Presentasjon lastes. Vennligst vent

Presentasjon lastes. Vennligst vent

ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.

Liknende presentasjoner


Presentasjon om: "ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute."— Utskrift av presentasjonen:

1 ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute.

2 10.5.2002 ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 2 Om oppgavestiller Veterinærinstituttet (VI) ble etablert i 1891 VI er et ledende forsknings- og kompetanse- senter for husdyrhelse, fiske- og skjellhelse og fôr- og næringsmiddelhygiene VIs hovedlaboratorium ligger i Oslo, med regionale laboratorier i Sandnes, Bergen, Trondheim, Harstad og Tromsø. VI har i overkant av 300 ansatte.

3 10.5.2002 ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 3 Problemstilling/bakgrunn IT-enheten får inn henvendelser fra brukerne pr mail, telefon og muntlig ved oppmøte. Det er vanskelig for IT å prioritere henv. samt og vite hvem som svarer på hvilke saker. IT trenger et Helpdesk-system for å få samlet alle henv på ett sted, samt få en mulighet til å fordele og prioritere saker Helpdesk-systemet skal være utviklet i ASP og integreres i Intranettet; Tellus.

4 10.5.2002 ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 4 Hvorfor denne oppgaven Som bruker ved Veterinærinstituttet har jeg selv savnet ett system for henv. til IT-enheten Jeg kjenner institusjonen, systemene og jeg forstår behovene både hos IT-enheten og som bruker selv Det er interessant og utfordrende å utvikle noe web-basert som skal integreres med intranettet.

5 10.5.2002 ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 5 Hvordan problemet angripes Produsere et brukergrensesnitt der bruker skal kunne registrere sine saker, samt kunne følge utviklingen av disse. Lage et system slik at registrerte saker lagres i en database. Lage et brukergrensesnitt for administrator der denne har full oversikt over innkommende saker, samt kunne velge ansvarlig konsulent og status for sakene. Lage administratorsider der man får opp den enkelte sak, med mulighet til å endre på informasjon og skrive løsningsforslag. Lage side der administrator skal kunne legge inn nye saker som meldes inn av brukere via andre kanaler. Lage en lettforståelig brukerveiledning.

6 10.5.2002 ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 6 Status så langt Opprettet Accessdatabase til registrering av saker Skaffet tilgang på alle andre aktuelle databaser Koblet disse basene til systemet med kode. Produsert mesteparten av det grafiske grensesnittet Koblet alle sider i et system slik at registrering av saker fungerer.

7

8

9

10

11 10.5.2002 ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet 11 Videre framdrift Gjøre alle sider for bruker og administrator helt ferdig Skrive en god brukerveiledning Teste systemet blant brukere og administrator Finpusse kode og grafisk grensesnitt Forbedre ut fra eventuelle tilbakemeldinger under testing.

12 Takk for oppmerksomheten! Rune Pedersen, 38E


Laste ned ppt "ASP-basert Helpdesk for Veterinærinstituttet ASP-based Helpdesk-system for Norvegian Veterinary Institute."

Liknende presentasjoner


Annonser fra Google