Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%"— Utskrift av presentasjonen:

1 Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%

2 Markedsføring – Hva har vi idag? Slekstsforskerdagen Vervebrosjyre Slekt & Data Tjenester/ medlemstilbud

3 Hva motiverer? Fører medlemskapet til at man får mer igjen ved å være med enn å stå utenfor?  Merverdi Fellesskap/ tilhørighet  Aktiviteter

4 Slekstforskerdagen Beste dagen for innmelding ! Mye bra arbeid er gjort se erfaringsbanken  Jobbe mer med pressen  Betale for annonser ? ”Aggresivt” melde inn nye medlemmer umiddelbart

5 Nye tiltak? Markedsføre foreningen gjennom møter/ besøk i andre foreninger Samarbeide med andre om arrangement som SFD Aktivt markedsføre foreningen i forkant av (åpne) møter.  Melde inn intereserte umiddelbart i etterkant av møte

6 Nye tiltak? Synliggjøre fordeler med medlemskap  Er alt, for tilgjengelig?  Lukke flere gobiter inn bak medlemssider  Smakebiter på hva som venter på andre siden (feks bilder i gravstedsregisteret) Nye møteplasser  Endre lokaler/ faste lokaler

7 Nye tiltak? Arrangere kurs  Diffrensiere på avgift Endre navn på foreningen  Er navnet enkelt og godt nok for å forklare hvem hva vi er? Slekt & data Slektsforskerne 100 åringen  Gratis livsvarig medlemskap (1905)

8 Nye tiltak? Jungeltelegrafen er ofte den beste måte å spre noe på.  Eksisterende tilbud og tjensester må aktivt selges til eksisterende medlemmer, slik at de kan spre budskapet videre  Kjenner ikke våre medlemmer til det vi har av tilbud vil de ikke kunne selge dette videre. Ei heller vil de oppleve merverdi av det som ligger det klart til å brukes. DIStreff Slektsforskerbasen DISchat Slektsforum Genress osv

9 på siden... Inn/utmeldinger  Lokallagene kan gjøre mye for å vedlikeholde medlemsregisteret slik at folk ikke forsvinner som ukjente  Er skjemaet for innmelding for omfattende (skremmer den vekk folk?) 15 åringen  Komfirmasjon  Ungdomsorganisasjoner (4H, Speider’n etc)

10 Oppsummering Aktivt verve, direkte kontakt Synliggjøre DIS Utnytte det vi har av tjenster og tilbud Det må være mer attraktivt å være med enn å stå utenfor


Laste ned ppt "Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%"

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google