www.visitoslo.com Jørn Tore Persen Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Advertisements

Forside/oversikt Fag / tema Samfunnsfag, Norsk, Engelsk Trinn 5. trinn
Møte for bedriftskontaktene 4. oktober • Teknologistatus • Ambassadørnettverk • Høstkampanje • Bergens Tidende Agenda.
VM Fotballen.eu har foran VM i fotball 2010 fått på plass et VM-studio utenom det vanlige. Det du ikke finner om VM her er ikke verdt.
1964 Magasinet Nyhetsbrev Web 2000 Mobil MBO Hjemmet Mortensen selger til de ansatte Nettbrett 2010 Web-TV 2011 Byråguide 2013 Event 2012 KAMPANJE.
Deltaker på sosialt nettsted Bruker du sosiale medier som for eksempel Facebook, Twitter eller LinkedIn? (Prosent av Internettbrukere) 17 Dagligbankundersøkelsen.
Strategi og behov for nettstedet bibin.no - bibliotekene i Østfold Høsten 2011.
Kommunal- og regionaldepartementet Norsk mal: Startside Tips engelsk mal Klikk på utformingsfanen og velg DEPMAL – engelsk. Eller velg DEPMAL– engelsk.
HVA ER ?.
Trondheim Linda Stewart, Hedmark fylkeskommune Digitaliserte museumssamlinger Hva så?
Informasjonskompetanse + smarte tips & triks….
Gjenbruk av offentlig informasjon 16 januar 2009 Vindern, Oslo Michael Borge Daglig leder tellUs.
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Elverum, 24. Mai 2011 Kenneth Baranyi Eriksen. Hvem er? Kenneth Baranyi Eriksen  Daglig leder Webgruppen AS  Siviløkonom, fotballtrener  Webanalyse.
Sosiale medier Digitalt temakurs Innhold: Datasikkerhet og nettvett, generell bruk av PC og sosiale medier.
Salg og markedsføring på internett – muligheter for Vekstbedriftene 22. okt 2009, Nina Furu.
© Fairtrade 2010 Project Title sits here Fairtrade-ukene 2013 © Fairtrade 2010.
Fotballen.eu Her følger en detaljert oversikt over muligheter for annonsering på fotballen.eu Du får også oversikt over statistikk samt historikk.
3.14 X AXIS 6.65 BASE MARGIN 5.95 TOP MARGIN 4.52 CHART TOP LEFT MARGIN RIGHT MARGIN Bruk av streaming og social TV ANFO Knut-Arne.
Larvik bibliotek Foredrag om sosiale medier Kl – Seniornett Larvik Sliperiet: Datakafé Kl – Minikurs: facebook Kl –
Salgsteknikker & Sosial media
1 Web og sosiale medier Kvinne på Topp 22. September 2008 Sørmarka.
Surfing sosial media - Bilkjøring Her lærer vi hvordan du kan bruke Sosiale medier til å se på et bestemt tema - Bilkjøring Vi skal se på Twitter, Facebook,
Dyreparken på 300 sekunder.
Er sosiale medier og nettverksbygging suksessoppskriften for retail? ”Klikk på bestill øverst høyre”
Workshop 8. februar 2013 Nye nettsider Maria og Martin.
29.aug.2011 Klyva. Fra gutterom… TIL GRÜNDERDRØM! • Gjennombruddet: ”Rørlegger Bergen” • MaxResultat.no i des • Skreddersydde nettløsninger og strategier.
Er du synlig der dine kunder forventer å finne deg?
Webkommunikasjon og evaluering
Hvordan bruke IKT som kulturbedrift
Økt omsetning, økt lønnsomhet og
Nyhetsstrømmer #02 RSS ( RDF Site Summary ) gjør at man kan abonnere på nyhetsstrømmer. Atom er en standardisering av RSS formatet. Kan abonnere v.h.a.
1 Pilotsamling, Oslo november 2009 Formidlingsplan: BIT Reiseliv generelt og Nasjonal Booking spesielt.
PETS Trøndelag og Nordmøre Best Western Stav Hotell april 2011 HOVEDMENY Hjem Opplæring Mål Mål og status Websider 2280 Smart på web Tips Sosial.
Acebook som strategisk verktøy Andreas Engen Willersrud, KSA Redaksjonsrådet UiT
+ Wiki i klassen Tonje Hilde Giæver og Louise Mifsud TOS IKT1.
Kommunikasjon Ordet stammer fra det latinske ordet communicare som betyr å gjøre felles/ gjøre sammen Nettsider = enveiskommunikasjon Sosiale medier =
MSDR : Microsoft Direct Respons. Hva er MSDR? Mulighet for kunde å kjøpe CPC kampanjer på usolgt varelager Passer godt for buskap som triggger til handling.
Hva er ?. Facebook er et av de mest kjente sosiale medier eller nettsamfunn. Det er en gruppe mennesker som ved hjelp av data (internett) kommuniserer.
MED KLUBBEN I SENTRUM SOSIALE MEDIER. Hva er sosiale medier Sosiale medier Betegnelse på alle nettsteder der brukerne selv skaper innholdet Blandt de.
Kildekritikk Vibeke Bjarnø, avdeling for lærerutdanning og internasjonale studier.
Noen nye tall om søkemotorer 2008/2009 Kilde: iProspect,
PETS Sola mars 2012 Tor Jan Reke
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Brukerundersøkelse Klikk Helse (antall respondenter: 439) Gjennomført i perioden 17. septmeber til 29. oktober 2008 Av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck.
KLIKK SAMLIV Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
KLIKK FRILUFT Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Januar 2009.
KLIKK REISE Brukerundersøkelse gjennomført av Innsikt v/ Marta Holstein-Beck Mars 2009.
 Sosiale Medier Sosiale Medier komiteen Rotary Møte 12. Oktober 2011.
Struktur Nå Internett Uavhengig systemer bygd opp over tid.
Grunnkurs i webpublisering
SOSIALE MEDIA OG WEB Norges bryteforbund Inger Wold.
Sosiale Medier SOSIALE MEDIER ER FREMTIDENS MARKEDSKANAL OG BRUKEN HAR EKSPLODERT DE SISTE ÅRENE VI GJØR DEG SYNLIG I MENGDEN.
Kjøp av annonser og søk Basert på egne erfaringer, og eksempler på uttalelser hentet fra div forum på nettet, der disse leverandørene er diskutert!
Effektiv nettskriving Slik blir du forstått på nettet.
Presentasjon av konsept
Sosiale medier og kriseinformasjon. «.. en teknologisk nyvinning som har potensial til å endre våre arbeidsvaner. Deltakelse i sosiale nettverk, samarbeid.
Kort om Bysiden Norges største byguide på nett (52 byer) ‏ Aktuell informasjon om arrangementer. Hva skjer, hvor og når? Brukeren kan selv legge ut informasjon.
PETS – Oppdal april 2010 HOVEDMENY  Hjem  Opplæring  Mål  Mål og status  Websider 2280  Smart på web  Tips  Sosial medier  Demo webwiz.
Nettsider som sjanger Vibeke Bjarnø, IT-seksjonenIT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo Norsk-seksjonen vil.
Markedsføring.
Hvilke plattformer bruker dere?
Rekrutteringskampanjen 2015
PrEsentasjon.
Gode venner som hjelper andre
Midtveisevaluering Malin Littauer Yndesdal, SKS/AF/LOS
BROOM MARKED Broom er Nordens største nettsted om bil - med rundt unike brukere/1,3 mill. sidevisninger i uka Broommarked skal være unikt på enkelte.
Hovedside Om fotballen.eu Statistikk for siden annonsetyper/størrelser
Utskrift av presentasjonen:

Jørn Tore Persen

Agenda Nøkkeltall Hva er nytt på web i 2009? Hva gjør VisitOSLO for å bygge trafikk til sine sider? Hvorfor annonsere hos VisitOSLO?

Nøkkeltall ,3 millioner unike besøkende –Forventer ca. 1,5 millioner i ,6 millioner sidevisninger 42 % norske besøkende 58 % internasjonale besøkende Kunden besøker i snitt 7-8 sider Nettstedet finnes på 6 språk

Nøkkeltall august unike brukere –Økning 38 % mot 2008 –Akk. jan-aug 1,1 mill 1,2 mill sidevisninger –Økning 25 % mot 2008 –Akk. jan-aug 8,2 mill 1.Norge 2.Italia 3.Tyskland 4.UK 5.Spania

Nytt på nett - online booking Nye pakker; show, teater og idrettsarrangementer Nytt design på booking portalen Ny handlekurv

Norgeskampanje

Facebook annonser 4000 klikk inn på bookingsidene. Annonsene eksponert for ca 12 mill ganger for interesserte brukere!

Finn.no – søkeord ”Oslo” i august 2 stk animerte bannere på finn.no/reise, søkeord Oslo, i august 09. Delte plasseringen med 2 andre aktører (visning hvert tredje klikk) Oslo er det mest søkte ordet i hele finn.no/reise

Adwordskampanje – kr (løper fremdeles) Konverteringspris nå nede på ”agentprovisjonsnivå” (dvs 5-7 % av hotellomsetning i pakkene) – og er dermed blitt en levedyktig kampanje også etter Norgeskampanjen 09! Eksempler på hvordan det kommer til syne i et Googlesøk

Nytt på nett – Mitt OSLO Brukerne kan laste opp bilder og skrive inn tips Innlogging Tips fra brukere i Oslo Vi henter innhold fra Facebook, Twitter, Flickr og YouTube. Brukere kan gi omtale og karakter Tommel opp/ned

Andre nyheter på nett Ny sightseeing kalender Nye skolesider Inspirasjonssider Bransjeweb –Hvem er hvem i VO? –Aksjonæroversikt –Tips om sosiale medier

Distribusjonspartnere - digitale Ny strategisk partner: CatchTheEye –Distribusjon til alle skjemer på Deli Delucca Andre samarbeidspartnere: visitnorway.com, finn.no, googlemaps.no, NRK Tekst-Tv, Oslo Puls, OSL Gardermoen

Nytt eNyhetsbrev til alle i VisitOSLOs bookingdatabase (tidligere bookingkunder)

Hva kommer i 2010? ? Flere og bedre pakkeløsninger Videreutvikle Mitt OSLO

Trafikk til VisitOSLO.com som responskanalwww.visitoslo.com Nyhetsbrev til 5000 personer Norgeskampanje, annonser på pakker –Aviser, Nettaviser, Google, Finn.no Aktiv deltakelse i nettsamfunn: –Facebook, Tripadvisor, Twitter med tips og svar på spørsmål

Trafikk til VisitOSLO.com Nye linker og deling av våre nettsider –Del på Facebook, Nettby, Digg. Delicious, My space, Twitter Fokus på strategiske partnerskap vs konkurenter Utveksling av digital informasjon

Hvorfor på ? Bruk pengene på egen web Bransjerettet medium med utfyllende reise- og destinasjonsinformasjon Attraktiv målgruppe for tilbydere av opplevelsesbasert turisme Relevant synlighet og eksponering i mot unike brukere Varemerkebygging og representert der konkurrenter er plassert Generert trafikk til bedriftens hjemmeside Generert salg

Online annonsering 2010 Tre formater enkel, dobbel og skyskraper –Uten animasjon og flash Annonseweb Aksjonærrabatt Hotelløsninger