MEG OG MIN DOWNLINE. FØRINGER TIL HJELP/SELVHJELP. Få en vellykket organisasjon.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Snakk sant om livet…… Omsorgsverdier ved livets slutt
Advertisements

LIKEVERD Bevar ditt hjerte!.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Skjønnlitterær fortelling
Teknologi i klasserommet
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
Ledelse i UB God morgen! På en skala fra 1-10 …
De dårige følelsene. Veiene ut..
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
Music: Nightengale Serenade
Fra ord til liv Mars 2011.
Elevenes røst 3 Omar Mekki, IMTEC.
En innføring i spillet: Lag En Setning
Ei dramatisering Mathias– fritt etter Johan Herman Wessel
Vennskap Ikke gå foran meg, kanskje følger jeg deg ikke.
Brukertesting •Lærefil fra •© 2004 Nina Furu.
Hvordan intervjue en forsker?
Sommervikar i Blend.
Våre presentasjoner Jón Steinar Guðmundsson Institutt for petroleumsteknologi og anvendt geofysikk NTNU Februar 2009.
Hva er motivasjon? Motivasjon = bevege Motivasjon er iboende
Hønefoss politistasjon
Veiledning av elever / lærlinger
Kvinne på topp September2008.
Comfort Hotel TRONDHEIM.  Billed av High Tech = Ntnu.
MI – Motiverende intervju som hjelpemiddel ved livsstilsendring
Kapittel 7 Johanne har ingen klær.
- roller og forventinger
Frontlinjeserivce
Aggression Replacement Training
Velkommen til lederkurs kveld 2 på BMB
Med sekken full av penger!
Den store ID-quizen Hvem er du? - Ta testen nå!.
Oppgave 42 Finn feilene i setningene, og gi forslag til riktige setninger. Her finnes det selvsagt mange muligheter og ikke én fasit.
De viktige ting i livet Kilde: Ukjent.
VELKOMMEN TIL URO OPPLÆRING
Muntlig eksamen i historie Del 2 – fagsamtalen
Muntlig eksamen i Historie og filosofi Del 2 – fagsamtalen
I dag: litt om kommunikasjon
Om å skrive om litterære tekster
LÆR DEM Å LEDE. LÆR DEM Å LEDE MARIA Det kan virke som om Maria er en rolig innadvendt person. Hun er stille. Hun liker å lytte til Jesus. Hun.
KOMMUNIKASJON Samling 3 Stabsutvikling.
Lederen som coach Jeg kan ikke lære noen noe,
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Johannes 14,1-11 veien, sannheten og livet
Kurslederkurs Bra mat for bedre helse Endringsfokusert rådgiving
FOS 14. januar 2010 Vibeke M. Mostad Stiftelsen IMTEC
I dag snakker vi om psykiske problem:
… som skulle arrangere en løpekonkurranse.
Opplæringspakken for barnerepresentantene Møte med administrasjon, politikere og media Hvordan få fram det jeg vil si.
Telefonmanus når du ringer fra din egen liste nr 1
Er uglen smart? Vi har forsket litt og her er svarene.
Visste du at de som fremstår som virkelige sterke , i virkeligheten er de mest svake og følsomme? Visste du at de som bruker sin tid på at beskytte andre,
Kommunikasjon JOHARI Tilbakemeldinger Aktiv lytting og åpne spørsmål
Tema: Kommunikasjon i team
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
HVORDAN LEDE DITT TEAM Coaching for effektivt lederskap
VERDISKAPING I NORSK NÆRINGSLIV 1 NESO BASSKOLE Arbeidsledelse Samling 4 klasse 19, Tromsø 20. – 23. januar 2015 Hanne Winther og Magne Beddari, VINN.
«Sammen om læring» - Finstad skoles visjon
Arbeid i valgkomite og nominasjonskomite på fylkesplan i Sp
Politisk påvirkning.
Arbeidsplan for 7. Trinn Hva vi ønsker å gjøre for elevene:
Livsstilsending - uke 5 -
Problemløsning.
Kapittel 6 Kveldsmat hos familien Dalilah.
Drama som læring Noen tips til aktiviteter. Samvittighetens røster En elev personaliserer personen som har et dilemma, et problem eller etisk utfordring.
Livsstilsendring Uke 6.
Hva er den ekte og opprinnelige versjonen av deg selv?
Synlighet og oppslutning
Nysgjerrighet Hva er du nysgjerrig på akkurat nå?
Livsstilsendring Uke 6.
Utskrift av presentasjonen:

MEG OG MIN DOWNLINE. FØRINGER TIL HJELP/SELVHJELP. Få en vellykket organisasjon.

GOD ETIKK.  God etikk vil skaffe deg den standard, integritet og profesjonalitet som er helt avgjørende for å kunne bygge en suksessfull forretning/downline.  Jeg skal etter beste evne følge den gylne regel å ”BEHANDLE ANDRE SOM JEG SELV VIL BLI BEHANDLET”.  Jeg skal etter beste evne yte høyeste grad av servise i behandlingen av kunder/medlemmer, rettferdig og høflig, og forklare vårt produkt mest mulig korrekt.  Jeg skal presentere selskapets provisjonsplan fullstendig og uten overdrivelse til potensielle medlemmer/kunder.  Jeg skal oppfylle alle forpliktelser assosiert med sponsing av distributører, inklusive opplæring, motivasjon og støtte.  Jeg skal etter beste evne føre min forretning profesjonelt, holde mine forpliktelser overfor andre, og avtegne et positivt bilde utad, overfor alle jeg er i kontakt med.  Jeg skal alltid huske at suksess er et resultat av ærlig innsats.

EGNE MÅLSETNINGER.  Hvilke sterke sider har du, som kan føre deg til dine mål ?  Hvilke svake sider har du, som kan begrense din suksess ?  Trenger du sårt til et samarbeid med bestemte personer for å nå dine mål, eller tror du kanskje at team - arbeid med ”ukjente/kjente” personer tar frem det beste i deg ?  Hva er dine målsetninger som distributør det første året ?  Hvor mye tid kan/vil du sette av pr. uke til dette?  Er dine målsetninger realistiske ? Har du del – mål, som ligger innen rekkevidde ?  Tåler du at ”ting stopper litt opp” i perioder ?  Forestill deg at du når målene dine. Hvordan føles det ? ” Berre lekkert ” ? ” Berre lekkert ” ?  For du HAR BESTEMT DEG FOR AT DU VIL … ikke sant ?

Å kunne kommunisere, del 1  Effektiv kommunikasjon er ”en kunst”, men absolutt nødvendig for å kunne bygge og vedlikeholde en vellykket organisasjon. Folk blir motiverte av å få vite hvordan andre fra lignende ”ståsted” har lyktes i å nå sine mål. Gjensidig motivering gir veldig ofte resultater.  Å lytte er et selvfølgelig fundament i god kommunikasjon. Jo mer oppmerksomt vi lytter til hva den andre personen har å si, desto mer effektivt kan vi vise vedkommende hvordan hun/han kan nå sine mål med enkle metoder.

Å KUNNE KOMMUNISERE, del 2  Vær villig til å lytte når en annen person snakker.  Konsentrer deg om hva som blir sagt.  Lytt med forståelse.  Vær sikker på at du forstår meningen bak ordene som du og den andre personen bruker.  Unngå ønskelytting.  Prøv å ikke bare høre det du vil høre.  Prøv å ikke dømme før du er sikker på at du har forstått.  Ikke trekk forhastede slutninger.  Vis med ”hele kroppen” at du forstår.

Å KUNNE KOMMUNISERE, del 3  Husk at perfekt tale ofte ikke garanterer god kommunikasjon.  Det er feil å tro at du har kontroll over situasjonen så lenge du snakker.  Ikke bli for glad i lyden av din egen stemme.  Ikke snakk for mye.  Still spørsmål.  Ikke putt ord i munnen på andre.  Ca. 75% av det som sies, går inn det ene øret og ut det andre.  Repeter det viktigste igjen i sluttfasen.  Gi alltid først litt ros, før du retter på andres feil.  Husk at kommunikasjon ofte er symbolsk !

Kartlegg potensielles behov.  Er jobben din mindre interessant nå enn da du begynte ?  Innehar du en jobb uten mulighet for forfremmelse ?  Føler du at dine egenskaper blir fullt utnyttet ?  Føler du at du av og til nærmest kan gjøre jobben ”i blinde” ?  Ser du på klokka konstant ?  Teller du dagene frem til neste helg/ferie ?  Har du mye jobbtanker utenom arbeidstid ?  KUNNE DU TENKE DEG EN NY KARRIERE, eller noe interessant, i første omgang ”på si” ?

Å KUNNE KOMMUNISERE, del 4  ”Hva slags jobb har du ?” Etter at du har stilt dette spørsmålet; stopp og LYTT. Etter at du har stilt dette spørsmålet; stopp og LYTT. ” Ønsker du ofte at du drev med noe annet ?” ” Ønsker du ofte at du drev med noe annet ?” Hvis svaret er ja: ”Av alle ting du kan gjøre, hva har du mest lyst til ?” Hvis svaret er ja: ”Av alle ting du kan gjøre, hva har du mest lyst til ?” Hvis svaret er nei: ”Ønsker du at du kan gjøre jobben annerledes, eller i en annen skala ?” Hvis svaret er nei: ”Ønsker du at du kan gjøre jobben annerledes, eller i en annen skala ?” * Fortell hvor gøy/spennende du har det, før….. ” Vil muligheten for en drastisk økning i din inntekt kunne gjøre det interessant å vurdere å gjøre noe spennende i tillegg ? I team med meg og noen andre dyktige og ivrige mennesker ? ” ” Vil muligheten for en drastisk økning i din inntekt kunne gjøre det interessant å vurdere å gjøre noe spennende i tillegg ? I team med meg og noen andre dyktige og ivrige mennesker ? ”

OPPFØLGING AV NYE.  Hjelp dem å etablere målsetninger.  Inviter dem til opplæring/kursing.  Kontakt de via tlf./mail.  Gå igjennom presentasjonene med de.  Hjelp til med deres første rekrutteringsmøter. Begynn med de potensielt beste prospektene i navnelisten.  Belønn all innsats med ros.  Introduser dem for folk høyere oppe på sponsorlinjen, gjerne folk som har gjort det godt, og kan fungere som en ekstra upline/støtte.  Hold drømmen og viljen ”i live” hos dem.  LYKKE TIL I DITT ARBEID ! I TEAM ER VI ” DYNAMITT” !!  Per Erik Olsen,