Utforming av stasjoner May-Liss Daljord Trafikk og Marked, Stasjoner
Trafikk og Marked, -Våre mål: Sikker og effektiv trafikkstyring Kunde- og trafikkinformasjon Trygge, tilgjengelige, rene og godt vedlikeholdte stasjoner Punktlighet og regularitet Robust ruteplan Resultat: forbedre Jernbaneverkets omdømme
Stasjoner 337 Stasjoner og holdeplasser i Norge Kundens første og siste del av reisen Tilgjengelighet Informasjon Synsinntrykk Velkommen Trygt Rent Godt vedlikeholdt
Vi måles på: Kundens totale opplevelse på Stasjonen Kundenes tilfredshet på om stasjonene er godt vedlikeholdte og rene, parkeringsmuligheter og om det er enkelt å finne fram Universell Utforming Universelt Utformet, 4 Tilgjengelig, 102 Telefonløsning for togtider (tlfnr 02009) KTI Øst/lokal, 81 Region, 86
Oppfattet kundeforhold til de reisende Rom Jernbaneverket JBV Togselskaper, NSB, NSB Gjøvikbanen, Flytoget, SJ Rammer, Infrastruktur (spor, stasjoner, el), Trafikkstyring, Punktlighet, Ruteplan
Tegning: Trond Bredesen Hvem er kundene? Vi er forskjellige! Tegning: Trond Bredesen
Informasjon og veifinning Informasjonen må nå alle (gis på forskjellige måter) Informasjon bør være enkelt, intuitivt, raskt og konsekvent Veien må være uten hindringer Ledelinjer og skilting er ofte en utfordring. Smart å tenke veifinning tidlig i prosjektet. Kilde: Universell utforming AS
Utplassering av elementer
Plattformer
Informasjon
Vedlikehold
Takk for meg!