Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

HVA ER ?.
Nordic Outdoor AS Alt til fiske og friluft på ett sted!
Det handler om byen vår Bergen har et problem • Luftforurensingen i Bergen er helseskadelig. Det er påvist at folk blir syke • Hver dag står folk i lange.
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Kontoinnstillinger Slik kommer du til «Kontoinnstillinger»:
HVA ER ?.
Hvordan oppnå GOD kommunikasjon med dine målgrupper?
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Slik kommer du til «Personverninnstillinger»: Logg inn på Facebook.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Business Intelligence og Big Data i FINN.no
Hvorfor Øko? •ØKO og Astma&Allergy (A&A) er i ferd med å bli et sterkt kategoribehov innen interiørmalinger (topp 3). Målgruppen er der, og vi er også.
Norwegian i sosiale medier Fra kampanjeside på Facebook til omdømmebyggende aktiviteter i flere kanaler.
Salgsteknikker & Sosial media
KOMMUNIKASJONS- STRATEGI
LANSERINGSPLAN - DIGITAL MARKEDSFØRING og PR
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Dyreparken på 300 sekunder.
Sosiale nettverk Hvilke kjennetegn har de?
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
6. Navigation and Information Architecture Navigering og sidestruktur.
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Tankens kraft Vi blir det vi tenker!.
Re næringsforening og Re-Torvet 4.Februar 2014
B for bibliotek Status og drøftinger på bibliotekledermøte 13. oktober 2011 Østfold fylkesbibliotek.
LederAkademiet bygger fremtidens bedrift. Hvordan vil fremtidens bedrift se ut ? Er det noen signaler i horisonten ?
Økt omsetning, økt lønnsomhet og
Studentliv - Kurs i PR og markedsføring - Modul 3
2006 Finn frem på Internett Susanne Koch Gruppe for digitale medier i læring Fagpedagogisk dag 3. Januar 2007.
Hva er verdien av å ha biblioteksressurser representert i sosiale nettverk som f.eks Facebook?
Step-by-step demonstrasjon av Refleks systemet!. - Kunder - Medlemmer - Ansatte - Abonnenter - Brukere - etc.. Refleks Løsning 1.Utvikle2.Respons 3.Gjennomføring4.Rapportering.
Barn og unges nettliv Muligheter og utfordringer i informasjonsalderen Kjetil Østereng, Høgskolen i Østfold 2007.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
? Hva er.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
Markedsføring og pressearbeid
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Informasjon til skolens ansatte om skoleprogrammet VIP
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Visste du at de som fremstår som virkelige sterke , i virkeligheten er de mest svake og følsomme? Visste du at de som bruker sin tid på at beskytte andre,
Hvordan sikre bedre samspill mellom næringslivet og universiteter/høgskoler i distriktene? v/ Adm. direktør Terje Gloppen Fabelaktiv.
Workshop Wiki/ Blogg Wiki. Hva er en wiki? wiki betyr fort, rask, hurtig, hastig (Hawaii) et personlig publiseringsverktøy gratis, åpent for.
Terningen Arena NAV Elverum v/ Odd Are Elvebakken
Strategi- og aktivitetsplan
Murhuskampanje 2006  TV-reklame  Web-annonsering  Brosjyrer  Webside  Fagpresse-annonsering  Oppfølging.
BRUKEN AV SOSIALE MEDIER HAR EKSPLODERT DE SISTE FEM ÅRENE. 75% AV NORDMENN OVER 15 ÅR ER PÅ FACEBOOK 46% AV DISSE ER PÅ FACEBOOK DAGLIG 75% AV NORDMENN.
Lese digitalt Å lese digitalt – og viktigheten av navigasjon.
1 Arild Kalkvik 1. Desember 2014 Et skrik fra mørket – hvor synlig er kinoen for publikum?
Best Practice i sosiale medier. Tilbud  Alle detaljerte tilbud bør skje via personlig kontakt  Henvis alltid til din MyAloeVera-side eller be følgerne.
Markedsføring.
RETNINGSLINJER FOR TELIA NORGE I SOSIALE MEDIER OPPDATERT JANUAR 2017
Brief liten kampanje ( f.eks. arrangement på Facebook):
Rekrutteringskampanjen 2015
Spillkonsept – finn korteste vei til fremtiden Syv spørsmål som trekkes tilfeldig fra en database for å hindre juks. Multiple choice. Kortest tid.
Roede-kurslederen på Facebook
Tips for bruk av sosiale medier
Gode venner som hjelper andre
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
Camilla Hall-Henriksen
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Utskrift av presentasjonen:

Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN

HVORFOR SOSIALE MEDIER? FACEBOOK, INSTAGRAM, GOOGLE+ OG LINKEDIN ER KRAFTIGE VERKTØY FOR ØKT SYNLIGHET MÅLRETTET, EFFEKTIV OG RASK MARKEDSKANAL MULIGHET TIL Å KOMMUNISERE DIREKTE MED KUNDEN MEGET SALGSUTLØSENDE OM KANALEN BRUKES RIKTIG MANGE MULIGHETER MEN OGSÅ MANGE FELLER

HVORDAN KAN VI HJELPE DEG? OPPSETT AV EN PROFIL PÅ FACEBOOK, LINKEDIN, GOOGLE + OG INSTAGRAM VÅR DESIGNER SETTER OPP FORSIDEBILDER OG KAMPANJEBILDER PRODUKSJON AV FANER/APPLIKASJONER MED LINK TIL ØNSKET NETTSTED REDAKTØRANSVAR OPPSETT OG GJENNOMFØRING AV KONKURRANSER SKREDDERSYDDE ANNONSEKAMPANJER RAPPORT OVER ANTALL BESØKENDE

HVORFOR SKAL VI HJELPE DEG? VI HAR LANG ERFARING MED SOSIALE MEDIER VI KJENNER TIL ALLE KONKURRANSEREGLER VI VET HVORDAN MAN FÅR ROI (RETURN ON INVESTMENT) GJENNOM SOSIALE MEDIER VI SETTER ALLTID KUNDEN SINE BEHOV FØRST VI BESITTER EN HØY GRAFISK KOMPETANSE

FACEBOOK HAR 2,8 MILL BRUKERE I NORGE 2,8 MILLIONER BRUKERE I NORGE HALVPARTEN BRUKER FACEBOOK HVER DAG STØRRE TRAFIKKGENERATOR ENN GOOGLE MER TROVERDIGE ANNONSER NÅR VENNENE DINE «LIKER» DET KUNDER KAN BLI AMBASSADØRER OG HJELPE DEG Å FÅ NYE KUNDER KAN INSPIRERE, ENGASJERE OG INFORMERE

INSTAGRAM MEGET TIDSRIKTIG BILDENETTVERK ENORME MARKEDSFØRINGSMULIGHETER VED RIKTIG BRUK INGEN BEGRENSNINGER FOR KONKURRANSER SLIK FACEBOOK HAR KUN KREATIVITETEN SOM SETTER BEGRENSNNGER KAN KOBLES DIREKTE OPP MOT DIN BEDRIFTS FACEBOOK PROFIL

GOOGLE + VIKTIG SUPPLERENDE MEDIUM FOR ØKT SYNLIGHET GOOGLE + ER NÅ INTEGRERT SOM EN DEL AV GOOGLE SIN KRAFTIGE SØKEMOTOR VIKTIG FOR SØKEMOTOROPTIMALISERING YTTERST RELEVANT IFM. LOKALE SØK ET SOSIALT MEDIUM SOM SPÅS Å VÆRE I STERK VEKST

LINKEDIN VERDENS STØRSTE PROFESJONELLE NETTVERK MULIGHET FOR Å NÅ UT TIL EN MER PROFESJONELL MÅLGRUPPE OVER EN MILLION BRUKERE I NORGE MULIGHET FOR Å FØLGE ANDRE BEDRIFTER SOM KAN FØLGE DEG TILBAKE

KUNDECASE SOSIALE MEDIER KUNDE: Pizza & Kina Expressen KANAL: Sosiale Medier - Helpkit Oslo Digital Outdoor KAMPANJEPERIODE: 4 uker KAMPANJE: Drifting av profil på Facebook og Instagram. Gjennmføring av konkurranser på ovennevnte medier MÅLING: 60 kommentarer 4062 relevante personer nådd

KUNDECASE SOSIALE MEDIER KUNDE: Brämhults KANAL: Sosiale Medier - Helpkit Oslo Digital Outdoor KAMPANJEPERIODE: 8 uker KAMPANJE: Drifting av profil på Facebook og Instagram. Gjennmføring av konkurranser på ovennevnte medier. MÅLING: 912% økning av likes i kampanjeperioden