Evaluering skoleåret 2008/09 Kultursekken i Levanger (12 besvarelser innlevert)

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Impulssenteret Et dynamisk veiledningssenter i Vaskerelven, Bergen.
Advertisements

Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
I.
Noen tema for samtaler om vennskap (Barnetrinnet)
De dårige følelsene. Veiene ut..
Hva slags spørsmål skal man stille på hvilke nivåer?
HVORFOR VELGER ELEVEN Å DELTA NÅ?
PROSJEKTET OM KOKO OG FLYPLASSEN SOLSTRÅLEN
En innføring i spillet: Lag En Setning
Hurum PPTs erfaringer med LP
Laget av Embret Lund 1BAA. Hovedlærer når vi lærte det praktiske av ‘’gamle metoder’’ og var flink i det han viste oss. Det syntes også godt at han hadde.
PowerPoint laget av Bendik S. Søvegjarto Konsept, tekst og regler av Skage Hansen.
Hjemmeoppgave 1: Å høre etter NAVN: ……………………………….. DATO: ……………………….
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
Bokanmeldelser..
DKS, jan 2007, Tone V Rostad Levanger kommune Den Kulturelle Skolesekken PLAN 2007 – 2009 LEVANGER.
FLYTÅRN Vi fikk ei stor eske inn på avdelinga, som Rainer foreslo
Hvordan intervjue en forsker?
Orientering om kultursekken
Helseforum – 27. Januar 2004 Allan Andreassen Februar 2004.
Kapittel 30 Fag og rutiner på skolen.
E-læringskurs i blodtransfusjon - erfaringer
Brasil bilde 1 Presentasjon:
Vi var på et kurs i Sverige i hele klassen vår i uke 3, det var Mora videregående skole. Skolen var stor med mange elever, SVERIGE.
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Dokumentasjon av en prosess
Vi dro til Sverige med store forhåpninger – ikke bare forhåpninger om det å få kunnskap om det vi skulle gjøre på skolen, men også det å få være litt.
Kristine Johansen Hamar IL - svømmegruppa
Vitensenteret i Trondheim
:23 Evaluering Juleevangeliet, Barnas katedral desember Response Log.
Bokpresentasjon Bergen
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Litteraturuke i et tverrfaglig perspektiv.
PÅ SAMME LAG for å bedre læringsutbytte for alle
Klart språk og brukerinvolvering Frokostseminar DIFI Oslo 11. juni 2014.
Kapittel 37 Hectors ønske om arbeid i Norge.
Mestring og forebygging av depresjon
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
RUBEN ELIASSEN >.
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
ELEFANTKLUBBEN (De eldste barna)
UNG som skyggeredaksjon. Anne Lene Blystad. Jeg er koordinator for UNG-reporter redaksjonen i Hamar Arbeiderblad. Jeg er 22 år, nyutdannet journalist.
Møte med veiledere og kontaktpersoner Informasjon om en ukes praksis på fjerde semester av Lektorprogrammet.
GØY MED GRAMMATIKK: KURS FOR LÆRERE
Jes 40,13 Hvem har målt Herrens Ånd, og hvor er mannen som kunne gi Ham råd og tilføre Ham kunnskap? Rom 11,34 For hvem har kjent Herrens sinn? Eller hvem.
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Hvilke familietilbud trenger de yngste
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Og.
Prosjektsamarbeid eDialog24 og Telehuset. Telenor Telehuset AS 100% eid av Telenor i eget AS Mer enn 10 års erfaring i markedet Markedsleder på SMB og.
Levanger kommune - Levanger bibliotek – Driftskomiteen – Den kulturelle skolesekken.
Lysekrone fra sykkelhjul til lysekrone
De 222 mest brukte ordene i det norske språket..
Gutter som lekeressurser HOSLE BARNEHAGE
ONSDAG  1.økt fra  Vi var i klasserommet og sang sanger med bevegelse og rytmer. Konsentrerte oss veldig om puls-slag. Pulsen i.
Sammensatte tekster ?.
Kapittel 15 På litteraturgruppe
Anna Kristine Halvorsrud, Symra barnehage
Månedsplan for Froskene Mai 2015
Livsstilsending - uke 5 -
Mappevurdering Mappe innebærer at elevene tar vare på ulike former for arbeid, slik at de kan dokumentere både den kompetansen de Definisjon Mappevurdering.
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Helsesøsterkongressen 2017
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Selvbilde Start med å forklare begrepet selvbilde. Les gjerne opp fra teksten i kursmateriellet om hva den amerikanske psykologen Wigfield fant ut i studie.
Tilbakemeldinger fra deltakere på
Emilios jobb som assistent
Sinne Film:
Utskrift av presentasjonen:

Evaluering skoleåret 2008/09 Kultursekken i Levanger (12 besvarelser innlevert)

Sakliste Evaluering 2008/09 v/hj 2.Kompetanseheving neste skoleår v/Oddbjørn 3.Plan for Kultursekken neste skoleår v/hj 4.Eventuelt 1.Revisjon av plan for Kultursekken i Levanger 2.Ny partnerskapsavtale med Fylkeskommunen

1. tr: Videokunst/levende bilder og verksted: OK. Kanskje fornyes noe. Være mer forberedt Elevene likte det godt. Det ble lenge å vente på bildene Det fungerte bra i 1. kl. Tema i verdensrommer var fengende og elevene var aktivt deltagende Fengende og engasjerende måte å formidle film og bilde på Godt fornøyd. Spennende og noe annet det vi kan tilby selv Koselig opplegg Ble litt langdrygt og høytsvevende den første delen der kunstnerne fortalte om og viste egne ark. Andre del der elevene selv var medvirkende var bra

2. tr: Besøk på biblioteket Veldig bra. Hun fra biblioteket var kjempeflink Bra omvisning og flott omtale av forskjellige bøker Alltid spennende og fin mottakelse av elevene Godt og engasjerende opplegg for elevene Bra! Fungerer helt topp

3. tr: Kulturmix OK. En del forsinkelser som ikke var helt bra Fint opplegg Elevene trivdes. Underholdende og morsomt. Allsang burde vært med i programmet. Flere skoler, inkl. oss, burde stilt med innslag Selv om vi ble sittende i trappa, så var det som vanlig et fint opplegg. Oddbjørn Hagen er en snedig programleder til dette. Elevene liker han godt. Artig med en vri på skoledagen Kulturmix var spennende.Dessverre dårlig lyd på vårt innslag Bra opplegg. Elevene fenget. Bra med aktivitet for hele salen

4. tr: Før i tida Dette var et veldig bra opplegg. Elevene var helt med hele tida Veldig bra opplegg rundt tema. Bra med praktiske gjøremål. (Vankelig for matallergi) Veldig fornøyd med opplegget. Positivt at ungene selv får delta i historien En flott dag jeg tror eleven vil huske lenge Kjempebra/topp opplegg

4. tr: Mina og grisefisken Kjempedyktig og engasjerende skuespillere. Får veldig god kontakt med elevene. Blir ”revet med”. Litt kort forestilling. Når vi først er på Levanger, kan det kombineres med flere aktiviteter. Forestillingen var fengende og fartsfyllt. Veldig bra og artig En veldig bra forestilling med få skuespillere

5. tr: Forfatterbesøk Det ble et spennende møte med Ruben Eliassen. Hans væremåte og engasjement sørget for ”full pinne” fra første stund Meget bra Veldig bra og engasjerende besøk! Elevene får et nytt bilde av ”hva en forfatter kan være”! De møtte godt forberedt og møtte en friskus som sprudlet. Veldig bra- engasjerende

5. tr: Andre møte med biblioteket Topp Meget fornøyd Fin opplevelse! Ble møtt av en positiv, engasjerende og formidlingsdyktig bibliotekar!Elevene ble møtt på ”sitt nivå”

5. tr: Improkompaniet RAMP Flott opplegg. Kan gjerne fortsette. Ungene selv var fornøyd Artig og bra opplegg! Spennende å se en forestilling som improviseres fra start til slutt – en ny opplevelse for elevene! Ufarliggjør omstendighetene litt rundt det å opptre; ikke ta seg selv så alvorlig bestandig… Bra

6. tr: Paul Okkenhaug (”Spelet om heilag Olav”) Topp! Greit opplegg. Elevene får kjennskap til en (for dem) ganske ukjent komponist og musikken hans. Posistivt å få kjennskap til lokalhistorikk fra lokalmiljøet. Fornøyde elever. Litt pinlig, men vi mistet det Fin konsert. Gjenkjenning fra Stiklestad- opplegget

6. tr: Bru mellom tru(Stiklestad) Veldig bra opplegg. Det er et profesjonelt team som møter oss. Elevene blir tatt med 1000 år tilbake i tid. Fenger elevene, og de leika mye. Mye av kunnskapen sitter enda. Flott opplegg. Det utvikles hele tida. Utrolig bra opplegg. Rollespill fungerer veldig godt! Bankers! Bra opplegg! Gir en spennende historisk vinkling! Topp! Topp opplegg – lærerikt. Elevene sier de har lært mye etter en dag.

7. tr: Improkompaniet RAMP Bra Det fenget elevene. De syntes det var kjempegøy Bra! Også ”sjenerte” elever fikk prøvd seg- og opplevde å forsøke på ting de aldri hadde gjort før. Mange flyttet grenser denne dagen! Ungene selv var godt fornøyd Veldig bra og artig for elevene

7. tr: Marsimartnan Veldig bra opplegg. Omvisningen og oppgavene inne fungerte veldig fint. Lærerikt for elevene. Byvandringene ble noe urolig. Elevene var uoppmerksomme. Litt vanskelig å høre det som ble sagt Flott å få flere med her. Dette er Levangers historie i et nøtteskall. Lærerikt og bra opplegg. Det virket som elevene var bra påkobla under hele opplegget. Fin visualisering av temaet på museet. Byvandringa var interessesant, men ble noe amputert pga. kulden, tror jeg. Heftet vi fikk utdelt på forhånd er muligens noe vanskelig for elevene. OK. Grei info. Spennende å være på Dampskipsbrygga Supert opplegg. Spesielt det på Dampskipsbrygga. Engasjerende med oppgaver. Omvisninga var bra.

8. tr: Nils Aas kunstverksted Svært fornøyd med opplegget. Elevene koser seg og tillegg har de med mange finefine produkt tilbake til skolen. Dette opplegget fungerer godt og håper vi kan fortsette med det. Kanskje veileder kunne sagt litt om utstillinga før elevene skal gå og lete… fint med felles samling og info, selv om vi på skolen og har snakket om ting. Fine oppgaver. Et greit opplegg som fungerer godt. Vi var uheldig med været og fikk ikke brukt så mye tid ute Dette var et kjempegodt tilbud som fenger ungdomstrinnet. Den første biten med info om Niels Aas var bra, men kanskje litt langtekkelig for ungdommene. Når de fikk prøve seg litt selv etterpå, var de helt med. Ingen ville forlate ”åstedet”. Dette er absolutt er tilbud som er godt.

9. tr: Danseforestilling, ”Dans Levanger” Gjennomgangstonen var at dette er veldig bra og engasjerende, og at det for oss er ønskelig å fortsette med dette tilbudet på 9. trinn. Både elever og lærere ved Ytterøy skole var veldig fornøyd med danseprosjektet. Instruktørene var gode dansere, dyktig til å engasjere og samtidig veldig imøtekommende overfor elevene. Kurset ble også holdt på ”hjemmebane” for elevene, dvs. på egen skole. Det førte til at elevene slapp seg litt mer løs og hadde fokus på danseprosjektet. Vi var meget tilfreds, og håper at kommunen opprettholder dette samarbeidet Positivt. De fleste liker dette.

9. tr: Kolon Et godt og velspilt teaterstykke. Vi valgte å sende hele u-trinnet, siden de kun var 16 elever. Manuset åpnet for gode problemstillinger og etterarbeid. Især vedleggsarkene til stykket var en styrke, og anbefales å videreføre bruken av. 9. og 10 så kolon i år. OK, men ikke så veldig engasjerende for elevene, men fint med teater. Positivt, aktuelt, traff elevene. Et minus var at temaet ble litt overdrevet.

10. tr: Skolekino Aktuelt tema, engasjerende. Vi så Max Manus på Festiviteten. Det var en bra film og elevene var godt fornøyd. Dersom noen tilbud skal kuttes, så er det greit å kutte ut kino. Elevene ser nok film, mener noen.

10. tr: Falstadsenteret Falstad var bra, syklet dit. Fikk omvisning av en guide, men var sent ute med å bestille og fikk ikke ”skolepakken”, men et helt skoleopplegg. Det var synd. Vårt opplegg ble en del avkortet og heller ikke så interessant da elevene måtte gå rundt i utstillinga selv. Orket ikke lese alle plakatene osv…..Så neste år må man huske å være tidlig ute med å bestille dette. Trondheimsskolene bruker også dette opplegget, - mange om beinet utpå vårparten. (Bestill nå!)

8. – 10. tr: Solhaug forebygging. Team action. Ikke vært aktuelt i år, men kommer igjen neste år. En skole skriver i oppsummeringen sin: Varierende tilbakemelding på Kolon teater. Kanskje ”Team action” fungerer bedre, selv om vi ikke har vært med i år.

Kulturskolen skal legge opp kompetansehevingskurs neste år. Ut fra Oddbjørns orientering på møtet i april: Hva ønsker dere på din skole å prioritere? Drama Kurs må være praktisk organisert og direkte retta mot Kunnskapsløftet. Noe matnyttig. Kunne også vært bra med hvordan lære bort teknikker i ulike typer billedkunst og hvordan arbeide med å koble sammen ulike uttrykk, bilde, dans,drama, musikk, lyd… ”Kor arti”, dansemetodikk Kreativ dans, trommer, stomp film/foto/animasjon, sibelius- programmet, multimedia Dramakurs – ikke ti store oppsetninger, men tips og ideer til enkle dramatiseringer i fag, for andre enn bare musikklærere Gitarkurs for nybegynnere. Samspill/band Film/foto/animasjon og tegning/maling/skulptur

Vi ønsker å utvide samarbeidet med Bymuseèt i Levanger. Med utgangspunkt i møtet i april: Hvilket tilbud ønsker dere at vi satser på Jeg synes Bymuseetilbudet er flott og at det bør prioriteres, eventuelt kutt ut kino for 10. Fortsett med Marsimartnan og utvid med Levanger bys arkitektur og historie. Marsimartnads- og byhistorie

Kulturskolens forslag til kompe- tansehevingskurs. (Ref ) Kan bidra med forskjellige kursområder Dans Samspill Vokalopplæring Piano/keyboard Trommer/perkusjon Gitarkurs Estetiske fag som virkemiddel i Bh Kunst og håndverk Musikk på data Lydopplæring Lysopplæring mm