Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret 2012-13 Til alle lærere med.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Ungdata-undersøkelsen i Sandnes 2013 Svarfordeling (ungdomsskolen) FAKTA OM UNDERSØKELSEN: •Tidspunkt: Uke 9 – 15 •Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 •Antall:
Advertisements

Undersøkelse om Skolefrukt Gjennomført for høsten 2007 med Questback Kortversjon.
Ungdomsundersøkelsen i Sandnes 2010 Standardrapport kjønn 1/1 FAKTA OM UNDERSØKELSEN: •Tidspunkt: Uke 47 – 49 •Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 •Antall:
Visuell guide 1/53.
Slik kan du hjelpe skolen din komme i gang med programmering
Nytt fra IF Innhold • Justeringer på • Messer • Aftenposten-bilag • Studentum • Studiestart • Folkehøgskolekatalogen.
Praksisfortelling Bruk av programmet wiki i et tverrfaglig elevprosjekt i videregående skole Prosjektet omfatter to vgs-klasser og fem lærere Kompetansemål.
La ungdommen undervise kidsa!
Fellesfag Yrkesretting Relevans
Digital samtid Erfaringer så langt!. ”Fet” og omfattende •Mange mål •Motiverende mål •Elevene går i visningsmodus.
Forsering av fag på høyere nivå - forseringsprosjektet
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2012 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Ungdomsundersøkelsen i Sandnes 2010 Standardrapport svarfordeling 1/1 FAKTA OM UNDERSØKELSEN: •Tidspunkt: Uke 47 – 49 •Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1.
#ksindeks Header: Relation 1 Internal/Identier/File name
N Y G IV – OKTOBER 2012 Erfaringer med Ny Giv-prosjektet fra Tæruddalen skole.
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2010.
Matematikk for yrkesfag
Undervisningsvideoer. + Sette læreren på pause Gå frem i eget tempo Få det forklart så mange ganger som nødvendig Hoppe tilbake til det som trenger repetisjon.
Eksamen med tilgang til Internett. Forsøk våren 2012
Ungdata-undersøkelsen i Modum 2013 Svarfordeling (ungdomsskolen) FAKTA OM UNDERSØKELSEN: •Tidspunkt: Uke 14 – 23 •Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 –
Klamydiaprosjekt 2012/2013 Evaluering Engø 7. oktober 2013.
Ungdata-undersøkelsen i Sandnes 2013 Standardrapport klassetrinn FAKTA OM UNDERSØKELSEN: •Tidspunkt: Uke 9 – 15 •Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 •Antall:
Nasjonalforeningen Os helselag i samarbeid med Os skole
Foreldresamarbeid Kan vi gjøre det enda bedre ?
Smart bruk av Vortex til møter, samhandling/samarbeid mm
2004 Survey galore! Vaya con dios ISUIT for nybegynnere IISUIT for viderekommende IIIStudentsurveyen IVVeien framover.
Ungdata-undersøkelsen i Levanger 2012 FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 43 – 45 Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 – VG3 Antall: 644 (US) / 683 (VGS)
Ungdata-undersøkelsen i Vennesla 2013 Svarfordeling (videregående skole – hele utvalget) FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 45 – 48 Klassetrinn: 8.
Nye websider for Sørli skole
Helsesøsters rolle i FRI Lillian Larsen, Helseavdelingen Asker kommune
Om Norsk Finansbarometer 2014
Overgangsprosjektet NY GIV
Lærerne og prosjektet Tilpasset norskopplæring med felles læreplan i norsk Spørreundersøkelse til lærere ved noen utvalgte skoler i Oslo høsten 2005.
Vedlegg 3 Fjorårets budsjettsprosess - alle komiteer Svar fra representanter fra byrådspartiene ® (rev:2.0.70) Fjorårets.
Ungdata-undersøkelsene i Sandnes 2010 og 2013 Standardrapport undersøkelse (videregående skole) FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 47 – 49 (2010) /
Ungdata-undersøkelsen i Sandnes 2013 Standardrapport kjønn (videregående skole) FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 9 – 15 Klassetrinn: 8. – 10. klasse.
De 100 mest brukte ordene i bøker i klasse..
”Nettvett - digital mobbing”
Bakgrunn for satsingen  Oppstart 2004  Opplæringsloven § 9A  Samarbeid mellom Barne –og familiedepartementet, Sosial og Helsedirektoratet og Utdanningsdirektoratet.
ÅRSHJUL FOR OVERGANGER
ÅRSHJUL FOR OVERGANGER
Undersøkelse om undervisningsmateriell for psykisk helse
Ungdomsundersøkelsen i Setesdal 2012 FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 41 – 42 Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 – VG3 Antall: 275 (US) / 336 (VGS)
Ungdomsundersøkelsen i Setesdal 2012 FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 41 – 42 Klassetrinn: 8. – 10. klasse + VG1 – VG3 Antall: 275 (US) / 336 (VGS)
Ungomsskoleelever som instruktører i programmering: La ungdommen undervise kidsa! Torbjørn Skauli.
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
Webmarkedsføring som virker FRIundersøkelsen 2014 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser.
Trivselsundersøkelse 2014 Brukerundersøkelse høst 2014 (utdrag) Skoler som ble kontaktet Alle 882 trivselsskolene som var aktive høsten Besvart av.
Tidlig livsstilssamtale
SAFT-undersøkelsen SAFT SAFT-prosjektet er et europeisk samarbeid som skal spre kunnskap om trygg bruk av Internett til barn og unge, foreldre,
Velkommen til Varden skole Program i kveld
Helhet og sammenheng - UiU skoleeierkonferanse
Program 08:30 Velkommen 08: :05Gjennomgang av resultater og funn Direktør Hans Christian Holte, Difi 09: :15Innbyggerundersøkelsen – Et viktig.
Førskoledag 15. juni Hordvik skole
Evaluering av sesongen 2009/2010 Holeværingen langrenn For styret: Ida Rosenvinge, mai 2010.
Studiebarometeret 2014 Resultater, metodikk og anvendelse Helge Sigurd Hansen 17.mars 2015.
Ungdata-undersøkelsen i Hareid 2013 Svarfordeling FAKTA OM UNDERSØKELSEN: Tidspunkt: Uke 42 – 43 Klassetrinn: 8. – 10. klasse Antall: 176 Svarprosent:
 Utfordringer skoleåret 2014/ Flere elever enn tidligere allerede i systemet (BUP, psykisk helsesøster, UPA ) - Økende tendens med selvskading –
Vurdering for læring i Fysikk 1
Etterarbeid Balkongen
Fag / tema Digital kompetanse som støtte og verktøy i ulike fag på ulike trinn Trinn 3.trinn og oppover Elever skal få trening i å se mulighetene ved å.
Hva driver barn og unge i Asker med? Hvordan har de det?
Oppgave 6 Side Sett inn riktig form av substantivet. Du velger selv et ord som passer inn i sammenhengen. Bilde:
Plan for økten - Hva er Dembra? - Hva er «den ideelle skole»»?
Utforskende undervisning i matematikk B – Samarbeid
Evaluering av «MUSIT Ny IT-arkitektur»
Fysisk og psykisk helse
Telle i kor Telle med 4 fra 4 A – Forarbeid
Dybdelæring – regneark B – Samarbeid
Utskrift av presentasjonen:

Webmarkedsføring som virker FRI-undersøkelsen 2013 Spørreundersøkelse pr. epost ved skoleslutt skoleåret Til alle lærere med klasser som deltok i FRI-programmet det skoleåret

Webmarkedsføring som virker Oppsummert 165 besvarelser. Dette er en nedgang siden sist. Ca. 90 % av de spurte brukte programmet i løpet av skoleåret. Bruk er relativt jevnt fordelt mellom klassetrinnene. Over 70 % bruker 2 timer eller mer på programmet pr. uke. (hele 30 % bruker over 4 timer). Ca. 93,2 % foretrekker informasjon på epost fremfor vanlig post. Dette er nær identisk med fjoråret. Både FRI-programmet og FRI-nytt er godt mottatt, med over 90 % som svarte godt eller bedre. Dette er relativt stabilt fra forrige gang. Over 90 % savnet ingen temaer i nyhetsbrevene, men på konkret spørsmål om hva de ønsket mer av fikk vi likevel mange svar. De har gitt svært mange gode og nyanserte tips og ønsker om innhold, både i program og nyhetsbrev. Nytt av året er etterspørsel etter eksempler fra andre skoler. Noe å bruke for å bygge et nettverk rundt Facebooksiden – ev. med lukkede grupper? Ett annet innspill å merke seg er en som mener programmet er for barnslig for 10. klassinger. Bør undersøkes!

Webmarkedsføring som virker Hva ønsker de mer av i FRI-nytt? Video og bilder (alt fra skader til snutter om unge forbilder) Spesielt video går igjen i mange former. Mer metodikk ifht. temaet snus (går igjen). Eksempler fra andre skoler og gode forslag andre har lykkes med. En etterspør også elevoppgaver og elevprosjekter på nett.

Webmarkedsføring som virker Hvordan kan programmet bli nyttigere i undervisningen? Alkohol må inn i programmet! Opplegget passer ikke for 10. klassinger. Ønsker epost og info sendt direkte til elevene (?) Flere filmer, korte snutter, animasjoner (igjen og igjen). Noen web baserte pakker der elevene guides digitalt og jobber selvstendig. Mer fakta, statistikk stoff og idégrunnlag generelt tilgjengelig (på nett). Mer kortere oppgaver og stoff som er lettere å flette innimellom. Mer stoff mot dem som ikke allerede har begynt med snus/ tobakk (?) Skoleavtale med rektor for å forplikte hele skolen (!?) Knytte til mål i alle fagene og lærerne – dyttes ofte på naturfag. Små underveis-premier populære – fortsett å sende. … og mange er fornøyde som det er også, og ville ikke endret noe.