Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertArve Didriksen Endret for 9 år siden
2
FUNKSJONALITET
3
MULIGHETENES REGION •ØKT MOBILITET, ETT ARBEIDS- MARKED •KUNSKAPSINTENSIV VIRKSOMHET OG SYSSELSETTING •ØKT VERDISKAPING •FUNKSJONELT SAMSPILL MELLOM TRONDHEIM OG REGIONEN EFFEKTIVE, SIKRE OG MILJØ- VENNLIGE KOMMUNIKASJONER
4
REGIONAL UTVIKLING
5
UTGANGSPUNKT •GJENNOMSNITTSHASTIGHET PÅ OM LAG 60 km/t •BANESTREKNING PÅ 125,5 km •INNTIL 20 STOPPESTEDER •KAPASITETS- PROBLEMER
6
KJØRETIDER TRONDHEIM - STEINKJER
7
FORUTSETNINGER VIDERUTVIKLING AV KJØREVEG NYTT STOPPMØNSTER NYTT MATERIELL
8
NØDVENDIGE TILTAK
9
KOSTNADER StrekningKmKostnad kjøreveg (mill.kr) Trondheim-Hell 30 1 135 Hell-Stjørdal 4 195 Stjørdal-Skogn 32 1 190 Skogn-Steinkjer 49 240 Trondheim- Steinkjer 115 2 760
10
KR / TIDSREDUKSJON
11
NYTT STOPPMØNSTER? •TRONDHEIM •STEINKJER •VERDAL •LEVANGER •STJØRDAL •VÆRNES
12
KJØRETIDSREDUKSJON MODERNISERT BANESTREKNING 115 km, REDUSERT REISETID PÅ 1 t 5 min: NYTT STOPP- MØNSTER RED. km : TRONDHEIM- STJØRDAL : STJØRDAL- LEVANGER : VERDAL- STEINKJER : LEVANGER- VERDAL ØKT KJØREHASTIGHET
13
NYTT MATERIELL ELEKTRIFISERING AV BANESTREKNINGEN ER INKLUDERT I KOSTNADENE DET ER FORUTSATT BRUK AV TOGMATERIELL SOM ER TILPASSET MULIGHETENE VED EN MODERNISERT BANE
14
SYSSELSETTING
15
ØKT TILGJENGELIGHET
16
TOG BLIR RASKEST
17
MANGE FÅR KORTERE REISETID Raskeste transportmiddel til/fra Trondheim vil være tog for 60 000 personer
18
OFFENTLIG PRIVAT SAMARBEID (OPS)
19
OPPSUMMERING REISETID PÅ 1 TIME ER MULIG OG ER ET VIKTIG GRUNNLAG FOR UTVIKLING AV REGIONEN! •HVA ER OPTIMAL TILPASNING? •HVORDAN SKAL MULIGHETENE REALISERES?
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.