Kjøreregler Visjoner Strategier Verdier STYRET 2012.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ski IL Innebandy Virksomhetsplan Ski IL Innebandy n3sport.no/bandy/ski facebook.com/SkiIlInnebandy Arbeidsdokument.
Advertisements

Music: Nightengale Serenade
Lunner Skolefaglig rådgiver Velkommen til UNGDOMSRÅD!
Retningslinjer for klubben – og foreldrevettregler
Fagforeningens arbeid for mangfold
MEDLEM AV SKOLENS SAMARBEIDSUTVALG
B ÆREKRAFTIG R EISELIVSUTVIKLING R EISEMÅLSUTVIKLING • R EISELIVSRÅDGIVNING • B ÆREKRAFTIG R EISELIVSUTVIKLING Fjellturismekonferansen 2012 R EISEMÅLSUTVIKLING.
Valdres Natur- og kulturpark.
Av Oda, Magnus, Elfrid og Siw-Anita
Spydspiss og Merkevare i et internasjonalt opplevelsesmarked
Erfaringer fra Tromsø kommune
Generelt om Randaberg Kommunen
REKRUTTERING • COACHING • SKREDDERSYDDE LØSNINGER • KURS Personlig utvikling - Team bygging - Samarbeids relasjoner - Samarbeide leder/sekretær.
NÆRINGSVENNLIGE ASKVOLL SEMINAR FOR POLITIKERE 22.APRIL 2013.
Valdres Destinasjon AS
Hva skal et styre gjøre av arbeidsoppgaver?
Lørenskog Idrettsforening
Her begynte vi NRK Super vi skal være et viktig veksthus for barn
-En artig og attraktiv skole hvor alle er unike spiller på lag VELKOMMEN Foresatte ved studiespesialisering vg 1 Byåsen videregående skole 2009/2010.
Brukermedvirkning i interkommunalt samarbeid Øyer 24. Oktober 2012 Arne Leite.
”Vi strekker oss litt lengere” Personalsjef, kollega og medmenneske
Planstrategi som nytt verktøy
Rekruttering av tillitsvalgte i landbruket sine organisasjoner Samarbeidsrådet, Sola, Terje Vareberg.
Cafédialog – elevmedvirkning
Styret – hjertet i foreningen
Kunsten å være tillitsvalgt og likeperson
Sjømat som næringsutvikler v/Roger Pedersen Prosjektleder – Sjømat fra Finnmark.
HORDALAND MUSIKKRÅD Konferanse for lokale musikkråd Bergen, 12. – 13. mars 2010.
  Verdibasert kultur-endring som basis for prestasjonsutvikling Foredrag Cupfinale-seminaret 19.januar 2013  ”Det viktigste er at vi trener og forbereder.
Bjerkebarnehagenes visjon og verdigrunnlag
Plan for kompetanse og identitet
"God bagasje på livets reise."
Foreldreutvalget for grunnskolen i Levanger ( FGIL ) * FGIL er valgt for å være et koordinerende og felles ledd for alle Foreldre arbeidsutvalgene (FAU`ene)
Vedtatt mai Arbeidsgiverpolitisk plattform - AGP.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
Navn på nybygget.  Identitet  Tilhørighet  Skape en merkevare  Skape lyst til besøk Hvorfor trenger vi et navn?
På Borregaards vis Bedriftskultur og verdigrunnlag Juni 2014.
Hva skal til for å vinne? Leif Gautestad Leif Gautestad.
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Xx Høgskolen i Gjøvik. INNHOLD 2 1)Høgskolen i Gjøvik 2)Mål og strategier 3)Satsingsområder.
Klubben og klubblederrollen Skolering av nye tillitsvalgte Lokal introduksjon Utdanningsforbundet Bergen 2013.
Jeg – en merkevare ? Refleksjoner og bevisstgjøring om sluttpakker og jobbsøking/CV ECONA Petter A. Knudsen.
1 Ansatt i Arendal kommune -hva betyr det?. 2 Bystyret er sjefen Flertallsvedtak i bystyret er pr.definisjon riktig  Mangelfull sakstillrettelegging.
Skolens visjon 1. Ambisjon Vi skal ha en positiv karakterutvikling Vi skal ligge i toppen i Akershus når det gjelder andelen elever med fullført og bestått.
Juni 2009 Regional FoU-strategi for Østfold ”Samspill og synergi”
Kor går Innovasjon Norge? Endringar Møte med Stortingsbenken
Kvalitetskultur ”Litt bedre i dag enn i går” Kvalitetsstrategi for Helse Midt-Norge
1 POSISJONERING Trond M. Backer Kommunikasjonssjef i Strømmestiftelsen
Elevundersøkelsen 2015 Består av temaene; trivsel, motivasjon, hjem-skole, støtte fra lærerne, arbeidsfordeling og læring, vurdering og læring, medvirkning,
Valg av verdier bilde. Våren 2015 SSK fotball ønsket å bli mer bevisst på hva vi vil og hvordan vi vil ha det. Alle lag ble bedt om å diskutere verdier.
Idoler & idealer. Et trygt rom Her er du velkommen som den du er Du er en bra person akkurat slik du er Ikke si og gjør noe du ikke selv vil Ha respekt.
STRATEGISK STYRING OG LEDELSE: FORUTSETNINGE OG BEGRENSNINGER Irene Dahl Andersen Divisjon for psykisk helsevern Sykehuset Østfold.
Hva er de viktigste utfordringene for en rektor? Rektor Sigmund Grønmo UHRs rektorskole 24. september 2007.
KOMMUNEPLAN FOR VINJE Samfunnsdelen Samfunnsdelens plass i plansystemet.
Cittaslowrådet Hvordan arbeide for å få energi og effekt ut av Levanger som Cittaslow? Levanger er en flott plass å bo – utrolig vakker også,
Velkommen til Åmot ungdomsskole
Visjon, virksomhetside og verdier
Hovedavtalen Hva, hvorfor og hvordan?.
samrådningsmøte Regionsentra vs omkringliggende kommuner
Verdiar i nye ålesund Verdidebatt og verdiblink Leiarsamling P1 Komité for kulturbygging og verdiar.
Plannettverk om klimatilpassing
Spillemiddelsøknad 2019 Prioriterte områder.
Blikk på intensjonsavtalen
Oversikt som danner grunnlag for et felles målbilde på kompetansebehov
Personlig utvikling. En 7-trinns modell
Verdier og visjon i nye Stavanger
Arrangementsstrategi Lillehammer-regionen
Strategisk hierarki Regnskap AS.
Prioriterte mål i kommunalt og fylkeskommunalt planarbeid
Handling i hverdagen der barna er
Utskrift av presentasjonen:

Kjøreregler Visjoner Strategier Verdier STYRET 2012

VISJON - VALDRES – - landets sterkeste regionale merkevare- Valdres skal ha et lønnsomt og variert og framtidsrettet næringsliv basert på høg kompetanse

Hovedstrategien : Alle tiltak i VNK skal bidra til å bygge merkevaren Valdres – og således bidra til økt verdiskaping og livskraft. Andre overordnede strategier er: Valdres skal i merkevarebyggingen prioritere landbruk, reiseliv, foredling, helse og kultur Valdres skal ta tak i sin egen utvikling. Valdres skal utvikle sine egne konkurransefortrinn Valdres skal strekke seg lengre og bli bedre enn andre på utvalgte områder. Valdreskvalitet i alle ledd Verdigrunnlaget I merkevarebyggingen skal Valdres skal ha spesiell fokus på: Miljø – merkevaren Valdres skal bygges på miljøbevissthet og en definert miljøstandard. Kultur – merkevaren Valdres skal bygges på en identitet knyttet til vår sterke lokale kultur. Det gode og moderne Valdres –De gode opplevelser og det aktive liv skal være framtredende. Valdres skal utvikle urbane kvaliteter.

KJØREREGLER I STYRET Styremedlemmene skal lojalt forholde seg til følgende : 1.Snakke med hverandre – ikke om hverandre 2.Ha respekt for tid og rom – gjennomføre hver sak 100% 3.Involver alle medlemmer i hver enkelt sak 4.Bidra til trygghet og god takhøyde. 5.Alltid diskutere sak – ikke person 6.Vær lojal – særlig når vedtak er fattet 7.Det er lov å være uenig, men gå for valgt løsning 8.Det er lov å rose en kollega 9.Ha fokus på mål 10.Synliggjøre suksess