(I NoTify U - resepsjonsvarslingssystem) Presentert av gruppe 11: Rune Hovde Gard Maurud
Verdens ledende totalleverandør av intelligente transportsystemer og avgiftssystemer.Verdens ledende totalleverandør av intelligente transportsystemer og avgiftssystemer. –Systemer i bruk for bomringer, billettsystemer, trafikk overvåkning, adgangskontroll, parkering, ol. –Produktene blir i dag brukt i flere land. Målsettingen er et system i hele Europa. Over 100 ansatteOver 100 ansatte Avdelinger flere steder i verden.Avdelinger flere steder i verden. Q-Free ASA
Skal lages: ResepsjonsvarslingssystemSkal lages: Resepsjonsvarslingssystem Problemet
Situasjon i dag; Resepsjonen har problemer med å vite hvor de ansatte er fordi: - Kontorer fordelt på to etasjer (nasjonale avdelinger) - Fleksitid, manglende varslingsrutiner og variert oppholdsstedSituasjon i dag; Resepsjonen har problemer med å vite hvor de ansatte er fordi: - Kontorer fordelt på to etasjer (nasjonale avdelinger) - Fleksitid, manglende varslingsrutiner og variert oppholdssted Problemet Ønsket situasjon; Applikasjon som via et grafisk grensesnitt kan gi oversikt til resepsjonen om hvor de ansatte befinner seg. Kriterier: - Trelags arkitektur - Applikasjonstjener med tynne klienter - Java (et springbrett) - Enkel og oversiktligØnsket situasjon; Applikasjon som via et grafisk grensesnitt kan gi oversikt til resepsjonen om hvor de ansatte befinner seg. Kriterier: - Trelags arkitektur - Applikasjonstjener med tynne klienter - Java (et springbrett) - Enkel og oversiktlig
Et firma med tyngde og renomméEt firma med tyngde og renommé Kjente fagområderKjente fagområder Nye utfordringerNye utfordringer Benytte mye faglig teori, samt utnytte flere av de verktøyene vi har blitt kjent med.Benytte mye faglig teori, samt utnytte flere av de verktøyene vi har blitt kjent med. Hvorfor ?
RUP, (inkrementelle og iterative løsninger), bruke UML (use case, div modeller)RUP, (inkrementelle og iterative løsninger), bruke UML (use case, div modeller) Problemdefinering ( Samtaler med oppdragsgiver, ansatte og resepsjonen )Problemdefinering ( Samtaler med oppdragsgiver, ansatte og resepsjonen ) Utviklings grensesnitt ( Java.RMI vs Corba )Utviklings grensesnitt ( Java.RMI vs Corba ) Kravspesifikasjon ( IEEE )Kravspesifikasjon ( IEEE ) Scenarioer og skjermbilder som verktøy til å forstå gangen.Scenarioer og skjermbilder som verktøy til å forstå gangen. Hvordan !
Hjemmeside INTUHjemmeside INTUHjemmeside INTUHjemmeside INTU KravspesifikasjonenKravspesifikasjonen PrototypPrototyp –Klient ansatt –Klient Resepsjon –Applikasjonstjeneren Status og videre fremdrift
Klient ansatt
Klient resepsjon
Applikasjonstjeneren Står og venter på forespørsel fra klientene Utfører operasjonene fortløpende
Rafinering av kravspesifikasjonenRafinering av kravspesifikasjonen Endelig designEndelig design Implementere databaseImplementere database Benytte Windows Foundation Classes for Java (WFC)Benytte Windows Foundation Classes for Java (WFC) Videre fremdrift
Takk for oss