personer som bruker både telefon og filial, men ikke nettbank. Prosent av befolkningen 15 år +

Kanalmiks (telefon* er holdt utenom): Mobilbank, nettbank, filial Prosent av befolkningen 15 år + *Andre bruksområder som SMS-bank, kontakt med kundesenteret er holdt utenom når det gjelder inndelingen.

Internettbruk & nettbank 2 Internettbruk & nettbank

Andel som bruker Internett og tjenester på Internett Prosent av befolkningen 15 år +

Nettbankbrukere etter alder over tid Prosent av befolkningen 15 år +

Sosiale medier og banker Er det viktig for deg at banken er på sosiale medier?* Prosent av de som bruker sosiale nettsteder *Endring i spørsmålsteksten 2014. Spørsmålet frem til 2013: Er det viktig for deg at banken bruker sosiale medier?

Kontakt med banken via sosiale medier Har du noen gang tatt kontakt med hovedbanken din via sosiale medier? Prosent av de som bruker sosiale nettsteder

Tilfredshet med bankens tilbud på sosiale medier Hvor fornøyd er du med bankens tilbud/tilstedeværelse på sosiale medier? Prosent av de som har tatt kontakt med hovedbanken sin via sosiale medier

Hvilke tjenester brukes i nettbanken? Siste året Prosent av nettbankbrukere

Hvor ofte bruker du nettbank Hvor ofte bruker du nettbank? Endring i svaralternativene 2014 Frem til 2013: Ca. hver uke /ca. hver 14. dag / ca. 1 gang pr. måned / ca. en gang hvert halvår / sjeldnere / aldri 2014: Daglig / Flere ganger hver uke / en gang hver uke / Noen ganger i måneden / sjeldnere Prosent av nettbankbrukere

Tilfredshet med nettbank Hvor fornøyd er du totalt sett med å bruke nettbank? Prosent av nettbankbrukere

3 Filial

Filialbesøk 2002-2014 Prosent av befolkningen 15 år +

Tjenester som utføres i filialen NB: Skala kun fra 0 til 25 for å synliggjøre de ulike verdiene Prosent av de som bruker bankkontor/bankfilial

Rådgivning på kontor Hvilke(n) type(r) rådgivning dreier det seg om Rådgivning på kontor Hvilke(n) type(r) rådgivning dreier det seg om? (kontor) Prosent av de som har fått informasjon/rådgivning ved besøk av bankkontor/filial

Tilfredshet rådgivning Hvor fornøyd er du med rådgivningen du får i bankfilialen?* Prosent av de som har fått informasjon/rådgivning ved besøk av bankkontor/filial *Endring i svaralternativene 2014: 1 Svært misfornøyd – 6 Svært godt fornøyd. Frem til 2013: I svært liten grad – I svært stor grad

4 Telefon & mobilbank

Bruk av telefon/mobil På hvilke måter bruker du telefonen/mobilen i forhold til banken? Prosent av befolkningen 15 år +

Telefonkontakt med banken Hvorfor tar du kontakt på telefon med en bankmedarbeider? Prosent av de som har tatt kontakt med en av bankens ansatte

Rådgivning via telefon Hvilke(n) type(r) rådgivning dreier det seg om Rådgivning via telefon Hvilke(n) type(r) rådgivning dreier det seg om? (telefon til en bankmedarbeider) Prosent av de som har tatt kontakt med en bankmedarbeider på telefon

Tilfredshet med rådgivning via telefon Hvor fornøyd er du med rådgivningen du får på telefon? Prosent av de som har fått informasjon/rådgivning på telefon

Nedlasting av mobilbank/bank app Har du lastet ned en mobilbankapplikasjon (mobilbank/bank app) til din mobiltelefon eller lesebrett? Alle 15 år +

Bruk av SMS og bruk av Mobilbank Prosent av befolkningen 15 år +

Banktjenester via telefon Hvilke banktjenester utfører du via din hovedbanks mobilbank/bank app? Prosent av de som har lastet ned hovedbankens app/mobilbank

Bruk av mobilbank Hvor ofte bruker du din hovedbanks mobilbank? Prosent av de som har lastet ned hovedbankens app/mobilbank

Tilfredshet med mobilbank Hvor fornøyd er du med din hovedbanks mobilbank/«bank app»?* Prosent av alle som har lastet ned mobilbank fra sin hovedbank * NB: Spørsmålstekst endret i 2013

5 Annet

Autorisasjonsordning for finansielle rådgivere (AFR) Finansnæringen har innført en autorisasjonsordning for å sikre at finansielle rådgivere har nødvendig kompetanse. Har du hørt om autorisasjonsordningen for finansielle rådgivere (AFR)? Prosent av befolkningen 15 år +

Åpne svar Annet: Hvilke banktjenester utfører du via din hovedbanks mobilbank? Bruker den ikke Det meste E-faktura ingen Ingen Lese innboksen Se på aksjekurser, lese om fond Sjekke regnskap Spare penger Annet: Hvilke av følgende tjenester bruker du på Internett, dvs. hva bruker du internett til? bestilling av reising Handler litt over internett Lese nettaviser Lese nyheter Lese nyheter, nrk tv, søke på reiser Leser aviser NEDLASTING Nettavis Nettaviser Netthandel Reiseplanlegging Sakspapirer for politiske møter og reguleringssaker