Vekststrategi for Norges Diabetesforbund

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Hvordan få Diabetesforbundet frem i nye og gamle medier?
Advertisements

Fra Arbeidsprogram til Årsmelding
Markedsføring, rekruttering og lojalitet
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Sponsordugnad Sandar IL – mars Våre utfordringer •Vanskelige økonomiske situasjon •Dugnadsbasert klubb fra 2009 •Cupene krever mye ressurser •Forventer.
Velkommen til Grunnkurs for tillitsvalgte
Samarbeid om europapolitisk deltakelse Gunn Marit Helgesen Leder i internasjonalt fagpolitisk utvalg Oslo,
Nettprosjekt Kundeservice på nett •Bakgrunn –SiT hadde gamle nettsider med mye og utdatert innhold og funksjonalitet •Formål –Bidra til at.
Arbeid og psykisk helse Informasjonssatsing 2010/11.
Alfhild - leder Østlandet
Bioteknologinemda
Synlighet - Bruk av web og sosiale medier
Vi får Norge til å gro! Fornying av Norges Bondelag – på hugget Uttalelse fra Nordland.
LANDSORGANISASJONEN I NORGE
VELKOMMEN TIL VEKSTSAMLING 2009 Rica Park Hotel Drammen mai 2009.
START. Debatt for mer mangfold, mer aktivitet og bedre demokrati i Norges største parti..
Norges Rytterforbund. Hva er klubbutvikling? •Klubbutvikling defineres som alle tiltak (utdanning, kurs, aktiviteter, dialoger osv) som bidrar til å føre.
Verveaksjon mars starter verveaksjonen i morgenrushet på Oslo S • Øke medlemstallet med 1% årlig • 8. – 24. mars ekstra innsats • Filmsnutter.
Starten på en suksesshistorie om tilrettelegging for innvandrerbefolkningen Nina Skille, forbundsleder Bjørnar Allgot, generalsekretær.
Naturvernforbundetskolen: Hvordan drive et lokallag Tema på foredraget: Lokallag; medlemmer, sak, økonomi og administrativt Tid: ca 30 min For mer info.
Fotball for ungdommen Høyreklikk for “full screen”. Bruk entertasten for å komme videre.
3 års rullerende verveplan Skøyen Rotaryklubb 2009/ /2012.
Presentasjon av Studieforbundet Funkis. Studieforbund Studieforbundene i Norge bygger på en 150 år gammel tradisjon for opplysningsarbeid gjennom frivillige.
Helsesenteret for papirløse migranter Innlegg konferanse ved daglig leder Celine Blom.
Ergoterapeutstudenter har et fagforbund OG en INTERESSEORGANISASJON  Presentasjon laget av: Ann-Heidi Adriansen, kull 07. Ergoterapeututdanningen ved.
ATV og pensjonistene Hva er ATVs ansvar når et medlem nærmer seg pensjonist-tilværelsen? NR 1 Meld fra med dato til medlemsregisteret sentralt når medlem.
Pensjonistene i Utdanningsforbundet Hamar, 6. april, 2011.
ROTARY mot år 2010 En mulighetenes organisasjon Grunnpilarer –Vennskap –Etikk –Utveksling av yrkeserfaring –Arbeide for internasjonal fred og forståelse.
Økt satsing på felles markedstiltak? Trond Davidsen, 2. mars 2006.
OM UHO og påvirkning av omgivelsene Temakurs om markedsføring for NFF, 9. juni 2005 Ingeborg Dybvig,informasjonssjef UHO.
Profil og omdømme Modul 2 Kommunikasjon 1 Studentliv - Kurs i Profil og Omdømme - Modul 1.
Markedsføring og pressearbeid Modul 5 Avslutning 1 Studentliv - Kurs i Markedsføring og pressearbeid- Modul 5.
Styret – hjertet i foreningen
Diabeteskonferansen 2010 Vekst og verving. Vekst i alt vi gjør Det er ikke målet som er veien, men veien som går til målet. 2 Vi ønsker en medlemsmasse.
Samarbeid med kommersielle aktører. Retningslinjer Formål: –Å sikre at Diabetesforbundets og industriens roller er klart definerte og atskilte –Gjensidig.
Diabetesforbundet – en organisasjon som teller
Vekst og Verving.
VEKST- OG VERVESAMLING lørdag 29.mai 2010
Markedsføring av diabeteslinjen på urdu /punjabi Shaista Ayub
VELKOMMEN til Vekst – og vervesamling på Gardermoen mai 2010.
Naturvernskolen: Tema på foredrag: Legg strategi for å vinne en miljøsak Tid: 30 minutter For mer info om foredraget kontakt: Andre relevante foredrag.
Regionalplan for folkehelse 2013 – 2017 Inghild Vanglo Leder politisk styringsgruppe Rogaland fylkeskommune.
Sted/Dato endres i topp-/bunntekstPresentatør/Virksomhet endres i topp-/bunntekst PROSJEKTET: ”BARN I RUSFAMILIER”
Ansvarsfordeling og samarbeid mellom fylkes- og lokalforeninger Innspill på parallellsesjon på ledermøte NPF jan 2012.
NFF FINNMARK.
Norsk Epilepsiforbund
Informasjon om Skoleprogrammet VIP Denne presentasjon kan vises på:  Foreldremøter  Skolens hjemmeside  Epost til foreldre  På ”classfronter” eller.
Lokalpolitikere i sosiale medier. Dagens nettbruker Den aktive nettbrukeren Vi er alle produsenter Kommunikasjon fremfor monolog.
Sterke fagforeninger Negotia Bergen 30. – 31.oktober 2009.
Hva er NBU?. Av og for ungdom Levende bygder Alle muligheter NBU er et sosialt nettverk av og for bygdeungdom, som jobber for levende bygder og for å.
En mini-presentasjon for å vise Diabetesforbundets syn på at kommunen bør ha et Lærings- og mestringssenter og en Frisklivssentral, og at de bør samarbeide.
Til tjeneste Lions Norge Gode venner som hjelper andre.
DND Quo Vadis? Landsmøtet 2014 Alfhild - leder Østlandet.
Om barne- og familievernet
Interesseorganisasjoner som inkluderer hele befolkningen Avdeling minoritetshelse og rehabilitering Rådgiver Gro S. Lopez.
5000 medlemmer 80 lokallag Best kjente miljøorganisasjonen i Norge Alle aktive er under 26 år.
Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%
”Juniors dagbok” Sak 3: Årsmeldinger 2005 og 2006.
Norges Diabetesforbund
Utfordringer Foreldre som ressurs Tanker rundt: Engasjement Rekruttering Deltagelse.
Arbeids- og strategiprogrammet
Gry Nørstenget Fylkesleder
En kort presentasjon Presentasjon på Medlemsmøte 1.
Rapport fra Verveutvalget Ledersamling – Tyrifjord Turisthotell 24. september 2015.
VERVETIPS. Verve nye medlemmer Fakta: Sosiale nettverk viktig, flest lar seg rekruttere gjennom bekjentskaper, ikke gjennom nære familie- og vennskapsbånd.
Vi har trivelige lokaler i 4. etasje i Ankerskogen svømmehall
I dag skal vi snakke om: Bakgrunn for etablering av nettverket
Strategi Strategi Innsatsområdene vedtatt på landsmøtet danner målbildet for NSF i landsmøteperioden mens strategien forteller.
Velkommen til BRV årsmøtet 2019.
Ta vare på interesser: ELTE saken (Utenlandske studier)
Utskrift av presentasjonen:

Vekststrategi for Norges Diabetesforbund – en strategi for å øke og ta vare på medlemsmassen

Bakgrunn I 2003 og 2004 sto medlemstallet til Norges Diabetesforbund stille og tendensen så ut til å fortsette utover i 2005. I oktober 2005 startet utarbeidelsen av en vekststrategi, samt en økt satsning på lekkasjetetting. Norges Diabetesforbund iverksatte i 2006 strategien for å øke og ta vare på medlemsmassen De to siste årene har medlemsmassen gradvis økt Undersøkelser har vist at medlemskap i Diabetesforbundet gir bedre helse til den enkelte (A.E. Seljeflot, Hovedoppgave, 2005)

Oppsummering vekststrategi Hvorfor bli større? Øke livskvaliteten til den enkelte! Hvordan bli større? Tiltak, budskap og kanaler tilpasset målgruppene Økt fokus i 2009 Voksne med type 2-diabetes Viktigste ververe Helsepersonell Venner og familie Viktigste bidragsytere Tillitsvalgte og ansatte i NDF

Vervefokus Mulighet til bedre helse

Gode grunner for medlemskap Oppdatert informasjon gjennom: nettside (www.diabetes.no) bladene Diabetes og Diabetesforum Diafonen – en nasjonal informasjonstelefon På nett, på trykk, på tråden Ekspertpanel (lege, psykolog, farmasøyt, klinisk ernæringsfysiolog, fotterapeut) Diashop – ekstra rabatt Diateket –tilgang til vår artikkeldatabase Gratis brosjyrer Hjelp i aktuelle saker (f.eks. særfradragsaken) Gratis førstekonsultasjon hos advokat, rabatt ved videre oppfølging Samvær og nettverk med andre i samme situasjon! God helse!

Brosjyremateriell med tilpasset budskap til våre ulike målgrupper GOD HELSE Viktig å skille mellom type 1 og 2.

Synliggjøring gjennom Lokale aktiviteter Presse/media Profileringsmateriell - mot potensielle medlemmer - mot helsepersonell Vekstansvarlige - Vi er over 80 vekstansvarlige - Målet er en vekstgruppe i hvert lokal- og fylkeslag - Hver gruppe har en vekst- ansvarlig som samarbeider tett med organisasjonen sentralt

Forslag til tiltak for lokalforeninger og fylkeslag Lokale aktiviteter i samarbeid med apotek og annet helsepersonell Være representert på startkurs Arrangere åpne møter med temaer som engasjerer de fleste, f. eks om kosthold Arrangere mosjonsgrupper med adgang for alle, men gratis for medlemmer Sørge for at eldresentre, legekontorer, apotek, fotterapeuter, tannleger o.l. har brosjyrer fra oss Ha egne arrangementer tilpasset forskjellige grupper f. eks seniortreff, ungdomstreff, foreldretreff, matlagingskurs etc. Vervekonkurranser mellom fylkes- og lokallag

God informasjon er god medisin!