"Det beste med hele itslearning er planleggeren!"

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Kilde: Yes!! Gruppe: Julie Veronica Frank Gruppe: Veruska Øystein DL Anita Gruppe: Espen Geir Irmelin Gruppe: Ann-Magritt Øystein LK Susana.
Advertisements

Teknologi i klasserommet
Tilpasset opplæring i praksis Ved Espen Schønfeldt
Ekstern skolevurdering Sandnes skole,
Mappevurdering Et redskap for dokumentasjon, vurdering og læring Kurset IKT og læring Høgskolen i Lillehammer, 3. mai 2010.
=HS Bok + Nett • Bøker og nettsted henger nært sammen • Kapitlene i bøkene har tydeligere tilknytning til læreplanen • Nettstedet er inndelt i kapitler.
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
Utviklingssamtalen – Vikhammer skole
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
H. Aschehoug & Co. På eksamensdagen H. Aschehoug & Co.
Dialogen som pedagogisk verktøy
Veileder i vurdering i musikk - introduksjon
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
Verktøy i arbeid med kvalitetsvurdering
MØTE FOR SKOLELEDERE TEMA: REKTOR OG SKOLELEDELSENS ROLLE I PEDAGOGISK UTVIKLINGSARBEID – MED UTGANGSPUNKT I VURDERING FOR LÆRING.
Vurdering Na /4-09. Hvordan få til god vurdering Hemmeligheten: for å kunne gi god vurdering er gode oppgaver viktige! Den formelle vurderingen.
Den gode lærer Elevrådskonferansen 2009 Petter Hagen 4. november 2009.
Studietur New Zealand LEDELSE: Voksne skal lede seg selv og barna Gi barna trening i å lede seg selv og andre. Egenledelse. De voksne støtter det positive.
Opplæring for pasienter og pårørende Samlet oversikt over tilbud.
Didaktiske analysekategorier
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
PORTEFOLIO Ekrom skole.
HVA ER DET? Grethe Haldorsen
Onsdag 13. mars Sam Eyde vgs
Anne Stein Bankgata ungdomsskole Eksempler på vurdering i;
Gruppe nummer 3; Tormod, Rune, Silje, Elin og Cecilie.
Utdanningsvalg 10.klasse
STUDIETEKNIKK og gode vaner
Kampen skole Vår visjon:
LP-modellen fra et rektorperspektiv
Hva lærer studentene? Velkommen til seminar! Faglig ansvarlige: Kirsten H. Lycke og Torill M. Sandberg.
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
VFL Lindesnesregionen - høsten 2014
Inger Langseth Rita Riksaasen Martin Meland Program for Lærerutdanning PP-tjenesten Fosen.
IKT i læring - Verdensveven Samling 2 23.september.
Skolen som lærende organisasjon NFFL
Didaktikk: teori om undervisning og evt. anvisning for undervisning
Kriterier for skolen som lærende organisasjon
PEL-EKSAMEN Linn Cathrin Arnevik.
RAMMEPLAN I PRAKSIS. Målet med rammeplanen er å gi styrer, pedagogiske ledere og det øvrige personalet en forpliktende ramme for planlegging, gjennomføring.
Om praksis - praksisplan og vurderingsrapport Samarbeids- og vurderingsmøte TOSBA/TOS Studieleder Vibeke Bjarnø 11. JANUAR 2016.
HILLEVÅG BARNEHAGE ”ET STED DER ULIKHETER SKAPER MULIGHETER”
Kartlegging av skolens praksis. I hvor stor grad mener du at lese- og skriveopplæringen ved din skole kjennetegnes av at lærerne: 1. … motiverer og engasjerer.
Prosjektpresentasjon for [Virksomhet]
Forskrift til Opplæringsloven, § 3
Utruste til et godt liv gjennom trygghet, kunnskap og humør
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
PEDAGOGIKK Pedagogikk Som fag omfatter alt som har med læring, utvikling, veiledning, undervisning og oppdragelse å gjøre (Pedagogisk ordbok, lars Helle.
Ny vri Kany, Lene og Mona.
Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole
Utdanningsvalg 10.klasse
Hvordan knytte refleksjon til faglitteratur?
Lærerik bruk av læringsteknologi «Skoleår»
Oslo universitetssykehus Spesialsykehuset for epilepsi - SSE
Oppgaver som fremmer kommunikasjon B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Nye IKT-løsninger fra skolestart 2015
La elevene løse oppdraget B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Prinsipper for god underveisvurdering B – Samarbeid
Tilbakemeldinger som fremmer læring B – Samarbeid
Kringsjå skole Skolens plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Tokerud skole Tokerud skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo og krav til minimumskompetanse.
Pedagogisk tiltaksplan Sandgotna skole
Høyenhall skoles plan for bruk av Skoleplattform Oslo
Oversikt over skolens bruk av plattformen
Oversikt over skolens bruk av plattformen
||.
Lekpregede læringsaktiviteter B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Planleggeren Oversikt, god faglig kommunikasjon, refleksjon, skole-hjem og i et verktøy.

"Det beste med hele itslearning er planleggeren!" Planleggeren - kompetansemål og måloppnåelse Vi skal i nærmeste tid se på: Hvordan du lager gode planer Hvordan du tar i bruk planleggeren på pedagogiske måter Hvorfor det er lurt å bruke kompetansemål Hvordan planleggeren kan bidra til bedre måloppnåelse for elevene Hvordan planleggeren kan bli et ypperlig kommunikasjonsverktøy med foreldre Hvodan du synliggjør undervisningen og læringen til elevene   "Det beste med hele itslearning er planleggeren!" 

Planleggeren - kompetansemål og måloppnåelse Planleggeren er laget for å binde det hele sammen i et fag. Planleggeren kan sette undervisningen inn i et tidsperspektiv og synliggjøre hva undervisningen fokuserer på. Den bevisstgjør hvilke kompetansemål et emne, tema, eller en konkret time har som referanse. Planleggeren synliggjør hva som er relevant av lærstoff, og hvilke aktiviteter som er knyttet til emnet. 

Oversikt Faglig kommunikasjon Refleksjon Skole-hjem

Hva kan vi bruke planleggeren til?

Oversikt Forutsigbarhet for elever og lærer (og foreldre) Enklere å planlegge. Tydeliggjøring av tema, mål og aktiviteter. Repetisjon og tilbakeblikk

Planleggeren i praksis

Refleksjon Refleksjon i planleggingsarbeidet for lærer. Refleksjon over sammenhenger og kompetansemål for elev.

Faglig kommunikasjon Tydeliggjøring av mål Tydeliggjøring av forventning Enklere å visualisere og standarisere faglige forventninger

Skole-hjem Er en del av innsynet til foreldre Enkel automatisk oversikt.

Foreldreoversikt – vurdering og aktivitet i fag