Den digitale skole av Anna, Solveig, Hege, Carina og Regine fra Olsvikåsen vgs.

Slides:



Advertisements
Liknende presentasjoner
Dine Penger på Facebook Nå: følgere: Dobling på under ett år – slik gjorde vi det!
Advertisements

Praksisfortelling Bruk av programmet wiki i et tverrfaglig elevprosjekt i videregående skole Prosjektet omfatter to vgs-klasser og fem lærere Kompetansemål.
Live|work nordic AS Utdanningsetaten 2010 Skoleutviklingsprosjektet på Risløkka KonseptretningerKonseptretninger Anders Kjeseth Valdersnes.
ELEKTRONISKE KOMMUNIKASJONSSYSTEMER
Prosessarbeid med collage, tekstur og formlikhet
Skole – hjem samarbeid.
1 Teach Me Presentasjon 1. 2 Agenda • Hva er Teach Me • Teach Me Editoren • Utdeling og innlevering SLK • Teach Me – Formål og opprinnelse • Råd for bruk.
• Innledning • Del 1 Faglig og digidaktisk status i fremmedspråk • Del 2 Ny Undervisnings og vurderingspraksis • Konklusjon.
1 Stort elæringsprosjekt ved AITeL SELP. 2 SELP = 5 delprosjekt  Erfaringsbasert e-læring  Læring på arbeidsplassen  Lærestoff  Kvalitetsreformen.
Classroom Response System (Clickers) i forelesning Teknisk Varmelære
Blikk på ikt •Handler om data •Design og layout •Programvare •Handler om utstyr •Handler om nye ting og gagets •Handler om folk •Vanlige.
NVU – aktører De som presenteres her er: •HiA •HiB •HiNT •HiST •UiS.
Foto: Peder Austrud Vest-Agder fylkeskommune folkestyre- samarbeid - kompetanse Evaluering av elevforsøk med bærbare PC’er 2005/ skoler.
Overgangsprosjektet.
ITU-konferansen 2006www.itu.no F O R S K N I N G S- O G K O M P E T A N S E N E T T V E R K F O R I T I U T D A N N I N G LMS som pådriver for digital.
Fremmedspråk nivå III Språksamarbeid i Bergen vest, med døme frå prosjekt i spansk Angélica Cortés, Maria Brubæk Bua og Gro Egset Halse Gro.
Prosjekt: Presentasjon Av Elin Blikra
-En artig og attraktiv skole hvor alle er unike spiller på lag VELKOMMEN Foresatte ved studiespesialisering vg 1 Byåsen videregående skole 2009/2010.
1. ny feltrapport funn dokumentasjon metode tolkning 2. felles feltdiskusjoner Last opp og se på bilder/kommentarer på Åpen arkeologi gruppen.
Matematikk muntlig på studieforberedende program
Praktisk eksamen Vg2 - yrkesfag
Oslo kommune Utdanningsetaten Hva er en god elev og en god lærer? Presentasjon av miniundersøkelsen på ungdomsskoler og videregående skoler Høsten 2009.
Vurdering for læring på Linderud skole
Oslo kommune Utdanningsetaten Stovner videregående skole BRUK AV IKT I LÆRINGSARBEIDET Hvordan fungerer IKT som pedagogisk verktøy/hjelpemiddel ved Stovner.
IKT-revolusjonen i mitt lærerliv! Forelesning for A04 Hanne Christensen Vibeke Bjarnø.
Hvordan åpne døren inn til en verden med produserende elever?
”Folkehelsesøstra i bevegelse fra barnehage til rådmann”
God oppvekst – styrket satsing på barn og unge i Sande og Vestfold
Praksisnært, fin måte å få inn faget på Kobles til ptf Ligger tett opp til eksamensform Slik vi jobber, ikke i tillegg til.
 Strengths:  Intern faktorer ◦ Potensielle interne sterke sider. Sterke sider eller styrker er positive egenskaper, noe organisasjonen er god til og.
Integrering av SSS Kristin Hinna, Høgskolen i Bergen (leder) Morten Lindeland, Høgskolen i Agder Arne Langøen, Høgskolen Stord Haugesund Svend Andreas.
Relasjonskompetanse -elev og lærer i samspill
Det digitale løftet i Rogaland fylkeskommune v/Torill E
PCer i klasserommet – kaos eller kontroll? Erfaringssamling RFK, pedagogisk bruk av IKT, 4. mai 2010 Marita Aksnes, Randaberg vgs. Twitter: maritaa Blogg:
2 SK Arbeidsseminar om LMS 1 Erfaringer med bruk av LMS og noen spørsmål Jan-Arve Overland
IKT gir oss... Mer innhold og nye presentasjonsformerMer innhold og nye presentasjonsformer Nye muligheter til å skape gode læringsprosesserNye muligheter.
Vi jakter på mulighetene
Elevmedvirkning Prinsipper for opplæringen:
Regjeringens navn på den nye skolereformen
Prosjektbeskrivelse av Lærende nettverk
GLOBALISERING Opphavsrett: Amendor AS.
Skolelederemøte ©Byrådsavdeling for oppvekst 1 Kunnskapsløftet – litt info Fag- og timefordelingen Forslag 5 uketimer Årstrinn. Tas opp.
Skolens verdisyn Elevsyn Lærings- syn Foreldre-samarbeid
©Bergen kommune Byrådsavdeling for barnehage og skole 1 Eksamen Klagerett, hjelpemidler Klagerett Fylkesmannen Hjelpemidler under sentralt.
Utdanningsforbundet Bergen Seksjon grunnskole Nettverk våren 2011 Den digitale lærer.
Visjon Ørsta vidaregåande skule: Meistring gjennom aktivitet og utforsking.
© Bergen kommune Pedagogisk utviklingsarbeid i barnehagen 2007/08 Språk og tallforståelse Digitale verktøy Barns medvirkning.
Høgskolen i Oslo Arbeidsseminar Utdanningsforbundet: Digitale læremidler og læringssyn Behov for nasjonalt trykk og bevisste handlinger i barnehage og.
Høgskolen i Oslo IKT i ny grunnskolelærerutdanning ved LUI, HiO Seminar i regi av Ballast Hovedfunn fra Ballast-prosjektet. 2.Hva er digital.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT ). Hensikten med Ny Lærerutdanning på Ungdomstrinnet ( LUT ) Utvikle den faglig kompetente læreren. Utvikle den.
Voss kommune Personale og økonomi Dataopplæring i Voss kommune Målsetjing i Voss kommune Kvifor dataopplæring Kva betyr dette for oss? Gjennomføring av.
LOPOT Lokasjonsbasert ProfilOppdateringsTjeneste.
-Ein tydeleg medspelar Fronter APP Erfaringer fra Atlanten videregående skole.
 Å ta imot og inkludere nye elever og medarbeidere  Å se hele mennesket  Spesialpedagogisk kompetanse  Aldersblandede prosjekter  Plan sosial kompetanse.
Lærerutdanning for ungdomstrinnet ( LUT ) Mattias Øhra 2009.
ÅPENHET MANGFOLD ENGASJEMENT MESTRING
Multiplikasjon – Om flipped classroom-opplegget – Kompetansemål og læringsmål Denne PowerPointen vil gi deg en oversikt over dette flipped classroom- opplegget.
”Digitale redskaper kan være gode verktøy i læringsprosesser
Sett inn bilde av produktet her
Digital startpakke – Nettvett 7
Sett inn bilde av produktet her
IKT for læring Mattias Øhra.
Lærerutdanning på ungdomstrinnet ( LUT )
Velkommen til Apalløkka
Nye IKT-løsninger fra skolestart 2015
Som ble fylt med programmering
STANDARDER FOR OSERØD SKOLE
GLOBALISERING Foto: Ali Jarekji/Reuters Creative/Scanpix.
God læring og gode læringsresultat skal vere vårt varemerke
Prosjekt Digisos Hvordan få flere til å søke digitalt? L
Utskrift av presentasjonen:

Den digitale skole av Anna, Solveig, Hege, Carina og Regine fra Olsvikåsen vgs.

IKT på en god måte Elevenes syn Hvordan bedre skolen Gjennomgangsoversikt Olsvikåsen vgs.

Hvordan kan vi bruke IKT på en god måte i skolen?  Varierende digitale verktøy - Typewith.me - Facebook - It’s learning - Fagnettsteder  Andre bruksområder - Presentasjoner - Innleveringer - Prøver  Kontroller bruken, men til en viss grad Olsvikåsen vgs.

Hva er elevens syn på bruk av IKT i skolen generelt? Positive  Oversiktlig  Effektivt  Kreativitet  Motiverende  Stor lagringsplass  Tilgjengelighet  Mange muligheter Negative  Håndskriften  Dårligere syn  Hodepine  Tekniske problemer  Fristelser Olsvikåsen vgs.

Hvordan kan skolen bli bedre?  Kursing i IKT for lærere  Åpen for nye ideer  Positivitet  Elevmedvirkning  Gjensidig hjelp  Varierte metoder Olsvikåsen vgs.

Takk for oss!