TROMS Ø Kompetansebygging i og mellom tjenestenivåene - en mulighet for alle!

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Bruk av nettstøtte i kreftsykepleierutdanningen
Advertisements

Ungdomstrinn i utvikling Ole Johansen Utviklingsveileder Nordkapp, Måsøy, Kvalsund, Hammerfest, Hasvik, Loppa og Alta.
Tips og råd for praktisk kompetansearbeid
Lærlinger i Helsearbeiderfaget
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Oppsummering Kvalitetsutviklingsplan
PISA Litt om resultatene bak overskriftene - og noen fortolkninger Halden 14. februar 2008 Svein Lie ILS, Universitetet i Oslo.
Selvdialysesenteret Sykepleier Elisabeth S. Hoel
Songdalen kommune Gjennomgang av kompetansesentre
Hvorfor vurdere av avstandsoverbyggende medier.
Etterutdanning i Helse Midt-Norge. Forankring (kvalitetsstrategien/kompetanseplanene) Helseakademiet skal : • bidra med å utvikle, koordinere og samkjøre.
Tverrfaglig videreutdanning i eldreomsorg AHS studieåret
Pedagogikk og veiledning for bibliotekansatte NFK / Høgskolen i Bodø Merete Hassel, Bodin vgs.
Leif Erik Nohr Juridiske rammer for utveksling av helseinformasjon - et nordisk overblikk Leif Erik Nohr
Videokonferanser: Er de nyttige i arbeidet med døvblindhet?
TELEMEDISIN I REHABILITERING Bodil Helene Bach Rådgiver e-helse og telemedisin, NST Fra prosjekt til tjeneste……?
Vurdering for læring på Linderud skole
Videreutdanning i spesialrenhold Erfaringer fra UNN
Demensteam Lier Kommune
Utviklingsarbeid i europeiske partnerskap
Ra i første rekke ? læring med IKT Presentasjon ved Berit Bratholm , Høgskolen i Vestfold.
Ungdomstrinn i utvikling - Ressurslærersamling
Kampen om de kloke hodene -og jobben med å få dem ut til næringen…
St.meld. 25 (2005 – 2006) Mestring, muligheter og mening «De fleste undersøkelser peker på dagligliv, måltider, aktivitet, sosiale og kulturelle forhold.
Experiences with South HSF and Zambia Norsk bistand – skjult eller åpen agenda? Erfaringer med utdanningsbistand i Zambia Ane Bergersen.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
Kompetanseutvikling om universell utforming regionalt og lokalt i fylker og kommuner Plan for statlig samarbeid om utarbeidelse av program for arbeidet.
24. mars 2009Stokmarkneswww.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G Lærende nettverk og nasjonale.
Erfaring med bruk av E - læring i Helse Bergen:
Regional kompetanseutvikling i tilknytning til DMS – erfaringer fra Midt-Troms og planer for videreutvikling.
TROMS Ø Nettbasert kompetanseutvikling
Innenfor rammen av Fosen DMS, som består av: Desentraliserte spesialisthelsetjenester Avdeling for observasjon og etterbehandling Helhetlig kompetanseutvikling.
TELEMEDISIN I REHABILITERING
Internasjonalisering i videregående opplæring i Troms Seminar, Fylkeshuset 1. april 2008 Fagsjef Astri Pestalozzi.
Flyktningkonferansen 2008
UFD ITU-konferansen Kristin Clemet, ITU-konferansen 2003, ”Digital dannelse. IKT i utdanning: Resultater og konsekvenser”. Oslo 16.
NOVAGate Erfaringer med flere samarbeidspartnere i å bygge opp en felles nordisk emneportal. Av Lisbeth Eriksen Norges.
WORK SHOP Hiak april 2007 YFL-D&H. Implementering av nye læreplaner på VG2- Design og håndverk Arbeid i verkstedsgrupper knyttet til eget fagfelt.
Nettverk for kulturminner og verdiskaping
Etter- og videreutdanning i kommunehelsetjenesten
VIDEOKONFERANSE I UNDERVISNING OG VEILEDNING ved Nasjonalt senter for telemedisin Bodil Bach Regionkontakt Helse Øst Nasjonalt senter for telemedisin.
Kollegaopplæring ved LU Tiltak for bred implementering av IKT ved Lærerutdanningen,LU Presentasjon for KUF på julemøte
Den vanskelige samtalen Rusforum i Nord-Østerdal
Høgskolen i Bodø – nær, nord og nyttig Høgskolen i Bodø - nær, nord og nyttig.
Copyright Mercell AS 1 Oslo,30. August 2006 Bergen,31. August 2006 Skandinavias største møteplass for innkjøpere og leverandører !
NOKUT evaluering 2008 Ingeniørdidaktisk kurs Marte Bratseth Johansen Seksjon for universitetspedagogikk Program for lærerutdanning
Tromsfylke.no Go Campus Tverretatlig oppstartssamling 10. april 2014 Randi Ovesen Ass.rektor SMI-skolen, og prosjektleder Ny GIV – Overgangsprosjektet.
Hvordan høyne vår kompetanse innen yrkesrettet attføring? Studium i yrkesrettet attføring APS – konferansen 11.April 2005 Aage Støren Tøssebro.
Velkommen til Link Lyngen Et knutepunkt og senter for selvhjelpsarbeid.
Nye nett- og praksisbaserte grunnskolelærerutdanninger GLU-NP 1-7 og GLU-NP 5-10 Programansvarlig 5-10.trinn Nils Ole Nilsen:
Ringsaker kommune.
Høgskolen i Oslo Integrering av IKT i lærerutdanningen (S1C) 1) Utfordringer og ideer om videreføring og utvikling i arbeidet med ny grunnskolelærerutdanning.
LAVA Læring Prosjektbasert læring med IKT støtte i skolen I PERSPEKTIV Bent Foyn, Prosjektleder Ass. forskningssjef Norsk Regnesentral.
Veiledning av nyutdannede i videregående skole Noen tanker med utgangspunkt i gruppeveiledning.
INFORMASJON OM ELDREOMSORGENS ABC
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
Akuttklinikken, Avd. for Anestesisykepleie ALNSF FAGKONGRESS 2013 PEDAGOGISK- OG LEDERSEMINAR, 31/8-13 FAGUTVIKLING I PRAKSIS Bjørg Ingunn Fjogstad Ledende.
informasjon fra Haugesund kommune1 Bjørgene omsorg- og utviklingssenter.
Muligheter for internasjonalisering Utlysning av midler 2016.
LINK Lokale informasjonsnettverk i Numedal/Kongsberg Mars 2001 Etter- og videreutdanning i IKT  LiNK – hva er det?
Nordisk utdannings- og forskningssamarbeid i endring Internasjonal direktør Kari Kveseth Norges forskningsråd Om å utbygge Norden til en internasjonalt.
Bedre livskvalitet gjennom læring og mestring!. Hovedpunkter Hva er et Studieforbund? Hva er Funkis? Betydningen av samarbeid Felles kurs og kompetanse.
Presentasjon rådhuset Ragnar Husum IKT sjef Magnus Johansson rådgiver pedagogisk bruk av IKT.
Forvaltningsreformen – Konsekvensene for fagskolene Fagopplæringssjef Gunnar Pedersen.
Utviklingsarbeid i bibliotek
KS Nord-Trøndelag – Strategikonferansen 2005
iPsyk.no MoodGym-hjelp til selvhjelp
En sammenlikning av viktige tall Hvorfor er ting slik de er?
Ressurssenter for undervisning, læring og teknologi (Result)
Utskrift av presentasjonen:

TROMS Ø Kompetansebygging i og mellom tjenestenivåene - en mulighet for alle!

Pedagogikk, teknologi, helse og medievitenskap Nettbasert Kompetanseutvikling

Ved hjelp av IKT kobler vi kompetansetilbydere med de som har behov for kompetanse Hjelp til selvhjelp Ide – kursutvikling – implementering – gjennomføring – evaluering - support Lokalt, regionalt, nasjonalt og internasjonalt

Læring på avstand

Alle trenger ikke å finne opp hjulet på nytt!

Ca 315 kurs / utdannings og veiledningstilbud Ca deltakere Nasjonalt kompetansenettverk Autisme Demens Fysioterapi Læring og mestring Barnehabilitering Funksjonshemming eks: `Lær demens med bredbånd`

eLæringstilbud til kommunene Lær demens med bredbånd Aldring med funksjonshemming Fagnett geriatri Eksemskole Lær deg videokonferanse – åpent kurs

Åpne tematiske forelesninger: Dialyse Eldreomsorg Ergoterapi Fysioterapi Ernæringsfysiologi Spiseforstyrrelser

Tematisk forts. Flyktninger, psykososialt team Psykiatri Sykepleie, ”behandling og omsorg for eldre i livets sluttfase” Læring og mestring

Nordiske kompetansetilbud Ca. 400 deltakere 2006 Norge, Finland, Åland, Danmark, Sverige og Island Utvider til Baltikum og Russland Vest Norden 2007 Færøene, Grønnland, Island og Norge

Internasjonalt Utenlandsmedisinerne Medical peace work (EU) Kambodsja Sustainable rural healthcare networks” (Interreg 3b) Palestina Constellation for AIDS Competence Arkhangelsk

Hva må vi tenke på? Enkelt grensesnitt Pedagogisk tilrettelegging Motivasjon - praksisnært Opplæring – datakunnskaper Eierskap til innhold Lærerrolle og student Forankring og organisering

Vil du komme i gang? Kontakt Kirsten Eriksen Tlf: E-post