Work shop mars 08 ide utvikling

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
VFL i klasserommet Har ikke VFL absolutt hele tiden. Men alle lærere har en tanke om hva man ønsker å oppnå med undervisningen. Det er jo dette som er.
Advertisements

I DRETT OG SAMFUNN – NYE RETNINGSLINJER FOR MUNTLIG EKSAMEN En kort presentasjon v/ Christin Magnussen.
Skriftlig vurdering på barnetrinnet formål, bakgrunn, historikk
Elever som ressurs i kulturarbeidet på Kolnes skole
Vurdering for læring.
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Avsluttende prosjekt-oppgave på 10. trinn
FOLKEHELSE OG YRKET MITT Bok: Om helse Kap: 2 side 48-71
Grete Haaland Sund HiAk,
Utviklingsprosjekt Region nord Mål for dette året • Finne et interesseområde/tema ( 3-4 samarbeider) • Planlegge undervisningen med grunnlag.
ARBEIDSLIVSFAG KARUSS SKOLE
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
HEKK 4 ans Hege B.G.Osebakken Elisabeth Krogstad Kari Lønvik Kicki Palmquist Work shop HiAk HEKK , Work shop HiAk 08.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Plan for praksis Studieåret FU – 2 Gro Lise Syversen – HIØ, Praksisseminar FU og
INTERRESSE DIFFRENSERING HELHET OG SAMMENHENG …. HVA TENKER VI OM DET? UT I FRA SIN EGEN INTERRESSE INSPIRASJON MOTIVASJON KREATIV TENKING.
Dokumentasjon av en prosess
HEKK, Workshop HiAk Velkommen til en ny dag.
Bildepresentasjon Klikk her for å starte bildepresentasjon fra Åkramarka Ånå torsdag 6. mars 2008.
Vurdering for læring på Linderud skole
EN SKAPENDE PROSESS Fra idé til ferdig produkt
Har du en bok som passer til meg, eller
Ca 1000 elever og lærlinger fordelt på ca 50 klasser 7 kl. med redusert elevtall 5 STO-grupper (4-6) 2 Innledende Vg1(8-10)
Nye utfordringer Læringsstiler Taksonomi Læringsstrategier.
Bokpresentasjon Bergen
Bokpresentasjon Oslo.
Systematisk opplæring av framtidas fagarbeidere
Cafédialog – elevmedvirkning
FANFICTION – KREATIV FRISKRIVING
Arbeidsseminar om elevmedvirkning ELEVUNDERSØKELSEN Slik følger vi opp resultatene på Lambertseter videregående skole.
Hverdagen for Ruth og Sissel.
Didaktiske analysekategorier
Randi Irene Tone Olav Duun videregående skole
Oppgavens tema: Forandring med personanalyse av varme og kalde farger.
WORK SHOP Hiak april 2007 YFL-D&H. Implementering av nye læreplaner på VG2- Design og håndverk Arbeid i verkstedsgrupper knyttet til eget fagfelt.
Skriveprosessen – …fra tanke i hodet til tekst i skriveboka…
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
PORTEFOLIO Ekrom skole.
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
GNU Science A Bergartenes kretsløp.
Fagdag på DH: Stilhistorie – vg1
Spørsmål og aktiviteter på ulike nivåer
Cafédialog – elevmedvirkning
DidIKTikk, digital kompetanse i praktisk undervisning
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
Velkommen til Varden skole Program i kveld
Fortelling Novelle Roman
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
Gautesete SKOLE Kunst og Håndverk skoleåret Trinn.
L ÆRINGSMILJØUTVIKLING ETTER RENDALSMODELLEN Praktisk arbeid og entreprenørskap.
Info 10. trinn Vår Skriftlig eksamen Elevene skal opp til skriftlig eksamen i ett fag – norsk (både hovedmål og sidemål), matematikk eller engelsk.
Temamøte 10.trinn Velkommen v/ rektor Bjørg Tørresdal Sang Spesielt for 10. trinn v/ avdelingsleder Bjørg Boneng Eksamen – muntlig og skriftlig.
Udir Lokalt gitt muntlig eksamen Sist endret: Endret 20. mars 2014 Vi har presisert en formulering to steder i rundskrivet. Tidligere sto det at.
GET PAID TO THINK UP STUFF LIKE THIS Reklamekampanje for ArtCenter College of Design, Pasadena (Canada) VISUELL KOMMUNIKASJON.
EKSAMENSAVVIKLINGEN VÅREN 2014 Hva gjør vi og hvordan gjør vi det? Ved eksamensleder.
Vurdering for læring i Fysikk 1
NY VRI Nina og Ingvild.
Elevrådet presenterer spørsmål om læring
Foreldremøte 10. trinn Smestad ungdomsskole
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Spørsmål om læring i klasse på […] skole
Valgfag innsats for andre
«Bare bok gjør ingen klok»
Lambertseter Klageadgang på eksamen og standpunkt – frister våren 2018 Basert på forskrift til opplæringsloven kap 5 Spørsmål kan rettes til: Studieleder.
Utforskende undervisning A – Forarbeid
Hva skal du gjøre? Du skal velge mellom 3 fordypninger i bachelorprogrammet Fordypningene er en del av bachelorprogrammet.
Tips til hvordan å lykkes med læringspartner
Eksamen Sluttvurdering- regelverk Skolebasert kompetanseutvikling
Utskrift av presentasjonen:

Work shop 26-28 mars 08 ide utvikling skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Utfordringen vår fra hekk…… Lage en relevant oppgave Utprøve den.. Ta bilder til dokumentasjon, Og at oppgaven skal deles med resten av gruppen i en erfaringsdeling fredag morgen skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Idefasen vår skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Vi tenker…… skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Hva gjør vi……??? Elevmedvirkning, meningsfylte, relevante og dagsaktuelle oppgaver er noe vi må ta med…. skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Vi tenker da…… Hva om vi ser på det grunnleggende først…. Som ansiktsformer…. Kan vi lage en oppgave som kan lære elevene analysering av ansiktsformer?? skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Vi begynner med å ”kopiere” ansiktsformene i make up boken til hekk. Hva hjelper det da? Vi tenker at: hva om vi kan visualisere og forenkle ansikts form analysen, slik at det kan muligens være lettere å analysere… skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Blir det lettere? skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

Oppgave ___1_____ Oppgavens tema: Analysering av ansiktsformer Læreplanmål Frisyredesign: analysere kundens stil, ønsker og behov for å skape bestemte utrykk i frisyren lage og bruke arbeidstegninger og annen visuell informasjon i produktutvikling og produksjon. Produksjon: skape bestemte utrykk i en frisyredesign med bruk av farger og formelementer Individuelle læringsmål Hva vil du lære i denne oppgaven, skriv inn inntil to individuelle læringsmål: Oppgavetekst gruppeoppgave på 2 Oppgaven har en skriftlig, en muntlig og en praktisk del: Praktisk: Du skal ved hjelp av pappformene analysere med elevs ansiktsform. Og uti fra analysen tilpasse en kledelig frisyre til kunden /eleven Muntlig: Du skal presentere det ferdige resultatet for klassen, og forklare hva du har gjort, hvordan du har gjort det og hvorfor. Skriftlig: Du skal lage en kort dokumentasjon av arbeidsprosessen med begrunnelser, arbeidstegninger, bilder og egenvurdering Rammer: tid til gjennomføring 4 timer + presentasjon mandag kl 12.00 pappformene figurene Vurderingskriterier:Inntil to egne vurderingskriterier: analysen av kunden presentasjon av arbeidet skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Vi tenker……. igjen Som en halv års plan: Videre plan er at man jobber med en oppgave 2 Stil og fargeanalyser skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Stil og fargeanalyser: fordi eleven skal analysere kundens farger og kan bruke det videre i kundeanalyseringen. skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Veien vider…… oppgave 3: Makeup og hår her tenker vi at eleven kan dra med seg oppgave 1 og 2 analyse av ansiktsformer, stil og fargeanalyser og nå legge make up i forhold til kundens forutsetninger…… skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Tilslutt …. Her tenker vi helhetsoppgave Hvor eleven drar med seg alle oppgavene til å gjennomføre en oppgave 4 med alle målene. Ansikts analyse , stil og fargeanalyse, makeup , og oppgave 4 i å analysere kunden uti fra helhetstenkning . Uti fra: Elevmedvirkning, meningsfylte, relevante og dagsaktuelle oppgaver skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal

skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal Takk for oss til alle på hekk og work shop i makeup og helhetstenkning. skrevet av Monica S Roheim, Laila Olaissen og Ingebjørg Erdal