Bruk av studentassistenter Monica Johannesen og Leikny Øgrim

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

”Fortet” på Gudeberg Et lavterskeltilbud for alle skolens elever og
Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
Forskning som grunnlag for studiekvalitet Rektor Sigmund Grønmo Nasjonalt seminar – Forskning i utdanningen Bergen 3. april 2008.
Aud Berggraf Sæbø, foredrag HiO
Høgskolen i Oslo Hvordan matcher studenters trening i kunnskapsbasert praksis med yrkeslivets krav? ved Anett Kristin Kolstad, 1. bibliotekarstipendiat.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
Veiledning av elever / lærlinger
Digital kompetanse – nettbasert Tonje H. Giæver Louise Mifsud.
Margrethe Jernes ITU-konferansen 2002: 2GO. Pedagogisk mobilitet. Oslo 17. og 18. oktober Morgensesjon - Kl Studenter fra ITU-hovedfagsforum.
Skikkethetsvurdering
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
IKT på Lærerutdanningen Utvalgte problemstillinger presentert av Leikny Øgrim Monica Johannesen.
”Vurdering av hjemmesider” ”Vurdering av hjemmesider” en undersøkende oppgave om førsteklassenes hjemmesider. Av Fouzia, Benedicte og Svein.
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
Ungdomstrinnsstrategien Hva er nytt? Personalmøtet GFU – Vibeke
 Praksisopplæring er en obligatorisk del av studiet, og det er egne fraværsregler.  Reglementert fravær: ◦ Sykdom (egen eller barns) dokumentert.
ForVei-modellen Workshop Linda T. Sørensen
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Rogalandsmetoden for en helhetlig fag- og yrkesopplæring IKT – VfL UiS
Integrering av IKT i allmennlærerutdanning (uten PLUTO) Leikny Øgrim og Vibeke Bjarnø Haustseminar Stord
Informasjonsteknologi for lærere Erfaringer fra nettbasert samarbeid om valgemner Presentasjon på Haustseminar 2001, IKT i lærerutdanninga Monica Johannesen.
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Faglig og administrativ bruk av Classfronter Vibeke Bjarnø Seminar for personalseksjonen
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Nettbasert læringssystem Evaluering av LUVIT i bruk ved HiO
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmenn- og førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning.
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo Avdeling for lærerutdanning
Fra pedagogisk programvare til læringsmiljøsystemer Vibeke Bjarnø, IT-seksjonen Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Oslo IKT.
Lærerutdanning 2005 Leikny Øgrim, Monica Johannesen IT-seksjonen Personalseminaret, LU
Masterstudium IKT og læring Leikny Øgrim og Monica Johannesen Avd. for lærerutdanning Høgskolen i Oslo.
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på SOFFs konferanse Monica Johannesen & Leikny Øgrim.
Bruk av studenter i øvingsveiledning Monica Johannesen og Leikny Øgrim
Valgfagsnettverket Et samarbeid om valgemner i Informasjonsteknologi for lærere Presentert på NKUL Monica Johannesen & Leikny Øgrim Høgskolen i.
Stedbunden undervisning med fjernundervisningsteknolgi - tilrettelegging for åpen og fleksibel læring Monica Johannesen og Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo.
Masterstudium IKT og læring Arbeidsseminar PUS 12/2 03.
Fjernundervisning på campus? Om erfaringer med teknologibasert fleksibelt læringsmiljø ved IT-seksjonen, ALU, HiO Presentasjon på Nettverkskonferanse -
Kollegaopplæring ved LU Tiltak for bred implementering av IKT ved Lærerutdanningen,LU Presentasjon for KUF på julemøte
Mjøs-utvalget om IKTs betydning Oppsummering til LUs fagdag 2000 Leikny Øgrim og Monica Johannesen.
Leikny Øgrim Høgskolen i Oslo Avdeling for lærerutdanning
Lillian Kjeldsrud Faglærer HS Dokka Videregående skole Lærerrollen og faglig leder sin “nye rolle» i prosjektet og i Kunnskapsløftet. Konkrete endringer.
Mosjøen 4.mai 09 Kjell Amundsen 1 Kommunikasjon og Sosial kompetanse Dialogkonferanse Mosjøen Kjell Amundsen.
Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT)
Studieplanarbeid.
Magritt Lundestad, høgskolelektor, pedagogikk, FLU,
1 ENGASJER DEG! Still til valg som studenttillitsvalgt.
BPA | Borgerstyrt Personlig Assistanse. » Hvor finner jeg BPA? » Under fanen tjenester ligger BPA.
Utdanningsvalg 10.klasse
Opplæringskontorets hjørne
Bruk av IKT i undervisningen Innlegg på fakultetets undervisningsdag Stein Dankert Kolstø, IPP.
POÉTE Leonardo da Vinci Lifelong Learning program Tanker etter seminar i Frankrike, Norge og Finland Ingvild Espelien og Bente Ryen.
Høgskolen i Oslo Samling II: Norgesuniversitetets mentorordning for lærerutdanning Konkrete eksempler på hvordan det jobbes med IKT i undervisning ved.
DRI 1001 Digital forvaltning Introduksjon Arild Jansen 1 DRI 1001 Digital forvaltning Hva skal dere få vite i dag Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk.
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Hva skal dere få vite i dag ? Litt om avdeling for forvaltningsinformatikk og vi som er her : Om studieprogrammet.
Høgskolen i Oslo Den digitale hverdagen – fagdag for de uavhengige forlagene Valg og vurdering av digitale læringsressurser Vibeke Bjarnø, IKT-seksjonen,
Filbehandling og digitale mapper Forelesning for F06-Deltid 2006/2007 Utviklet av IT-seksjonen, LU.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye førskolelærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Eli.
Høgskolen i Oslo Introduksjon til Informasjons- og kommunikasjonsteknologi (IKT) Nye allmennlærerstudenter ved Avdeling for lærerutdanning 2004/2005 Vibeke.
Kvinneklasser i IT- puter eller stillaser? Tonje Hilde Monica Johannesen Leikny Øgrim.
Høgskolen i Oslo Eksempler på Fronterbruk integrert i faglige prosesser Personalmøte, tilsatte på Internasjonale studier, Avdeling LUI Vibeke.
Praktiske erfaringer fra DN Bruk av kommunikasjonsverktøy som læringsarena Utviklingssjef Magnus Blegen
Høgskolen i Oslo IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Digitale presentasjoner i eget arbeid Forelesning for A05 Hanne Christensen Monica Johannesen.
Implementering av LMS ved Avdeling for lærerutdanning Oppbygning, faglig og administrativ bruk av ClassFronter Vibeke Bjarnø Seminar for avdeling ØKS
Kognitivt perspektiv Kirsti Lauvås
2014 Studiebarometeret Studiebarometeret Høgskolen i Sør-Trøndelag I denne rapporten er spørsmål om tidsbruk (studieinnsats) ekskludert. Vi henviser.
OADM Innføring i offentlig administrasjon og ledelse
Utdanningsvalg 10.klasse
Bruk av digitale verktøy ved vurdering av praktisk veiledning
RPHO regional plan for et helhetlig opplæringsløp
Utskrift av presentasjonen:

Bruk av studentassistenter Monica Johannesen og Leikny Øgrim

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Utfordringer med store klasser Effektivitet Kvalitet på veiledning Studentkontakt Praksis og øvelser

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-studiemateriell

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-en kommunikasjon

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-mange kommunikasjon

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Mange-til-mange kommunikasjon

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar En-til-noen-til-mange kommunikasjon

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Erfaringer fra IFI/NITH Praktisk orientert øvinger og prosjekter knyttet til IT-fag med store årskull. Fast møtetidspunkt Gi oppgavene til assistentene på forhånd og be dem løse oppgavene selv Gjennomgå oppgavene og gi råd om hvordan man skal veilede Gjennomgå erfaringer fra gjennomført veiledning

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Resultater Studentassistenten føler seg trygg og gjør en god veiledningsjobb Studentene oppleve at de får god veiledning og vil ikke nødvendigvis kreve veiledning direkte fra faglærer Studentassistenene lærer fag og pedagogikk; nyttig i egne studier

Johannesen og Øgrim, PUS-seminar Erfaringer fra LU Introduksjon i IKT for 500 første-års studenter ved LU Ved å bruke studentassistenter kan vi tilby mer opplæring i mindre grupper Knyttet til IT-studentenes praksis Mester/lærling basert Kortere varighet: mindre tid til refleksjon og miljøbygging Begge studentgrupper utrykker at de lærer mye