Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertPatrik Claussen Endret for 9 år siden
1
Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup
2
Hva er et klikk verdt? ”Without clear goals, there’s no need to measure anything; without measuring there’s no way to know if the work you’re doing is helping to achieve your goals.” – Jim Sterne
3
50% of all advertising is wasted! Sitat: John Wanamaker No, only 37%! Sitat: Greg Stuart
4
?
5
Definer dine mål
6
Dashboard
7
BILDE Online marketing = distribusjon ROI måles dag for dag, annonse for annonse. Et enkelt regnestykke: 1000 klikk med gjennomsnittspris NOK 5 = NOK 5000 5% konverteringsrate på 1000 klikk = 50 salg Du tjener NOK 300 per salg x 50 = NOK 15000 Kost = NOK 5000 Inntjening = NOK 10000
8
Clickthrough % Landingsside Konverteringsrate Bookingprosess
9
Mål dine leads
10
Mål engasjementet
11
Mål offline aktiviteter Se hvor dine kunder kommer fra Geografisk segmentering gir en pekepinn på hvor du trenger å bruke penger Mål opp mot kampanjer i andre kanaler og se hva som trekker flest kunder til ditt nettsted
12
Søk og brand awareness En vellykket kampanje vil føre til aktivitet i søkemotorene Mål antall søk etter dine produkter før og etter kampanjen Sammenlign dine kampanjer etter hvor mange søk de genererer
13
Hvor mye penger trenger du bruke?
14
Kunden kommer inn døren, hva gjør du?
15
$
16
Salg og kommunikasjonstrakten conversion potensial
17
Hva er viktigst på denne siten?
18
Media fragmenteres
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.