Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup."— Utskrift av presentasjonen:

1 Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup

2 Hva er et klikk verdt? ”Without clear goals, there’s no need to measure anything; without measuring there’s no way to know if the work you’re doing is helping to achieve your goals.” – Jim Sterne

3 50% of all advertising is wasted! Sitat: John Wanamaker No, only 37%! Sitat: Greg Stuart

4 ?

5 Definer dine mål

6 Dashboard

7 BILDE Online marketing = distribusjon ROI måles dag for dag, annonse for annonse. Et enkelt regnestykke: 1000 klikk med gjennomsnittspris NOK 5 = NOK 5000 5% konverteringsrate på 1000 klikk = 50 salg Du tjener NOK 300 per salg x 50 = NOK 15000 Kost = NOK 5000 Inntjening = NOK 10000

8 Clickthrough % Landingsside Konverteringsrate Bookingprosess

9 Mål dine leads

10 Mål engasjementet

11 Mål offline aktiviteter  Se hvor dine kunder kommer fra  Geografisk segmentering gir en pekepinn på hvor du trenger å bruke penger  Mål opp mot kampanjer i andre kanaler og se hva som trekker flest kunder til ditt nettsted

12 Søk og brand awareness  En vellykket kampanje vil føre til aktivitet i søkemotorene  Mål antall søk etter dine produkter før og etter kampanjen  Sammenlign dine kampanjer etter hvor mange søk de genererer

13 Hvor mye penger trenger du bruke?

14 Kunden kommer inn døren, hva gjør du?

15 $

16 Salg og kommunikasjonstrakten conversion potensial

17 Hva er viktigst på denne siten?

18 Media fragmenteres

19


Laste ned ppt "Mål deg til kontroll! Even Aas-Eng McCann Worldgroup."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google