Laste ned presentasjonen
Presentasjon lastes. Vennligst vent
PublisertEsben Ødegård Endret for 9 år siden
1
Gruppe 4 Rekruttere flere voksne medlemmer. Netto tilvekst skal økes med 10%
2
Markedsføring – Hva har vi idag? Slekstsforskerdagen Vervebrosjyre Slekt & Data Tjenester/ medlemstilbud
3
Hva motiverer? Fører medlemskapet til at man får mer igjen ved å være med enn å stå utenfor? Merverdi Fellesskap/ tilhørighet Aktiviteter
4
Slekstforskerdagen Beste dagen for innmelding ! Mye bra arbeid er gjort se erfaringsbanken Jobbe mer med pressen Betale for annonser ? ”Aggresivt” melde inn nye medlemmer umiddelbart
5
Nye tiltak? Markedsføre foreningen gjennom møter/ besøk i andre foreninger Samarbeide med andre om arrangement som SFD Aktivt markedsføre foreningen i forkant av (åpne) møter. Melde inn intereserte umiddelbart i etterkant av møte
6
Nye tiltak? Synliggjøre fordeler med medlemskap Er alt, for tilgjengelig? Lukke flere gobiter inn bak medlemssider Smakebiter på hva som venter på andre siden (feks bilder i gravstedsregisteret) Nye møteplasser Endre lokaler/ faste lokaler
7
Nye tiltak? Arrangere kurs Diffrensiere på avgift Endre navn på foreningen Er navnet enkelt og godt nok for å forklare hvem hva vi er? Slekt & data Slektsforskerne 100 åringen Gratis livsvarig medlemskap (1905)
8
Nye tiltak? Jungeltelegrafen er ofte den beste måte å spre noe på. Eksisterende tilbud og tjensester må aktivt selges til eksisterende medlemmer, slik at de kan spre budskapet videre Kjenner ikke våre medlemmer til det vi har av tilbud vil de ikke kunne selge dette videre. Ei heller vil de oppleve merverdi av det som ligger det klart til å brukes. DIStreff Slektsforskerbasen DISchat Slektsforum Genress osv
9
på siden... Inn/utmeldinger Lokallagene kan gjøre mye for å vedlikeholde medlemsregisteret slik at folk ikke forsvinner som ukjente Er skjemaet for innmelding for omfattende (skremmer den vekk folk?) 15 åringen Komfirmasjon Ungdomsorganisasjoner (4H, Speider’n etc)
10
Oppsummering Aktivt verve, direkte kontakt Synliggjøre DIS Utnytte det vi har av tjenster og tilbud Det må være mer attraktivt å være med enn å stå utenfor
Liknende presentasjoner
© 2024 SlidePlayer.no Inc.
All rights reserved.