© Bergen kommune Opptakskriterier pr. 01.03.08. A. Barn med nedsatt funksjonsevne knyttet til §13 i Lov om barnehager B. Barn som oppfattes av §§4-4 annet.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Inkludering i skole og fritid
Advertisements

Virkemidler fra NAV Dialogen som verktøy NAV som støttespiller
Nye krav til oppfølging av sykmeldte fra 1.mars 2007
Redcord.
© Bergen kommune TETT PÅ •Tett individuell oppfølging, et nasjonalt forsøk i perioden 2006 – 2008, knyttet til Handlingsplan mot fattigdom som sikter seg.
AVLASTNING Melhus
Søknadsprosedyre barnehagebarn
Hva er nytt og hva vektlegges innen IA for 2007?
Idéseminar vedr. «Arbeidsinkludering som fagfelt»
Attføringsbedriftenes landsmøte i Tønsberg 11. Juni 2004
”mot til å måle ” Terje Tønnessen SSØ-dagen, 29. januar 2009.
Fønix Kompetansenett AS
Plan og rutiner for samarbeid og sammenheng mellom barnehager og skoler i Sandnes kommune.
Arbeids- og Velferdsdirektoratet
Brukermedvirkning i LHL
Rettigheter og muligheter for pasienter og pårørende
Eldrid Hodneland Rasmussen
IA- avtalen
Ulike boligløsninger. Finansiering . Økonomiske støtteordninger.
Særskilt språkopplæring for språklige minoriteter etter § 2-8
SSB laget tidligere hvert år levekårsindeks – siste år 2008 (data 1-2 år forut). Kristiansand var hvert år blant kommunene med høyest indeks.
Gratis kjernetid i barnehage til 3 åringer. Avsatte midler i statsbudsjettet. Drammen kommune har søkt. Foreløpig tilsagn på kr. 2.4 mill. Gjelder alle.
Felles innsats mot mobbing
Inntak etter individuell vurdering Skoleåret 2009/2010.
Samordning av NAV-tiltak for spinalskadde Prosjekt på St.Olavs Hospital Finansiert av NAV v.FARVE.
Dialogseminar, Åre Tidlig innsats for livslang læring - Lars Einar Karlsen, Ressurssenter oppvekst ( ROS ) - Verdal kommune..og ingen.
NAV Vestfold Organisering av Arbeids- og velferdsetaten og lokalisering av forvaltnings- og pensjonsenheter.
Ny diskriminerings – og tilgjengelighetslov
Landsorganisasjonen i Norge Et mer inkluderende arbeidsliv: Det skal være godt å jobbe Inkluderende arbeidsliv.
Hvilke rettigheter har vi? Lov om folketrygd
Fibromyalgi og trygd Hvilke utfordringer ser NAV ved denne diagnosen
Trygdemedisin for dummies
IA, uførepensjon og AFP - en gjennomgang av OPFs datagrunnlag Therese Lorentzen 15.Juni 2006.
Om regjeringens politikk for Inkludering av mennesker i utkanten av arbeidsmarkedet Spesialrådgiver Bjørn Halvorsen
Hvorfor jobber PRESS med asyl?
NAV-reform Arbeidsevnevurdering Arbeidsavklaringspenger
Gjennomføring i videregående opplæring – kort om status og utfordringer i Hamar kommune Paal Morken Andersen Avdelingssjef videregående opplæring Hedmark.
Avdeling for barn og unge/Enhet for barnehabilitering Lærings- og mestringssenteret Side 1 © Hemit - team elæring 2011 Familien og ”jungelsystemet” Hjem.
J.G. Mæland, august Trygdemedisin – en oppdatering J.G. Mæland Seksjon for sosialmedisin Institutt for sammfunnsmedisinske fag.
Velkommen til VTA- seminaret 2007, hotell Atlantic i Sandefjord.
Endring i forskrift til opplæringsloven 30. september 2014
Informasjon fra Lånekassen v/ rådgivere Ann-Mari Bønæs og Sissel Skymoen, Bergenskontoret Rådgiverseminar
Struktur for tilpasset opplæring i forhold til minoritetsspråklige elever.
Barnevernets målsetting og oppgaver
Hege Lundeby NTNU-samfunnsforskning/ISH, NTNU.
Hvordan sikre materiell levestandard
© Bergen kommune1 Dexter Fakta opplysninger om barnehagen som adresse, tlf, e-postadresse, plasstyper, antall plasserte barn osv. hentes fra Extens og.
Pressekonferanse 8.april 2005 Stortingsmelding nr 28: Om evaluering av maksimalpris i barnehager Ot.pr. nr. 72: Om lov om barnehager Barne- og familieminister.
Regjeringens tanker om fattigdom Framfylkingens nordiske fattigdomskonferanse Kjell Erik Øie Statssekretær
Informasjonsmøte i Ytrebygda barnehage
Alvorlig skolefravær.
INTRO 2 år – regjerings mål for arbeidet Arbeids- og inkluderingsminister Bjarne Håkon Hanssen.
1 Nasjonale målsettinger ved bosetting og integrering av flyktninger Tromsø 11. mars 2004 Statssekretær Cathrin Bretzeg.
Kommunekonferansen 10. februar 2009 Status og samarbeid med kommunene ved Tor Saglie, Arbeids- og velferdsdirektør.
Inkludering og mangfold. Hva betyr inkludering? Inkludering Når enkeltmennesker eller ulike sosiale grupper blir del av et nytt fellesskap som består.
Utenforskap Et nasjonalt problem som må løses lokalt.
s. 1 Utdanning og forskning Bodø, 21. april 2015.
Eva Buschmann Generalsekretær i CP-foreningen NAV og arbeidsavklaringspenger.
Brukerundersøkelse i barnehage Rælingen kommune Februar-mars 2016 Overordnet rapport for Petrine barnehage.
Hva slags kompetanse er nødvendig? Anne Bakke studieleder etter- og videreutdanning Høgskolen i Akershus.
Bergen Studentsamfunn LIKESTILLING FOR MENN? Trenger vi likestilling for menn, og i så fall, hvorfor det? Guttorm Grundt; MannsForum.
Eg ser at du e trøtt men eg kan ikkje gå alle skrittå for deg Du må gå de sjøl men eg vil gå de med deg Eg vil gå de med deg.
Utviklingen i uføretrygd per september 2016
Inntak , fortrinn og individuell behandling
Kortvarig og langvarig fravær fra arbeid - Opplandstall
Selvbilde og identitet
Orientering Rådet for mennesker med nedsatt funksjonsevne
Styrket arbeid med innvandrere i NAV Telemark
Nettverksmøte for rådgivarar
Temakveld Hvordan forholder vi oss til barn som sørger?
Utskrift av presentasjonen:

© Bergen kommune Opptakskriterier pr A. Barn med nedsatt funksjonsevne knyttet til §13 i Lov om barnehager B. Barn som oppfattes av §§4-4 annet og fjerde ledd og 4-12 i Lov om barneverntjenster

© Bergen kommune Pkt.c i opptakskriteriene Enslige forsørgere som mottar overgangstønad og som er under utdanning/arbeid. Foreldre som pga alvorlig sykdom/funksjonshemming mottar rehabiliteringspenger, tidsbegrenset uførestønad, uføretrygd, hjelpestønad, grunnstønad eller som har vedtak om yrkesrettet attføring fra NAV. Foreldre som mottar introduksjonsstønad etter Lov om introduksjonsordning for nyankomne invandrere. Søsken av barn som som allerede har plass i tilsøkte barnehage

© Bergen kommune Pkt.c i opptakskriteriene Minoritetsspråklige barn der a)begge foreldre er født i et annet land (utenfor Norden og som ikke er engelsktalende) b)barnet har lite eller ingen norskkunnskaper.

© Bergen kommune Nytt i opptaksordning 2008 Vektlegge tidspunkt foresatte ønsker plass fra