Ekstern skolevurdering. Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Fagoppgave Justert formulering
Advertisements

Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
22 tips for den faglitterære forfatteren
Ekstern skolevurdering Skolens navn •Sett inn bilde av skolen her (Tips: høyreklikk på bildet og sorter det bak teksten)
- en eksplorativ undersøkelse
Systematisk bruk av klasseregler Introduksjon av klasseregler for å fremme konsentrasjon og god arbeidsinnsats Gunn Kragseth & Henry Liamo. Utadrettet.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Utviklingssamtalen – Vikhammer skole
Modul 1 Lillegården kompetansesenter
Rapport - bedrift Sammendrag Innholdsfortegnelse
Praksislærermøte GLSM-praksis
Anette Kure Bibliotekar  Det dere gjør her ved Høgskolen er en forberedelse til og en øvelse i forskningsarbeid.  All forskning og alt akademisk.
Elever som forskere i naturfag – med wiki
Hva er en artikkel?.
Organisasjonsutvikling på USIT Prosjektet ”USIT 2.0” er i gang!
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
 Sosialtjenestens ansvar etter LOST § 6-1 og § den sier at det koordinerende arbeid i forhold til rusmisbrukere er tillagt sosialtjenesten. - §
Kvalitative og kvantitative metoder
Om å disponere masteroppgaver i forvaltningsinformatikk
Om å disponere masteroppgaver
Noen nyttige råd og tips – IK - Akvakultur
REFERANSETEKNIKK Forelesning for: Spesialpedagogikk tirsdag tirsdag Anette Kure.
«Lese og løse oppgaver»
Norgesuniversitetets prosjektmidler Vigdis, Janne og Eva
Workshop, Dokka – 9. nov
MÅLRETTET MILJØARBEID
Praksis krav, rapport & eksamen SPED 4000 – LML -
Noen råd til essayskrivingen. formalia 1)Essayet skal ha hode, kropp og hale 2)Kort og informativ tittel 3)Alle sitater skal ha referanser til forfatter,
Forskning – 3 grupper (OECD 1981) Grunnforskning Originale undersøkelser som har til hensikt å skape ny kunnskap og forståelse Karakteriseres ved at den.
FRM 2021 – våren 2007 Prosjektoppgaver i samfunnsfarmasi Veiledere: Helle Håkonsen Rolf Johansen.
Introduksjon til øving 3
Skoleledelse og skoleutvikling
Pedagogisk pleieplan Dag Eggesvik, HiO.
Seminar 1: EXFAC august Opplegget De første fire seminarene vil konsentreres om pensum. Her vil vi forsøke å nærme oss det teoretiske ved.
MIN BÆREKRAFTIGE KOMMUNE En nettavis for klassen.
Vurdering for læring i Fysikk 1
Oppgavestruktur <Fag> <Navn> Institutt for statsvitenskap
Verktøy for å kartlegge holdninger
Kvalitative og kvantitative metoder
Studieverkstedet v/ Grethe Moen Johansen
Metodekurs – Forvaltningsrett I
Om arbeidet med bacheloroppgave, DRI3001
LES SMARTERE Oversikt Lesemål Les aktivt Oppsummer Repeter
Idéjakt Jakt på aktuelle tiltak til egne forbedringer.
Elevintervju B – Samarbeid
Elevintervju B – Samarbeid
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Skolens utviklingsplan B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Tematiske inngangsveier
Standard prosjektfaser (hovedprosesser)
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Om det rettskildemessige grunnlaget for transformering
Fellesveiledning Jur5030 Postdoktor Markus Jerkø.
Arbeidsprosesser, roller og ansvar
Introduksjon til prosjektpresentasjon
LESEUTVIKLINGSSKJEMA ET KVALITETSSYSTEM FOR LÆRER OG ELEV
Om det rettskildemessige grunnlaget for transformering
Gjennomgang av øvelsen i ledergruppen Dato: Sted:
Gjennomgang før eksamen
Hør hva jeg kan! 2-årig FoU-prosjekt støttet av Fremmedspråksenteret
Faser i faglige samtaler B – Samarbeid
Matematikklæreres profesjonelle utvikling B – Samarbeid
Sensorveiledninger på MN
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Målsetninger som fungerer
Modul 2 – Undersøke skolens vurderings- og oppfølgingspraksis
Prinsipper for ambisiøs matematikkundervisning B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Ekstern skolevurdering

Kjennetegn på en god rapport Glansbildet – tydelig, gjenspeiler valgt tema, observerbart/målbart Dokumentasjon – prosessen, viser til intervju/observasjon, beskriver metode, viser til SSA/OA Analyse – Drøfter, oppsummerer med utgangspunkt i dokumentasjon, TPGP og PSKBB Tilbakemelding/råd – gir stafettpinnen videre

Dokumentasjon og tekst i rapportene Vurderingen må ikke være ”pratsom”, men konkret og til poenget Klipp fra nett må være kort og heller ha en lenke SSA og OA-resultater der det forsterker analysene, ev. stiller spørsmål ved det som er observert og hørt Resultater fra SSA og OA knytter analysene tilbake til glansbildet Trekk frem lov og forskrifter dersom det er tvil om disse følges

Tanker om vurderingsrapportene og oppsummering Mange gode på glansbilder! Glansbilde tilpasset skolens realistiske ambisjonsnivå Husk: kriterier skal ta utgangspunkt i SSA og OA Ikke nødvendig med lov/forskrifter i TPGP SSA,OA,lov/forskrift kan godt være med som begrunnelse/dokumentasjon av praksis som kan bli bedre Lurt å samle tegn før dokumentasjon. Oversiktlig Hvis henvisning til forskning – skriv kilde/referanse «Veien videre» eies av skoleleder(eier) Vis til ressurser og kompetanse, ikke skriv hvordan skolen skal løse utfordringer

Noen innspill?