Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

Vekst og Verving.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "Vekst og Verving."— Utskrift av presentasjonen:

1 Vekst og Verving

2 HVORDAN SKAFFE NYE MEDLEMMER OG HVORDAN GJØRE DET
Clarion Hotel Airport Gardermoen

3 Snakke med lokal og fylkeslag
Ingen ideer som utformes er uoppnåelig, man trenger kun tid. Få sammen en gruppe som kan utveksle ideer. Clarion Hotel Airport Gardermoen

4 Hva og hvor kan dere gjøre noe?
Holde foredrag og drive verving Kontakte legesenter og andre helse instutisjoner hvor dere bor, for å inngå samarbeid om å ha minst 1 dag i måneden som omhandler diabetes. Utfordre deg selv, send en SMS til venner som kan være aktuelle til å bli medlemmer. Clarion Hotel Airport Gardermoen

5 Å være aktiv med verving
Lage verveannonser som kan brukes i aviser, nettsted og blader på din arbeidsplass. Snakke med lokale bedrifter som dere kan holde foredrag om diabetes, og bruk diabetesrisikotesten slik at de kan ta en uformell test om de er i risiko sonen for å utvikle diabetes. Å være aktiv med verving Clarion Hotel Airport Gardermoen

6 Å Husk INGEN ideer er dumme, kom gjerne med innspill
Sende ut brev til medlemmene i lokallaget å oppfordre de til å verve i sin omgangskrets. I brevet kan dere også skaffe sponsorer til å donere lokale vervepremier. Å Husk INGEN ideer er dumme, kom gjerne med innspill Clarion Hotel Airport Gardermoen

7 Clarion Hotel Airport Gardermoen

8 HVA HAR BLITT GJORT OG HVA FUNGERTE
Stand på martnan i Trondheim (gjennomføres Juni 2010) Dra til skoler, politi og helse tjenesten Dette har gitt en god effekt med å få nye medlemmer, de ser fordeler med å være medlemmer i Diabetesforbundet. Politiske instanser. Innformet om hvordan medlemskap kan være med på forebygging. Henge opp plakater rundt om i fylkene, med ansikter som er kjent i lokal område. Clarion Hotel Airport Gardermoen

9 Clarion Hotel Airport Gardermoen

10 Plakaten dere så her, har vært plassert ut på skoler, legesenter, apotek og andre plasser rundt om i lokalforeningen som jeg kommer fra (Diabetesforbundet Orkdal og omegn) Lokalforeningen har nå totalt 270 medlemmer, plakaten har vært med å skaffe ca 28 nye i 2009 Det er ett tegn på at plakater fungerer i verving. Men bruk lokale aktører til dette. Clarion Hotel Airport Gardermoen

11 Reklame på TV skjermer i Midt-Norge
Denne reklamen gikk på legekontor over en periode på 4 mnd, og den førte med seg 59 nye medlemmer. Tallet er lavt når man tenker på at så mange som ca personer i Sør-Trøndelag har diabetes. Men det viktigste er at man hjelper de som har behov for å få mer informasjon. 1 medlem er bedre enn ingen. Clarion Hotel Airport Gardermoen

12 HVA FUNGERTE? Skoler, politi med mer: Nye medlemmer
Plakater: Nye medlemmer Tv skjermer: Nye medlemmer Alt i alt så var alle kampanjer kjempe bra, etter som man får informert om at Diabetesforbundet og fordeler med å være medlem. Vår oppgave er der å hjelpe. Clarion Hotel Airport Gardermoen

13 Takk for meg og lykke til med vekstarbeidet Ronni Reitan
Clarion Hotel Airport Gardermoen


Laste ned ppt "Vekst og Verving."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google