IKT og media i norskfaget. L97 om IKT og media i norskfaget  Fra 1.klasse skal de se video eller fjernsynsprogram  Fra 2.klasse skal de leke på datamaskin,

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse.
Advertisements

4. Klasse Kurs - Oktober 2003 BeSLIktBeSLIkt I 4. klasse skal elevene:  få hjelp til å utvikle gode lesemåter og dermed få bedre innholdsforståelse.
BeSLIkt 2. klasse Kjølberg, juni 2004.
Begynnende Skrive og Leseopplæring med bruk av Ikt
VG3 – norsk: Pensum og lærebok
HVA ER ?.
Hva sier den nye læreplanen i norsk (K06) om skriveopplæring?
Kva konsekvensar har Kunnskapsløftet for norskfaget i lærarutdanninga ved HSF? Utgangspunkt i nye emne i Kunnskapsløftet.
Leksehjelp En presentasjon av:. • Hvordan skal jeg hjelpe barnet mitt med leksene? • Hva er skolen sitt ansvar?
Om praktisk tilrettelegging av fjernundervisningen Eksempel fra Praktisk Pedagogisk utdanning ved UMB Nasjonalt studieveilederseminar 2007 Hans Erik Lefdal.
Institutt for lærerutdanning og skoleutvikling UiO Lesevaner og IKT-bruk blant elever fra språklige minoriteter i Norge En sammenlikning mellom elever.
Med forskning på timeplanen
Denne presentasjonen er en del av Foreldrepulsen ® - Kan kun benyttes av infoREGI kunder Spørmål rettes til Foreldrepulsen ®
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Vi ønsker å presentere Excel som verktøy.
Den digitale dimensjonen i læreplanen for norsk
Kunnskapsløftet og sammensatte tekster
Begynneropplæringen.
Språk, Lesing og Læring Oppfølging av SLL-planen
”Å skrive seg til lesing”
IT-seksjonen, avdeling for lærerutdanning
IKT i GLU-utdanningen: Hva kan vi forvente at studentene kan?
Tekstmestring, leseutvikling og skrive- og lesevansker
Praksislærermøte GLSM-praksis
Skriving som kommunikasjon
Berit Bratholm : BREDBÅNDSPROSJEKTET DIGITALE MAPPER OG SAMARBEIDSLÆRING.
Hvordan kan vi bruke det?
CASE VÅRE ELEVER: Umotiverte elever Dårlige lese- og skriveferdigheter
Lise Iversen Kulbrandstad, Høgskolen i Hedmark, foredrag Midtveiskonferanse Felles læreplan i norsk og aksjonsforskning Lise Iversen Kulbrandstad.
VELKOMMEN TIL BRAGERNES SKOLE VI VIL TRIVES VI VIL LÆRE
Strategier og kompetanse
Veien videre Tredelt: Oppfølgingsmøtet med analyse av skolens ståsted
Vi besøkte Tjøme ungdomsskole i vår praksisperiode.
Trageton: ”Å skrive seg til lesing”
GRUPPEARBEID, LESEOPPLÆRING 25. OG 26. OKTOBER 5. – 10. TRINN GRUPPE 14 LESEFORSTÅELSE.
Charlottenlund Barneskole-1. trinn Praksisgruppe 8
IKT i begynneropplæring
Ellinor Brune Hareide og Sissel R. Weydahl
Kritisk analyse av dataspill 8. klassingers syn på bruk av sex og vold i dataspill Ungdomsskoler i Fetsund og Brescia.
Krl-faget i skolen Alf Rolin, HiØ 2007
Språk og leseplan 6.trinn Innlandet skole
Språk og leseplan 7.trinn Innlandet skole
Foreldreskolen del 1 Norskfaget.
Lyshovden Oppveksttun!
FORELDREMØTE 1. KLASSE 11. MARS 2015.
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Case 1: Etiske dilemmaer ved bruk av IKT i skolen
Vanlege nynorskfeil.
Leksjon 02 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 2.
Microsoft Office/Open Office Tilsette ved ALI/HSF har berre erfaring i bruk av Microsoft Office Utfordring å møta skular som brukar OpenOffice.
Skriving i begynneropplæringa
Skrivepedagogikk A1A. Grunnleggende ferdigheter i faget (LK06 s. 43) ”Skriving er en måte å utvikle og strukturere ideer og tanker på, men det.
Leksjon 03 IKT i tilrettelegging av pedagogisk materiale 3.
Digital kompetanse Presentasjon basert på essayet ”Den sjette kompetansen” Jostein Tvedte.
| Munnleg kommunikasjon. Kompetansemål lytte til og vere open for argumentasjonen til andre og bruke relevante og saklege argument i diskusjonar bruke.
Profesjonsfaglig digital kompetanse i den 5-årig lærerutdanning Digital kompetanse-søylen Louise Mifsud og Tonje Hilde Giæver.
Plan for 1.klasse Uke 1 4. – 8. januar. MandagTirsdagOnsdagTorsdagFredag 1 Norsk Samling 2 Norsk Gym 3 MatteEngelsk Samfunnsfag Norsk 4 MatteK&HMusikkMatte.
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Foreldremøte 2. trinn 14. September Presentasjon av lærere på 2. trinn:
Inviterer til foreldrekurs i CD-ORD
Velkommen til foreldremøte i 2d
Quiz.
Velkommen til foreldremøte i 2a
Digital startpakke – Nettvett 1
Velkommen til Foreldremøte 7. trinn
Spørsmål til diskusjon Leselyst- en bok for alle
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Kap 9 Fordjupingsoppgåva
Velkommen til foreldremøte i
Velkommen til foreldremøte, 28. februar
Utskrift av presentasjonen:

IKT og media i norskfaget

L97 om IKT og media i norskfaget  Fra 1.klasse skal de se video eller fjernsynsprogram  Fra 2.klasse skal de leke på datamaskin, skrive og tegne  Fra 3.klasse skal de skaffe seg videre erfaring i å lese og skrive, f.eks på datamaskin.

Hvor begynner vi?  Hva er god begynneropplæring i lesing og skriving? Hva er god begynneropplæring i lesing og skriving? –Syntetisk metode –Analytisk –LTG – pedagogisk opplegg  Anne Britt Hansson –elevene lager sine egne matematikkbøker

”Tekstskaping på datamaskin”  Arne Trageton  13/14 klasser i Norge, Danmark, Finland og Estland blir fulgt over 3 år.  Spørreskjema Spørreskjema

IKT som verktøy  Tekstdokument  Presentasjon  E- mail  Chat  Søkemotorer  Samtalerom

Hvordan bruke media?  11.september september 2001  Reportasjen Reportasjen

Oppsummering ”Mitt piano” Det du trur er ein tiger som går på ein veg. Det er berre mitt piano som spelar litt for deg. Det du trur er fire løver som brøler i eit kratt. Det er berre mitt piano som kysser deg god natt. Ragnar Hovland