Vurdering. Nemd Vurdering Det eleven skal lære, fastsettes som mål for kompetanse. Det er kompetansemålene som skal prøves til eksamen. Kompetanse er.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Elevsamtalen i Færder videregående skole
Advertisements

Samiskopplæring i Nordland
Vurdering i friluftsliv
Vurdering for læring Tema: Nøkkelen til vurdering på Vg2 og Vg3 frisør
Program-fagene: Psykologi 1 og 2
INFORMASJONSTEKNOLOGI
Nordby skole NASJONALE PRØVER Informasjon til SU og FAU
Tema 7 FAG- OG SVENNEPRØVER
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Tema 6 VURDERING OG DOKUMENTASJON
Forskerspiren Åpne forsøk: nye læringsmål?
Vurdering for læring UDF/AH 3. og 4.november 2010 Else Ravn
Prosjekt til fordypning - samarbeid skole- arbeidsliv
\\55. • Nytt fag i grunnskolen: UTDANNINGSVALG \\55 Formål: • Skape helhet og sammenheng i grunnopplæringen • Bidra til at flere foretar kunnskapsbaserte.
Velkommen!. Program tirsdag 0900 Frammøte og registrering 1115 Velkommen v/Øystein Falch 1130 Nye trusler på Internett v/ Tom Heine Nätt 1215 Lunsj 1315.
Programmering av dynamiske websider i C# - hva er det, og hvordan undervise? Tom Heine Nätt.
Eksempeloppgaver i matematikk EWM Ny eksamen i matematikk1 Hva er likt med eksamen etter L97? ForberedelsesdelForberedelsesdel Prøven er delt.
Veileder i vurdering i musikk - introduksjon
Elevvurdering i Kunnskapsløftet
Praktisk eksamen Vg2 – sensorskolering 31
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Om vurdering i vg skole ”Opplæringens mål er å ruste barn og unge til å møte livets oppgaver og mestre utfordringer sammen med andre” (Generell læreplan.
VURDERING.
Vurdering.
Vurderingskriterier og oppgaver
Nasjonal satsing på Vurdering for læring
Høgskolen i Oslo INFORMASJONSTEKNOLOGI – PROGRAMFAG I STUDIESPESIALISERENDE UTDANNINGSPROGRAM Leikny Øgrim & Bård Ketil Engen.
Fra fremmedspråkdidaktikerne ved ILS, UiO 1ILS-UiO-2010.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Sist gang snakket vi om……
Prosjektledersamling oktober Holmenkollen Kommunenes erfaringer Våren 2012.
aktuelle problemstillinger knyttet til undervisning i faget
Eksamen i Kunnskapsløftet
Hjelp! Jeg skal undervise i IT 2!
KUNNSKAPSLØFTET Ny skolereform i 2006.
Dokumentasjon på at vurdering er gitt!
Vurdering – hva og hvorfor?
Zippys venner og Kunnskapsløftet (06), sammenfallende mål
Vurdering; Hvem, hva hvorfor
FADDERBEDRIFT EN ORDNING SOM GJØR AT ELEVER BLIR KJENT MED EN BEDRIFT OG EN FADDER GJENNOM LÆRINGSOPPDRAG.
Om vurdering og nye eksamensformer. Hvorfor er dette viktig å snakke om? Mange elever ”skjønner alvor” først når de er midt oppe i eksamen. Det kan virke.
Typer i programmering. Simple typer var a = 13;
Om vurdering og eksamen Vurdering på ungdomstrinnet Underveisvurdering uten karakter Underveisvurdering med karakter Terminkarakterer, januar og.
Fra fremmedspråkdidaktikerne ved ILS, UiO 1ILS-UiO
Informasjonsmøte om opplæring i samisk, Bodø, Læreplaner i samisk etter LK06 - S Innhold Nivåbasering Vurdering.
Vurdering av og for læring Ida Large Regional konferanse Tønsberg
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden September/oktober 2015.
Elev- og lærlingombudet i Nordland Regional elevrådskolering VURDERING.
BLOOMS Bygdøy 24.sept-08. Begreper i vurdering 1.Kompetanse det man gjør og får til i møte med utfordringer 2. Kompetansemål angir hva elevene skal kunne.
MATEMATIKK Åmot ungdomsskole Erfaringer -Vurdering -Karakterer -Ulike mål -Hva kan hjemmet bidra med? -Oppgave fra prøve i matematikk 8. trinn.
Læreplananalyse i KL06 Grunnlag for profesjonalitet Grunnlag for demokratisk vurdering Grunnlag for kommunikasjon Skogsarbeiderens rolle.
Kristine Sevik, Senter for IKT i utdanningen Programmering valgfag: Veiledning og MOOC.
VURDERING Forskrift til Opplæringsloven, § 3
MK VG2 Struktur: Stor grad av tverrfaglighet da vi jobber i prosjekter
Workshop Engelsk eksamen
Oppsummering Litt om våre læremidler Litt om klasserom.net
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Kurs for nye prøvenemndsmedlemmer perioden
Foreldremøte 10. trinn Kannik skole!
Eksamen 10. trinn Tastaveden skole!
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Vurdering og undervisning
Lambertseter Klageadgang på eksamen og standpunkt – frister våren 2018 Basert på forskrift til opplæringsloven kap 5 Spørsmål kan rettes til: Studieleder.
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Forslag til Muntlig eksamen LK06 i faget ”Fremmedspråk”
Gjeldende regelverk om vurdering
Utskrift av presentasjonen:

Vurdering

Nemd

Vurdering Det eleven skal lære, fastsettes som mål for kompetanse. Det er kompetansemålene som skal prøves til eksamen. Kompetanse er evnen til å møte komplekse ufordringer! Kompetanse er det eleven gjør og får til i møte med utfordringen.

Eksamen skal gjenspeile kompetansemålene i læreplanen! Eksamen skal utformes slik at den i størst mulig grad prøver elevens kompetanse.

2 3 og 4 5 og 6

Karakteren 1 utrykker at elevene har svært lav kompetanse i faget. Karakteren 2 uttrykker at eleven har lav kompetanse i faget. Karakteren 3 uttrykker at eleven har nokså god kompetanse i faget. Karakteren 4 uttrykker at eleven har god kompetanse i faget. Karakteren 5 uttrykker at eleven har meget god kompetanse i faget. Karakteren 6 uttrykker at eleven har utmerket kompetanse i faget.

IT 2 har vi tre hovedområder: Planlegging og dokumentasjon, programmering og multimedieutvikling med 19 kompetansemål. Det vil være vanskelig å dekke alle 19 kompetansemålene i en oppgave – men målet har vært å ta med flest mulig. I eksempeloppgaven har vi.. kompetansemål.

Vurdering Planlegging og dokumentasjon Programmering Multimedieutvikling