Bruk av studentassistenter Monica Johannesen og Leikny Øgrim
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Utfordringer med store klasser Effektivitet Kvalitet på veiledning Studentkontakt Praksis og øvelser
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-studiemateriell
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-en kommunikasjon
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-mange kommunikasjon
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Mange-til-mange kommunikasjon
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-noen-til-mange kommunikasjon
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Erfaringer fra IFI/NITH Praktisk orientert øvinger og prosjekter knyttet til IT-fag med store årskull. Fast møtetidspunkt Gi oppgavene til assistentene på forhånd og be dem løse oppgavene selv Gjennomgå oppgavene og gi råd om hvordan man skal veilede Gjennomgå erfaringer fra gjennomført veiledning
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Resultater Studentassistenten føler seg trygg og gjør en god veiledningsjobb Studentene oppleve at de får god veiledning og vil ikke nødvendigvis kreve veiledning direkte fra faglærer Studentassistenene lærer fag og pedagogikk; nyttig i egne studier
Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Erfaringer fra LU Introduksjon i IKT for 500 første-års studenter ved LU Ved å bruke studentassistenter kan vi tilby mer opplæring i mindre grupper Knyttet til IT-studentenes praksis Mester/lærling basert Kortere varighet: mindre tid til refleksjon og miljøbygging Begge studentgrupper utrykker at de lærer mye