Bruk av ATP-modellen i Trondheim kommune Tatt litt tid å få aktive brukere. Eksempel på bruk i 2006: Oversikt over biltrafikk Trafikkmessige virkninger Skolebarntrafikk og trafikksikkerhet Plassering av kollektivterminal Parkeringspolitikk Prioritering av utbygging av boliger
Oppslag for trafikktall Trafikktall fra telling Trafikktall fra TRIPS-beregning Trafikktall fra ATP-beregning
Trafikk på gatenett Trafikk mellom soner i TASS-modell fordelt etter korteste rute i ATP-modell
Brundalsforbindelsen – ulike vegalternativ Mål: Å finne trafikk-fordeling og rutevalg med alternative vegløsninger
Skolebarntrafikk og trafikksikkerhet
Kollektivterminal i Midtbyen
Tilgjengelighetsvurdering i forbindelse med vurdering av parkeringsdekning Mål: Andel bosatte innenfor 30 min reisetid til fots eller med kollektive transportmiddel
Kommuneplanens arealdel vurdering av kollektivtilgjengelighet i boligområder