Interkommunalt samarbeid innenfor lønnsområdet Lier kommune Nedre Eiker kommune Øvre Eiker kommune
Mål Redusere sårbarhet ved fravær Godt fag- og utviklingsmiljø Møte morgendagens lovkrav og ny teknologi Være en attraktiv arbeidsplass
Tidslinjen Uformelle samtaler høsten 2005 Rådmennene snakker sammen jan 2006 Åpning av nytt lønningskontor 1.juni 2009 Status 1.juni 2010: Vellykket
Vær obs!!!! Lag gode grunnlagsdokumenter Gode referater fra alle møter Unngå skifte av nøkkelpersoner underveis Etabler samarbeid på flere nivå Formelt Lønns- og personalfaglig Informasjon
Grunnleggende spørsmål Felles lønningskontor? Lønnstjenester ”kjøpes” / ”selges” Hvem har ansvar for hva Kommunen – arbeidsgiverpolitikk og kunde Lønnskontoret leverer bestilte tjenester
Status etter 1 års drift Lønn ble levert fra dag 1 !!!! Sterk faglig ledelse (leder- og lønnskompetanse) Utvikling av rutiner og skjema (velger det beste) Delvis redusert sårbarhet Økte kostnader Godt rustet for å møte nye krav og ny teknologi Kan snart høste stordriftsfordeler